Flottakezelő Blog

Ritka, presztízsautó a cégnek? Nem biztos, hogy a legjobb választás…

Ritka, presztízsautó a cégnek? Nem biztos, hogy a legjobb választás…

Sok cégvezető egyedi, különleges autót szeretne a cégének – de biztos, hogy hosszú távon ez a jó döntés? Összeszedtük a „népszerű” autók legfontosabb előnyeit.


Hidrogén üzemanyagcellás vagy elektromos autó? Néhány év múlva ez már komolyabb dilemma lehet, mint azt gondolnánk!

Hidrogén üzemanyagcellás vagy elektromos autó?

Egyelőre még szinte mindenki a tisztán elektromos vagy hibrid autókban gondolkozik, ha zöld alternatívát keres – pedig itt van még a hidrogén is!


3 lehetőség a céges autó otthoni töltésének elszámolásához (Napelemmel vajon működhet?)

3 lehetőség a céges autó otthoni töltésének elszámolásához

Elektromos autót használni jó érzés – a vele járó villanyszámlákat kifizetni már kevésbé. Hogyan lehet egy céges autó esetén ezzel elszámolni?


Hogyan szerezzen cégautót egy kisebb vállalkozás?

Hogyan szerezzen cégautót egy kisebb vállalkozás?

Lehetőség bőven van arra, hogy céges autóhoz jussunk, akár kis cégként is – a kérdés inkább az, hogy melyik út a legkedvezőbb anyagi és egyéb szempontokból.


Változtak a vadgázolással kapcsolatos szabályozások. Eggyel több ok, hogy lassítsunk, ha vadveszélyt jelző táblát látunk…

Változtak a vadgázolással kapcsolatos szabályozások

Eddig sem volt feltétlenül mindig egyszerű bizonyítani az igazunkat egy vadgázolás esetén, az új szabályozások fényében viszont extra óvatosnak kell lennünk!


Elektromos céges autó – hogyan számoljunk el a töltéssel?

Elektromos céges autó – hogyan számoljunk el a töltéssel?

Ne feledjük, hogy a céges elektromos autót valahogy tölteni is kell – erre több megoldás is van, de a költségelszámolás miatt nem mindegy, melyiket választjuk.


Milyen a jó operatív lízing ajánlat? A titok a maradványértékben rejlik!

Milyen a jó operatív lízing ajánlat? A titok a maradványértékben rejlik!

A titok a maradványértékben rejlik! Ez azonban nem azt jelenti, hogy azonnal csapjunk le arra az ajánlatra, ami a legmagasabb maradványértéket kínálja!


Céges autók fóliázása, matricázása: kinek éri meg és kinek nem?

Céges autók fóliázása, matricázása: kinek éri meg és kinek nem?

A reklámfólia jó ötlet – de tudta, hogy jogszabályokat is figyelembe kell venni ezzel kapcsolatban? És azt, hogy a lízingszerződésnek is van beleszólása ebbe?


Hogyan kapjuk, és hogyan adjuk vissza a céges autót? – Ezeket ellenőrizze a szerződés kezdetén és végén:

Hogyan kapjuk, és hogyan adjuk vissza a céges autót?

Általában mindenki csak arról beszél, ami a szerződéses időszak közben történik. Most nézzük meg, mikre kell figyelni, amikor átvesszük az autót, és a végén, amikor átadjuk!


4 hiba, amit sokan elkövetnek a lízingelt céges autókkal külföldön

4 hiba, amit sokan elkövetnek a lízingelt céges autókkal külföldön

Kényelmesebb és egyszerűbb céges autóval menni külföldre – viszont azt sokan elfelejtik, hogy nagyon alaposan fel kell erre készülni, lehetőleg hetekkel az indulás előtt!


„Jobban járok, ha az enyém az autó, mert akkor majd én is adhatom el használtautóként!” Biztos, hogy erre vágyik?

„Jobban járok, ha az enyém az autó, mert akkor majd én is adhatom el használtautóként!” Biztos, hogy erre vágyik?

A tartós bérlet egyik legkomolyabb „rejtett” előnye, hogy a szerződés végén az ügyfélnek nem kell a használtautó eladással bajlódnia. De miért is olyan jó ez?


Tartalék autó a váratlan helyzetekre? Nyugodtan bízza a flottakezelőjére!

Tartalék autó a váratlan helyzetekre? Nyugodtan bízza a flottakezelőjére!

Nem úgy néz már ki egy céges autópark, mint néhány évvel ezelőtt – a használati tartalékok átkerültek már a flottakezelőkhöz. De miért alakult ki ez a helyzet?


Carsharing: biztos, hogy ez fogja forradalmasítani a céges autózást?

Carsharing: biztos, hogy ez fogja forradalmasítani a céges autózást?

A kihasználatlan céges autók helyett jobban megérheti a közösségi autózás – de biztos, hogy minden vállalkozás esetében ez a helyzet? Nézzük meg, mit mond a gyakorlat!


Mennyibe kerül a céges autó igazából? (A tényező, amivel szinte senki sem számol…)

Mennyibe kerül a céges autó igazából? (A tényező, amivel szinte senki sem számol…)

Sokan hiszik, hogy csak a vételárat kell nézni egy cégautó kapcsán – pedig a valóságban ez a teljes költségnek csak egy kisebb hányadát teszi ki. Nézzük, mire kell figyelni!


Vadgázolás: totálkáros autó mellett nekünk kell kártérítést fizetni még a vad után is?

Vadgázolás: totálkáros autó mellett nekünk kell kártérítést fizetni még a vad után is?

A vadkár kérdésköre elsőre viszonylag egyszerűnek tűnik – aztán kicsit jobban belemerülünk, és máris kiderül, hogy nem annyira egyértelmű, kinek kell fizetnie és mennyit.


Ön számol a kötelező szervizek költségeivel? Könnyen érhetik meglepetések…

Ön számol a kötelező szervizek költségeivel?

Egy céges autó kapcsán mindenképp fontos, hogy a legtöbb kiadással előre tudjunk számolni. De lehetséges ez a kötelező szervizek esetében is? Nézzük meg ezt a kérdést közelebbről!


Egyre több autó robban le az utakon – de miért?

Egyre több autó robban le az utakon – de miért?

Az ADAC statisztikái és a hétköznapok tapasztalatai is azt mutatják, hogy egyre több probléma merül fel az autókkal kapcsolatban. De mik állnak a háttérben, és mit tehetünk ellene?


Munkaerő megtartás (és bevonzás) céges autóval

Munkaerő megtartás (és bevonzás) céges autóval

Hatalmas a verseny a jó munkaerőért – és nem csak a felajánlott fizetések számítanak! Cikkünkben megmutatjuk, mennyit jelent egy munkavállalónak ma egy céges autó!


Nem lesz egyhamar olcsóbb az üzemanyag – nekünk kell megtanulnunk spórolni

Nem lesz egyhamar olcsóbb az üzemanyag – nekünk kell megtanulnunk spórolni

Ilyen magas dízel- és benzinárak mellett muszáj valahogy visszafogni az üzemanyag-fogyasztást. Mutatunk néhány tippet arra, hogyan lehet ezt elérni céges autók esetében.


Túlságosan is költségesekké váltak a cégautók? Íme, 3 jó (és 2 nem ajánlott) megoldás erre!

Túlságosan is költségesekké váltak a cégautók?

Az autókkal kapcsolatos extra költségek gondolkodóba ejtették a hazai vállalkozásokat. Le kell mondani a céges járművekről, vagy van esetleg más megoldás is?


Dupla cégautó adó és egekbe szökő üzemanyagár: most jött el az idő elektromos autóra váltani?

Magas cégautó adó és benzinár: ideje elektromos autóra váltani?

Sok kellemetlen meglepetés érte a magyar cégeket: először az üzemanyagár emelkedés, majd a megduplázódott cégautó adó. Megoldást jelenthet ezekre az elektromos autó?


Egyetlen év alatt 10x-es növekedés a BUBOR kamatokban? Hogyan hat ez a cégautó tartós bérletre?

Hogyan hat a BUBOR a cégautó tartós bérletre?

Hatalmas az ugrás a BUBOR kamatok tekintetében. De pontosan mit jelent ez, mi befolyásolja, és miért olyan fontos az Ön szempontjából? Összeszedtük a válaszokat.


Totálkáros lett a céges autó? Mit jelent ez pontosan?

Totálkáros lett a céges autó? Mit jelent ez pontosan?

Gazdasági vagy műszaki totálkár? Ki fizeti a kártérítést? Mi alapján határozzák meg ezt az összeget a biztosítók, és ki jogosult erre? Összegyűjtöttük a válaszokat.


Levonható a munkavállaló béréből a céges autóval kapcsolatos bírságok, extra költségek összege?

Levonhatók munkabérből a céges autók extra költségei?

Sokan egyértelműnek veszik, hogy a munkabérből levonhatók a különféle bírságok és egyéb költségek, de valójában nagyon szigorú szabályok vonatkoznak erre a kérdésre.


Miért céges autónak a legjobb a hibrid?

Miért céges autónak a legjobb a hibrid?

Attól, hogy vettünk egy hibrid autót, még egyáltalán nem biztos, hogy tettünk is valamit a környezetvédelemért. Ha nem megfelelően használjuk, még növelhetjük is a károsanyag-kibocsátást!


Kgfb, zöldkártya, határbiztosítás – Mi a helyzet a kötelező biztosítással, ha külföldre megyünk autóval?

Kgfb, zöldkártya, határbiztosítás – Mi a helyzet a kötelező biztosítással, ha külföldre megyünk autóval?

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás önmagában még nem egy bonyolult téma, de ha arról van szó, hogy külföldön kell érvényesítenünk, máris nem olyan könnyű a dolgunk.


Céges kerékpár a cégautó helyett? Mit jelent egészen pontosan a biciklikre vonatkozó adómentesség?

Céges kerékpár a cégautó helyett?

Ön is biztosan hallott róla, hogy 2022-től kezdődően a céges kerékpárok magánhasználata adómentessé vált. Mit jelent ez a gyakorlatban, és mire kell nagyon odafigyelni ezzel kapcsolatban?


Jobban szeretjük a céges autót a pénznél? – Néhány szó a cégautóról, mint juttatásról

Jobban szeretjük a céges autót a pénznél?

A tapasztalat azt mutatja, hogy mind a munkáltató, mind a munkavállaló sokkal jobban jár, ha céges autó mellett döntenek. De miért éri meg ez az egyik félnek, és miért a másiknak?


Kell aggódni az AdBlue-hiány miatt?

Kell aggódni az AdBlue-hiány miatt?

Egy modern dízelautó sem mehet Adblue nélkül. De mi történik akkor, ha ebből hiány keletkezik? Nézzük meg, mit jelent az AdBlue-kérdés, és milyen következményei lehetnek!


„Már megint mitől drágul a benzin?” – Beszéljünk egy kicsit az üzemanyagárak emelkedésének okairól

Már megint mitől drágul a benzin?

Nem csak az utóbbi évek üzemanyagár változásai miatt érdemes ezt a cikket elolvasni, hanem mert akár a jövőre nézve is tanulhatunk belőle valamit. Mitől csökken és mitől drágul a benzin ára?


Félvezető- és chiphiány az autóiparban: jobban jár Ön is, ha előbbre hozza a céges autó beszerzést!

Félvezető- és chiphiány az autóiparban

A globális félvezető-hiány megbolygatta az autópiacot: üzemek állnak le hosszabb-rövidebb időre, kitolódnak az új autók szállítási idejei. Mikor lehet számítani a megoldásra?


Hibrid autó kell a cégnek – de milyen?

Hibrid autó kell a cégnek – de milyen?

Hibrid céges autóban gondolkodik? És azt eldöntötte már, hogy mild, full vagy plug-in hibridet szeretne? Ha szüksége van egy kis segítségre ezzel kapcsolatban, ezt a cikket érdemes elolvasnia!


Klíma a céges autóban: mi a munkáltató, és mi a munkavállaló felelőssége?

Klíma a céges autóban

Kötelező olyan cégautót beszerezni, amiben klíma is van? Mit mond erről a Munka Törvénykönyve (és a józan ész)? Cikkünkben átvesszük az ezzel kapcsolatos kérdéseket.


Elektromos autó a cégnek? Nem biztos, hogy érdemes az utolsó pillanatig várni!

Elektromos autó a cégnek? Nem biztos, hogy érdemes az utolsó pillanatig várni!

A következő évtizedekben egyre nagyobb szerepet fognak kapni az elektromos autók az utakon. De megéri addig várni? Vannak olyan vállalkozások, akiknek már most érdemes váltani!


Mire való a GPS a céges autóban? És hogyan szabad használni?

Mire való a GPS a céges autóban? És hogyan szabad használni?

Sokan gondolják, hogy az útnyilvántartás vezetéséhez bőven elég egy GPS-t szerelni az autóba, de ez egyáltalán nem így van. Arról nem is beszélve, hogy ez mennyi papírmunkával jár!


Lesz bármilyen változás a jövőben az 50%-os áfa levonás kapcsán?

Lesz bármilyen változás a jövőben az 50%-os áfa levonás kapcsán?

Előkerülhetnek félreérthető hírek a közeljövőben az 50%-os áfa levonás kapcsán: olyanok, mint hogy csak 2021 végéig elérhető ez a lehetőség. Elmondjuk, miért nem kell aggódnia emiatt!


Így mutatta meg a COVID, miért jó, ha flottakezelőnél van a céges autója

Így mutatta meg a COVID, miért jó, ha flottakezelőnél van a céges autója

Nem kell csak a koronavírusban gondolkozni: bármilyen válságos időszakban hasznosak lehetnek azok az infók, amiket ebben a cikkünkben összegyűjtöttünk a flottakezelésről.


Alacsony bérleti díjakat lát, de szerződési feltételeket nem? Kezdjen el gyanakodni…

Alacsony bérleti díjakat lát, de szerződési feltételeket nem?

Nem szabad csak az árakat nézni semmilyen szolgáltatásnál, de főleg nem az operatív lízingnél. Megmutatjuk, miért nézzen utána mindig a szerződési feltételeknek, mielőtt rábólint egy ajánlatra.


Mi történik a kgfb-vel? (Így hat a kötelezőre a koronavírus, és az MNB intézkedése)

Mi történik a kgfb-vel?

A kötelező dolgoknak egyértelműeknek kéne lenniük – ehhez képest a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások kapcsán elég sok a félreértés, főleg az utóbbi időben.

Elsőként tegyünk tisztába egy fontos kérdést: a károkozói pótdíjak megszűnéséről szó sincs.

Egészen egyszerűen annyi történt, hogy innentől sokkal szigorúbban fogják ellenőrizni a biztosítókat, hogy elejét vegyék az irreális, alaptalanul magas díjaknak – de ezzel lentebb foglalkozunk kicsit részletesebben is.

A legfontosabb most az, hogy mi a helyzet a kgfb alapdíjakkal.

Mire számíthatunk a közeljövőben?


Visszatekert kilométerórák! Kik vernek át kiket, és hogyan lehet elkerülni a bajt?

Visszatekert kilométerórák!

Több mint félmillió autóról készült jelentést ellenőriztek, és tudja, mi született belőle?

Összeállítottak egy TOP 15-ös listát azokról a kocsikról, amiknek a kilométeróráját a leggyakrabban tekerik vissza a csaló használtautó kereskedők.

A dolog ott válik igazán érdekessé (legalábbis számunkra), hogy ebben a listában van néhány olyan modell is, amit kifejezetten cégautónak szoktak használni.

Megint előkerül tehát a kérdés: miért érdemesebb inkább flottakezelőtől, tehát attól a cégtől venni a használt autót, akinek a tulajdonában volt eddig?

És a másik: miért kéne végre elfelejteni, hogy a kilométeróra reális képet ad egy autó állapotáról?


Százezreket költeni cégautó adóra? Tudná ezt a pénzt másra is fordítani, igaz?

Százezreket költeni cégautó adóra? Tudná ezt a pénzt másra is fordítani, igaz?

Cégautó adót kell fizetni akkor is, ha magánszemély tulajdonában van a kocsi?

Kinek kell fizetni lízingelt autóknál?

Mitől olyan magas az egyik autónál, és miért alacsonyabb a másiknál?

Lehet valahogy spórolni rajta?

Van ennek köze a gépjármű adóhoz?

Rengeteg a kérdés a cégautó adó kapcsán, és nagyon sok olyan van még, amire sokan nem is gondolnak, pedig komoly összegek múlhatnak rajta.

Vegyük most át szépen pontról pontra, hogyan is néz ki ez az adó!

(Megjegyzés: ez most nem cégautó adó kalkulátor lesz, sem pedig a törvénykönyvek paragrafusainak idézgetése. Gyakorlatias szemmel nézzük meg, mit is jelent a cégautó adó egy vállalkozás számára!)


Így készül egy hiteles operatív lízing ajánlat

Így készül egy hiteles operatív lízing ajánlat

Egy tartós bérlet árajánlatot összeállítani nem egy hosszú és bonyolult folyamat, 4-5 lépésből meg is oldható.

  1. Ön megkeres minket (e-mailt ír, telefonon hív, vagy kitölti űrlapunkat)
  2. Mi felmérjük az autóval kapcsolatos igényeit (típus, felszereltség, extrák, stb.)
  3. Megbeszéljük a flottakezelési konstrukció részleteit (pl. milyen szolgáltatások kapcsolódjanak hozzá)
  4. Elkészítjük és elküldjük Önnek az árajánlatot.

Az egyes lépések között folyamatosan kommunikálunk persze írásban és/vagy szóban, hogy minden felmerülő kérdésre választ tudjunk adni, és hogy minél személyre szabottabb (és ennek köszönhetően kedvezőbb) ajánlatot tudjunk összeállítani.


Teherautó vagy személygépkocsi kell egy vállalkozásnak? Segítünk eldönteni!

Teherautó vagy személygépkocsi kell egy vállalkozásnak? Segítünk eldönteni!

Személy- vagy tehergépjármű kell a cégnek?

Alapvetően kétféleképpen szokták megközelíteni ezt a kérdést:

  • mire van szüksége a vállalkozásnak (személy- vagy áruszállításra)?
  • melyik jár alacsonyabb költségekkel?

Mindkettőnek megvan a maga alapja, de sokszor látni azt, hogy az utóbbinak sokkal nagyobb figyelmet szentelnek.

Nézzük meg hát mi is elsőként a költségeket, majd ha ezzel kapcsolatban minden kérdést tisztáztunk, ne felejtsük el azt is átgondolni, hogy mire van szüksége a vállalkozásnak VALÓJÁBAN.


Vigyázzunk a horvát utakon! (Évek múlva is megtalálhatnak minket bírságok)

Vigyázzunk a horvát utakon!

Akár céges autóval, akár sajáttal megy külföldre, nagyon oda kell figyelnie arra, hogy minden szabályt betartson, mert a büntetések mindenképp utolérik – csak lehet, hogy pár évet várni kell rájuk.

Az utóbbi időben több olyan hírt lehetett hallani, hogy 1-2, de akár 6-7 évvel ezelőtti bírságokat vasalnak be a külföldi hatóságok, amik ráadásul jó nagyra duzzadnak az idő elteltével (a különböző adminisztrációs költségeknek köszönhetően).

De hogyan lehetséges ez, amikor nálunk 5 év az elévülési idő?

Nézzük meg, mikre kell figyelni a külföldön kiszabott büntetésekkel kapcsolatban!


4 kifogás az operatív lízinggel szemben, amit már jó lenne elfelejteni

4 kifogás az operatív lízinggel szemben, amit már jó lenne elfelejteni

Ha egy vállalkozásnak cégautóra van szüksége, alapvetően két lehetőség áll előtte: az autóvásárlás, és a lízing.

Lízingből többféle is van, mi most emeljük ki ezek közül a legelőnyösebbet, az operatív lízinget (ha érdekli, miért gondoljuk így, ezt a cikket is érdemes elolvasnia.

Egyre többen ismerik fel az ebben rejlő lehetőségeket, de még mindig sokan vannak azok is, akik kötik az ebet a karóhoz, mondván, hogy az az autó éri a legtöbbet, amelyik valóban a cég tulajdonában van.

És őszintén meg kell mondanunk: teljesen megérthető ez a fajta hozzáállás – csak nem feltétlenül helyes.

A kifogások, amiket az operatív lízing kapcsán a legtöbben felhoznak, nem igazán állnak meg a lábukon.

Most megnézzük a 4 leggyakoribbat, amiről hallani/olvasni lehet a témában kicsit részletesebben is!


Kerékpár szállítási megoldások autóval – pro és kontra

Kerékpár szállítási megoldások autóval – pro és kontra

Néha el kell engedni egy kis időre a céges ügyeket, félretenni a gazdaság bíztató és kevésbé bíztató híreit, hogy egy kicsit ki tudjunk kapcsolni.

Így teszünk mi is ebben a cikkben, és most kivételesen egy könnyedebb témával foglalkozunk: elmegyünk biciklizni.

Kiváló lehetőség a feltöltődésre a kerékpározás, és erre 2020-ban, a koronavírus okozta korlátozások idején még sokkal többen jöttek rá, mint korábban.

De ez is akkor hasznos igazán, ha teljes nyugalomban tudjuk végezni, tehát ne a nyüzsgő városi forgalomban kezdjünk el tekerni, hanem menjünk ki a szabadba!

De hogyan vigyük ki a biciklit vidékre?


Milyen változásokat hozhat a koronavírus az autópiacon?

Milyen változásokat hozhat a koronavírus az autópiacon?

Megint az lesz a helyzet, mint 2008-ban?

Mi lesz az új és használt autókkal a következő hónapokban?

Mihez kezdjen egy vállalkozás most a céges autóival?

És miért van előnyösebb helyzetben az, aki tartós bérleten keresztül szerezte be autóját?

Rengeteg kérdés merül fel a koronavírus kapcsán az autóipar jelenét és jövőjét illetően – és bár sokan szeretik ezt a helyzetet a korábbi válságokkal összehasonlítani, azt mindenképp le kell szögezni, hogy egy teljesen egyedülálló szituációval nézz szembe a gazdaság.

Éppen ezért ennek a cikknek a legfontosabb üzenete az legyen, hogy minden válságos időszakot érdemes a helyén kezelni – a koronavírus pedig legyen erre egy kiváló példa ebben az esetben.


Mennyit nyerhet egy cég a vállalati autómegosztással?

Mennyit nyerhet egy cég a vállalati autómegosztással?

Nem, itt most nem elsősorban anyagi nyereségről fogunk beszélni, bár meg kell hagyni, bizonyos összegeket meg is lehet spórolni a vállalati autómegosztással.

Nem ismerős ez a fogalom?

A pool car, vagy a kulcsos autó akkor talán ismerősebben csenghet: a lényeg röviden az, hogy ez is egy módszer a céges autók olyan formájú felhasználására, ami mind az alkalmazottak, mind a vállalkozás számára előnyös.

És ez itt a kulcs: hogy többre használjuk a céges autót egy puszta eszköznél, és tegyünk valamit vele a vállalati kultúráért.


Minden, amit az operatív lízingről tudnia kell egy magyar vállalkozásnak 2020-ban (és egy ajánlat, amit érdemes megfontolnia)

Minden, amit az operatív lízingről tudnia kell egy magyar vállalkozásnak 2020-ban

Háromféleképpen is lehet nézni az operatív lízingre:

  • tekinthetünk rá egy kedvezőbb cégautó beszerzési lehetőségként (ami sokkal jobb befektetés az autóvásárlásnál),
  • beszélhetünk róla úgy, mint egyfajta spórolásról (a különböző adók levonásán keresztül),
  • és mindezek mellett igen komoly kényelmi szempontok is szólnak mellette.

De azzal, hogy én ezt a 3 fontos tulajdonságot felsorolom, még nem győztem meg senkit.

Nézzük meg most egészen konkrétan, mélyen a részletekbe merülve, milyen előnyei vannak az operatív lízingnek (tartós bérletnek) egy magyar vállalkozás szempontjából.


Ónos eső: ahogy a sofőr és a biztosító látja

Ónos eső: ahogy a sofőr és a biztosító látja

Akár céges autó, akár saját, abban, hogy a volán mögött mire kell figyelnünk, nincs különbség.

Még a tapasztalt autósnak is elég kellemetlen meglepetést tud okozni az ónos eső megjelenése a semmiből.

És ami a legrosszabb, hogy erre soha nem lehet igazán felkészülni: a téli gumi önmagában még nem jelent védelmet a jeges úttal szemben, és nincs is nagyon semmi egyéb eszköz a kezünkben a megcsúszások ellen, mint a saját óvatosságunk és rutinunk.

Nem akarok ebben a cikkben „csak” arról beszélni, hogy milyen technikákkal lehet elkerülni a baleseteket – azzal is fogunk majd foglalkozni, hogy ha megtörténik a baj, akkor a biztosító hogyan fog reagálni erre.

De kezdjük akkor az elején!


2 fontos adó, amin sokat spórolhat a cégének tartós bérlettel

2 fontos adó, amin sokat spórolhat a cégének tartós bérlettel

Gyakran hangoztatott érv a tartós bérlet kapcsán, hogy milyen sok költséget megspórol egy cégnek ahhoz képes, ha az megvásárolná az autóját.

Nem kell számolni a cégautó adóval, a gépjármű adóval, a regisztrációs adóval, a forgalomba helyezés költségeivel…

Ez mind szép és jó, viszont teljesen jogosan feltételezi az ember, hogy a flottakezelő cég sem akar rosszul járni hosszú távon, tehát a bérleti díjba bizonyos mértékben belekalkulálja ezeket az összegeket.

Elmondható így is, hogy komoly spórolást jelent a vállalkozásnak a tartós bérlet?

Egyértelműen igen!

Mutatok is 2 olyan területet, amit érdemes ennek kapcsán megjegyezni.


Kell flottakezelés egyetlen autóhoz?

Kell flottakezelés egyetlen autóhoz?

Lehet egyetlen autót flottának nevezni?

Nem igazán, de nem is ez a valódi kérdés, hanem az, hogy:

Lehet egyetlen autót flottaként használni?

Na, ez már egy érdekesebb téma, és a válasz: igen, az ember kihasználhatja a flottakezelésben rejlő előnyöket 1 db autó esetében is.

Nem kell, hogy a cégnek óriási flottája legyen – elég, ha a szolgáltató, akitől bérbe veszi az autót, rendelkezik egy nagyobb autóparkkal, és rajta keresztül máris élvezhetjük mi is az ezzel járó előnyöket.

Hogyan működik ez?

Beszélgessünk erről egy kicsit!


A lehetőségek, amiket eddig nem mindenki látott az 50%-os áfa levonásban

A lehetőségek, amiket eddig nem mindenki látott az 50%-os áfa levonásban

Nem egyszer írtunk már a 2019 januárjában életbe lépett Áfa törvény módosításáról, de mindig maradnak nyitva kérdések ezzel kapcsolatban, amikre választ kell találni.

Az áprilisi és szeptemberi kiegészítések a törvény egészen fontos elemeire hívják fel a figyelmet, amik közül mi ezeket tartjuk a leghasznosabbnak:

  • Az üzleti és magáncélú használat aránya gyakorlatilag igazából mindegy, ugyanis a legminimálisabb céges használat is elég az adó 50%-ának levonásához.
  • Ha havonta történik a bérleti díj kiszámlázása, akkor elég az adott hónapban igazolni a céges használatot.
  • Soha korábban nem volt ilyen egyszerű igazolni a bérbe vett cégautó üzleti használatát, hiszen útnyilvántartás helyett akár egy szimpla, az ügymenet során keletkezett email is elég.

És ez még csak 3 olyan eleme volt a törvénynek, ami miatt már egészen más szemmel tudunk nézni erre az egészre: vizsgáljuk meg most a többit is!


2019 az utolsó év, amikor még jó áron lehet nagy teljesítményű autót venni

2019 az utolsó év, amikor még jó áron lehet nagy teljesítményű autót venni

95 g/km – ennyire csökkentette az értékesített új autóktól elvárt szén-dioxid mennyiséget az Európai Unió, és ez mindent megváltoztat az autópiacon 2020-tól kezdve.

Miért?

Mert a kitűzött határértéket elérni iszonyatosan nehéz a hagyományos, benzines, dízeles autókkal, de a büntetés összege viszont jó magas.

Annyira magas, hogy azt még az autók árának növelésén keresztül sem tudják teljes egészében a vásárlóikra „hárítani” az autógyártók – de nem kell félni, ettől még bőven lesz áremelkedés jövőre, csak még mellette legalább a választék is kisebb lesz.

De nézzük akkor meg részletesebben, miről szól ez az egész!


Felzárkózik valaha a magyar flottapiac a nyugatihoz?

Felzárkózik valaha a magyar flottapiac a nyugatihoz?

Magyarországon és egész Európában is folyamatosan növekszik a lízingelt céges autók száma: ezt tökéletesen alátámasztják a legfrissebb elemzések.

Az viszont már más kérdés, hogy hazánk jelentősen elmarad a tőlünk nyugatabbakra lévő országoktól ebben a tekintetben.

Amíg Németországban, Nagy-Britanniában, Hollandiában 40-50% körül alakul a finanszírozott céges autók aránya, addig ugyanez nálunk nincs 2% (legalábbis egyelőre).

De milyen mértékben változhat ez a jövőben, és mik azok a jelek, amiket már most észre lehet venni?

Járjunk utána ennek!


Még most kell cégautót bérelni, mielőtt megemelik az cégautó adót?

Még most kell cégautót bérelni, mielőtt megemelik az cégautó adót?

Emelkedni fog a cégautó adó?

A magánszemélyek számára csökkennek a közterhek, de ezt a céges autók tulajdonosainak kell majd kompenzálni az állam számára?

Tisztázzuk ezt a kérdést!

Tavasszal szivárgott ki a Pénzügyminisztérium “Az állampolgárokat sújtó, a gépjárművek tulajdonjogának megszerzésével és fenntartásával kapcsolatos terhek radikális csökkentéséről” című javaslata, aminek címe nagyjából mindent elmond, de azért érdemes róla beszélni.

Annál is inkább, mert ennek az adótervnek igen komoly hatása lehet a cégautó adóra – hangsúlyozom, lehet, hiszen ez még nem hivatalos bejelentés.

De hogy a teljes képet lássuk, nézzük meg, mi áll a javaslatcsomag hátterében.


Még mindig kell az útnyilvántartás, ha nem akar ráfizetni az ÁFA elszámoláskor

Még mindig kell az útnyilvántartás, ha nem akar ráfizetni az ÁFA elszámoláskor

Attól, hogy a cégautó bérlés utáni ÁFA 50%-a most már akár útnyilvántartás nélkül is visszaigényelhető, még nem biztos, hogy mindenkinek érdemes is lecsapnia erre a lehetőségre.

Nem először találkozhat ezzel kapcsolatos cikkel az oldalunkon, de az egész országban elég sokat foglalkoznak most ezzel: rengeteg a kérdés, hogy kinek éri meg, mennyit lehet vele nyerni, és mennyit veszíteni, stb.

Gyorsan elmondom most Önnek a legfontosabb tapasztalatokat ezzel kapcsolatban:

  • nem mindenkinek kifizetődő az 50%-os átalányértékkel dolgoznia (akár millióktól is eleshet ezzel a cég);
  • ha valaki mégis él ezzel a lehetőséggel, akkor is érdemes útnyilvántartást vezetnie: nem azért, mert kötelező, hanem mert így a legpraktikusabb.

De nézzük akkor a részleteket!


Használtautót külföldről? Legyen tisztában a veszélyekkel!

Használtautót külföldről? Legyen tisztában a veszélyekkel!

A használtautó vásárlás rengeteg kérdésből áll össze, de sajnos nagyon sokan szeretik ezt 1-re redukálni: „Mennyibe kerül a kocsi?

Persze, számít az autó állapota is, meg az sem mindegy, hogy ki használta korábban… de ha a kereskedő tudja a többiektől messze alacsonyabb áron kínálni a négykerekűt, akkor sok esetben máris nyert ügye van.

És ez az aduász főként azok kezében van, akik Nyugat-Európából behozott használt autókkal kereskednek – nem éppen a legtisztább módon.

A végén pedig a vásárló fizet rá, és nem is kicsit.


Na, ez jó kérdés: céges autóval munkába járni magánhasználatnak számít?

Na, ez jó kérdés: céges autóval munkába járni magánhasználatnak számít?

Most, hogy a cafeteria rendszer gyökeresen megváltozott, a bérleti díjak után járó áfa pedig akár 50%-ban is levonhatóvá vált, a céges autó egyre nagyobb népszerűségnek örvend a munkáltatók körében.

Viszont ezzel együtt előtérbe kerültek olyan kérdések is, amikkel minden vállalkozásnak megéri foglalkozni: az egyik ilyen, hogy a munkába járás vajon magán, vagy céges használatnak minősül?

Mi a helyzet az áfával, és az egyéb kiadásokkal?

Nézzük meg röviden és érthetően, mit mondanak erről a jogszabályok!


Élet a cafeteria után – Így válik a cégautó az egyik legnépszerűbb béren kívüli juttatássá

Élet a cafeteria után – Így válik a cégautó az egyik legnépszerűbb béren kívüli juttatássá

Hogyan lehet megszerezni és megtartani a legmegbízhatóbb munkaerőt egy vállalkozás számára?

Ez az egyik legfontosabb kérdés a mai munkaerőhiányban a legtöbb magyar cég számára, és az egyik legjobb válasz eddig a cafeteria volt.

Sajnos csak volt, mivel 2019 január elsejével már ez is megváltozott: a rugalmas béren kívül juttatások legnagyobb részét kivezették a kedvező adózású kategória alól, és erre a magyar vállalkozások többféleképp reagáltak:

  • sokan úgy, ahogy van megszüntették a béren kívüli juttatásokat;
  • mások folytatják, mint eddig, de nagyobb összeget nem szánnak rá, tehát végül a dolgozó kap kevesebb pénzt;
  • és végül vannak azok, akik próbálnak megoldást keresni a garantált, fix juttatások formájában – nekik szól ez a cikk elsősorban.

3 tipikus hiba, amit Ön ne kövessen el, amikor a cégautó finanszírozással kezd el számolni

3 tipikus hiba, amit Ön ne kövessen el, amikor a cégautó finanszírozással kezd el számolni

Van egy ügyfelünk: a céges személyautóit gond nélkül ránk bízta, viszont a teherautóinál úgy érezte, talált egy jobb megoldást a flottakezelésnél: a Növekedési Hitelprogramot.

Megkaptuk a számításokat is, feketén-fehéren kijött, hogy 1.400.000 forinttal drágábbak vagyunk a Magyar Nemzeti Bank 2,5%-os fix kamatú termékénél.

A baj csak az, hogy volt némi gond számokkal.

Matematikai hiba nem volt benne – viszont a változók terén volt néhány probléma.

Szeretném leszögezni: nem az a célom ezzel a cikkel, hogy hazabeszéljek, és megvédjem a tartós bérlet becsületét – inkább arra szeretnék koncentrálni, hogy milyen hibákat szoktak elkövetni a legtöbben akkor, amikor az autóbérléssel, lízingeléssel, vagy vásárlással szoktak számolni.


6 kérdés a cégautó bérlés utáni ÁFA elszámolásról – biztos, hogy mindenkinek jó az 50%?

6 kérdés a cégautó bérlés utáni ÁFA elszámolásról – biztos, hogy mindenkinek jó az 50%?

2019 hozott egy komolyabb változást az tartós bérlet kapcsán: életbe lépett az előző év októberében elfogadott szabálymódosítás, aminek értelmében 50%-os átalányérték mellett visszaigényelhetővé vált a bérleti és lízingíjak utáni áfa.

Eddig bizonyítani kellett, hogy a céges autót milyen arányban használták üzleti és magán célokra, mostantól kezdve viszont lehetőség van arra, hogy akár útnyilvántartás nélkül is éljen egy vállalkozás az áfa felének levonásáról szóló jogával.

Pontosan minek az áfájáról beszélünk?

A cégautó bérlésével, lízingelésével, szervizelésével, gumiabroncsainak cseréjével/javításával és minden egyéb autóval kapcsolatos költség forgalmi adóját érinti a változás.

Lássuk, milyen lehetőségeket hoz az új szabályozás a flottakezelés világában, és hogy kinek éri meg valójában!


A flottakezelésről úgy, ahogy a FLOTTAUTO Lízing látja

A flottakezelésről úgy, ahogy a FLOTTAUTO Lízing látja

Ez egy rendhagyó cikk lesz, mert most nem az autós világ fontosabb híreiről akarok beszélni, hanem a flottakezelésről, de arról sem nagy általánosságban, hanem úgy, ahogy mi látjuk.

15 éve indultunk, és ezalatt bőven volt időnk megfigyelni a piacot: felmértük már az ügyfelek elképzeléseit a témáról, ismerjük a versenytársak hozzáállását, és elmondhatjuk, hogy amennyire csak lehet, reális képünk van helyünkről és szerepünkről is ezen a területen.

És van saját véleményünk is a flottakezelés világáról: hogy mi a célja, mi az értelme, és hogyan kell ezt szerintünk csinálni – ezt szeretném most egy kicsit részletesebben bemutatni.


Tények és történetek a flottakezelés világából, amiket Önnek is ismernie kell

Tények és történetek a flottakezelés világából, amiket Önnek is ismernie kell

Minden szakmával kapcsolatban lehetnek tisztázatlan kérdések, és ezek nyomán úgy tudnak terjedni a tévedések és tévhitek, mint a futótűz.

Tisztázzunk most mindent ezzel kapcsolatban!

Mindent leírok Önnek, amit a leggyakoribb kérdésekre válaszolni szoktam, és megmutatok olyan eseteket, amikor az ügyfeleink számára teljesen bebizonyosodott, hogy megérte igénybe venni a flottakezelést.

Az egyszerűség kedvéért válaszuk szét két részre ezt a cikket:

  • először azt beszéljük meg, hogy miért érdemes flottakezelő segítségét kérni;
  • aztán térjünk át arra, hogy miért érdemes a FLOTTAUTO Lízinget választani.

De előbb kezdjük az alapoknál!


Miért érdemes flottakezelőtől venni használtautót?

Miért érdemes flottakezelőtől venni használtautót?

Mi az, ami a legtöbb ember fejében motoszkál, amikor használt autót vesz?

Legyenek rendben a papírjai” – van, akinek ez jut eszébe, de a nagy többségnek biztos, hogy nem ez az első.

Ne legyen benne sok kilométer” – ez már sokkal gyakoribb, de ennek is igazából egy sokkal mélyebb gondolat az alapja, mégpedig ez:

Csak nehogy átvágjanak!” – valójában mindenki ettől fél a legjobban.

Nem hiszünk a kereskedőnek, az előző tulajnak, csak a saját szemünknek: akkor most nézzük meg, mit érdemes nézni, és miért tud többet mutatni egy flottakezelő Önnek, mint sok használatutó kereskedő!


A nyílt végű pénzügyi lízing kockázata, amiről még a szakértők is elfeledkeznek

A nyílt végű pénzügyi lízing kockázata, amiről még a szakértők is elfeledkeznek

Sok esetben fordul elő, hogy amikor a finanszírozás kérdése felmerül, az autókereskedők a nyílt végű pénzügyi lízinget javasolják az embereknek – van viszont ezzel kapcsolatban egy tudnivaló, amiről nagyon-nagyon kevesen beszélnek.

Mielőtt még belekezdenénk, tisztázzunk 4 dolgot:

  • senki nem tagadja, hogy a nyílt végű pénzügyi lízing jól működő, legális szolgáltatás lenne;
  • ez a cikk csupán egy kiskapura, egy apró porszemre akarja felhívni a figyelmet a gépezetben, ami problémákhoz vezethet bizonyos esetekben;
  • nem azért beszélünk erről, hogy szembeállítsuk a tartós bérlet előnyeit más ajánlatok kockázataival;
  • nem konkrét esetekről, hanem egy lehetőségről beszélünk, amiről aztán mindenki eldöntheti, hogy figyelembe veszi-e, vagy sem.

Ha ezt mindenki elfogadta, akkor most nézzük meg, milyen kifogásokat lehet emelni a nyílt végű lízinggel (vagy akár a többi lízinglehetőséggel) szemben?


Az autó téli felkészítése – mennyit érnek az okos eszközök?

Az autó téli felkészítése – mennyit érnek az okos eszközök?

Nyakunkon az autó téli felkészítése, így természetesen ezzel a témával foglalkoznunk kell – de most ne csak 2018 telére készüljünk fel!

Azon túl, hogy átvizsgáljuk autónkat, nézzük meg azt is, hogy maguk a modern közlekedési technológiák hogyan alkalmazkodnak a télhez!

Folyamatosan hallunk az önvezető autókról, meg a különböző okos eszközökről és alkalmazásokról, amik könnyebbé teszik az életünket: de vajon minden évszakban számíthatunk rájuk?

És terveznek egyáltalán olyasmit a jövőben, ami kifejezetten a téli autózást könnyíti majd meg?

Haladjunk sorban!

  • Először vegyük át azokat a pontokat, amikre kötelező figyelni mindenkinek a tél beköszönte előtt autója felkészítésekor,
  • aztán nézzük meg, mit érdemes észben tartani annak, aki télre inkább félretenné autóját, és csak tavasszal venné elő újra,
  • utána térjünk rá arra, hogy az okos technológia hogyan tud válaszolni jelenleg a tél kihívásaira;
  • végül pedig tegyünk egy gyors kitérőt, és nézzük meg, hogyan alakul az okos közlekedés jövője Magyarországon!

Mikor köszönt be a villanyautók kora Magyarországon?

Mikor köszönt be a villanyautók kora Magyarországon?

A szakértők szerint 3 dolog kell ahhoz, hogy a magyar piacon nagyobb szerephez juthassanak a közeljövőben az elektromos autók:

  • az autók árának csökkenése;
  • a töltőhálózat növekedése;
  • állami támogatás.

Ha tehát tudni akarjuk, hogy mikor fog legalább minden tízedik autó itthon elektromos töltő mellé parkolni, akkor azt kell megvizsgálnunk, hogyan is állunk ezzel a három tényezővel.

Kezdjük a sort azzal, amelyikről a legfrissebb hírünk van:


Mindenki legyintett a hidrogénautók hallatán. Aztán eljött 2018…

Mindenki legyintett a hidrogénautók hallatán. Aztán eljött 2018…

Forrás: origo.hu

Ha valamiről, hát az üzemanyagcellás autókról az utóbbi években aztán mindent mondtak már.

Nevezték a jövő autójának, és abszolút zsákutcának is, és valóban nem volt könnyű soha eldönteni melyik félnek van igaza.

Éppen ezért a nagy többség inkább tett egy lépést hátrébb, és úgy döntött, várja a fejleményeket – teljesen érthetően.


Mi sült ki, és mi sülhet még ki ezután az Opel és a Peugeot házasságából?

Mi sült ki, és mi sülhet még ki ezután az Opel és a Peugeot házasságából?

Forrás: global.handelsblatt.com

Közeledik az évfordulója annak a történelmi pillanatnak, amikor a General Motors 88 év után végül eladta az Opelt a PSA-csoportnak.

Akkoriban nem foglalkoztunk még külön a témával, hiszen a hírportálok bőven megtették ezt helyettünk: közvetlenül előtte nagyjából 1 napos különbséggel jöttek az eladják–nem adják el típusú hírek, utána pedig jött a pánik a tömeges leépítésekről, részlegek megszűnéséről, illetve időnként ezek cáfolásáról a PSA részéről.

Elég időt hagyva a témának viszont már talán tényleg tisztábban lehet látni a kérdést, úgyhogy most vegyük végig, pontosan mi született a Peugeot és az Opel, két ekkora flottamárka házasságából!

Milyen ígéretek hangzottak el annak idején, és mit hozott a valóság ezekhez képest?


Eltűnik a baleseti adó, de ne költse még el fejben az árát!

Eltűnik a baleseti adó, de ne költse még el fejben az árát!

A 2019-es adócsomag terve elég nagy port kavart, és ahogy az lenni szokott, ebben a nagy porban nem mindent látunk tisztán.

Csökken végre a kis- és középkategóriás motorkerékpárok regisztrációs adója, sőt, a hibrid és elektromos motoroknál ez 0 forintra módosul – ezek szép tervek, amiknek már épp itt volt az idejük (Az MGE már a városi ingázásra alkalmas motoroknál is megelégedett volna a csökkentéssel – ez ahhoz képest jóval nagyobb eredmény).

Na de mi az, ami a legjobban érdekel minket?


Nem stimmel a fogyasztás? A szemének higgyen, ne a gyártó ígéreteinek!

Nem stimmel a fogyasztás? A szemének higgyen, ne a gyártó ígéreteinek!

Autóvásárláskor az egyik legfontosabb szempont a fogyasztás – nem kell magyarázni, miért.

De mit tegyünk, ha nem ismerjük a valós adatokat?

Igen, papíron kapunk egy bizonyos számot, de mindenki tudja, hogy a hivatalos, gyári fogyasztási értékek nem mindig felelnek meg a valóságnak (persze tisztelet a kivételnek, amiből azért akad egy pár).

Az International Council on Clean Transportation kimutatásai szerint egy átlag európai autósnak évi 400 eurójába, tehát kb. 120.000 forintjába kerülhet az az olykor akár 42%-os eltérés, ami az autó hivatalos és tényleges fogyasztása között van.

Honnan ez az különbség, és miért nem az őszinte adatokkal találkozunk a hirdetésekben?

Mindennek megvan a maga oka, de szerencsére létezik már megoldás is erre az egész problémára!


Figyeljen, nehogy az időjárás miatt szegjen szabályokat!

Figyeljen, nehogy az időjárás miatt szegjen szabályokat!

Adva van egy belga kutatás, ami szerint európai viszonylatban a magyarok az élen járnak a közlekedési szabályok betartásában.

Egy másik, hazai elemzés viszont azt mondja, hogy a balesetek közel 40%-a egyértelműen valamilyen szabály be nem tartásából következik Magyarországon (követési távolság, elsőbbségi szabályok, stb.)

Fogadjuk el, hogy mindkét kutatást szakemberek végezték, így az adatokban meg lehet bízni – akkor viszont mi magyarázza az ellentmondást?

Most akkor szabálytisztelőek vagyunk, vagy sem?

Egy harmadik megfigyelés elárulja, hogy sok esetben valóban nem szándékosak az autós szabályszegések, hanem a figyelmetlenség, és az azt kiváltó időjárási hatások állhatnak a dolgok hátterében.

Nem kívánjuk az időjárási frontokra hárítani a felelősséget – viszont az tény, hogy tisztában kell lennünk a hatásukkal, ha biztonságosan akarunk közlekedni az utakon.


Mit gondol a magyar az elektromos autóról?

Mit gondol a magyar az elektromos autóról?

A Best Cars kutatás eredményei alapján folyamatosan csökken Magyarországon azok száma, akik dízelautót vennének - többször foglalkoztunk már mi is a témával, igazából teljesen érthető ez a döntés az autós társadalom részéről.

Azt viszont nem lehet mondani, hogy mindazok, akik néhány éve még dízelt vettek volna, azok most egy az egyben átpártoltak volna a benzines autókhoz – van itt még bőven alternatíva, és meglepően sokan lennének hajlandóak élni velük.

Elemezzük ki a legfrissebb kutatások és felmérések eredményeit, hogy lássuk, milyen a tisztán elektromos, és a hibrid autók helyzete nálunk!


Lassan a testtel! - Talán még korai temetni a dízeleket?

Lassan a testtel! - Talán még korai temetni a dízeleket?

Forrás: asianauto.com

Állandóan azt hallani, hogy jelenleg a dízel haláltusáját nézzük – néha még nekünk is így tűnik, hiszen a jelek, a hírek tényleg mintha ezt akarnák igazolni.

Ez viszont nem jelenti azt, hogy mindenki lemondott a dízelmotorokról: folyamatosan figyelnünk kell a híreket, mert még mindig rengetegen dolgoznak azon, hogy az elindult folyamatot visszafordítsák, és a dízelt a jövőben tökéletesen megfelelővé tegyék mindenféle környezetvédelmi előírásnak.

És most úgy tűnik, jött is egy találmány, ami valóban megoldást jelenthet.

Egy rendszer, amivel még az Euro 6-os besorolású dízelautókat is bőven le lehet körözni környezetbarátság terén.

Pontosan ezért mondom azt, hogy nem kell elsietni semmilyen következtetést: bőven lehet még jövője a dízelnek.


Így hat a flottapiacra a dízelbotrány

Így hat a flottapiacra a dízelbotrány

Egyes elemzők szerint a dízelbotrány elméletileg már lecsengőben van, ennek ellenére valahogy mégis minden hónapra jut legalább 1-2 olyan hír ezzel kapcsolatban, ami mellett nem lehet csak úgy elmenni.

Fölösleges elemezgetésbe nem is mennék bele, hiszen megteszik ezt helyettem mások, most viszont megtapasztaltunk valamit a saját bőrünkön, amit szerintem Önnek is figyelembe kell vennie.

Korábban beszéltünk már az autók maradványértékéről, és arról is, hogy mennyi minden meghatározhatja azt.

Nos, az ez utóbbiról szóló listába be lehet már illeszteni a dízelmotorok körüli hírek változásait is, ugyanis mi magunk látjuk, hogy az általunk becsült 55-60%-os értékcsökkenés egy ilyen autó esetében akár 69%-is lehet a valóságban!

Mi okozta a hirtelen változást?

Először nézzük meg az okokat, aztán pedig elemezzük a következményeket!


Újra vesznek drága autót a cégek – kint vagyunk a válságból?

Újra vesznek drága autót a cégek – kint vagyunk a válságból?

Megosztanék most Önnel ismét valamit, amit saját magunk tapasztaltunk meg az utóbbi időben.

Azt érzékeljük ugyanis, hogy ahogyan egyre jobban élénkül a gazdaság, úgy van egyre nagyobb igény a nagyobb értékű gépkocsikra is.

A 2008-as válságot követően a vállalkozások meghúzták a nadrágszíjat, és a prémium kategóriás autókra jócskán lecsökkent a kereslet, ami a céges autókat illeti – 10 évvel később viszont most úgy tűnik, mintha végre a végéhez közeledne ez az időszak.

És ezt nem csak a saját ügyfeleinken látjuk: ha szétnézünk a gazdasági hírek között, látjuk, hogy ezt a jelenséget másoknak is sikerült megfigyelni.

Véget ért volna a prémium autók elhanyagolásának időszaka?

Kilábaltunk végre a válság hatásaiból?


Mindent az értékcsökkenésről – az Ön autója mennyit fog érni 5 év múlva?

Mindent az értékcsökkenésről – az Ön autója mennyit fog érni 5 év múlva?

Beszéltünk már az autók maradványértékről, vagyis arról, hogy az az autó, aminek ma ülünk a volánja mögé először, mennyit fog érni mondjuk 5 év múlva.

Akkor azzal foglalkoztunk, hogy ennek milyen hatása lehet a bérleti szerződések végeztével kifizetett összegekre – most viszont vizsgáljuk meg kicsit komolyabban a témát, mert higgye el, van ezen még mit megbeszélni!

Mert gondolom azt a cikket olvasva felmerült Önben a kíváncsiság, hogy vajon hogyan lehet megállapítani egy autó maradványértékét előre?

Meg lehet egyáltalán jósolni, hogy két autó közül melyik, hány százalékkal fog kevesebbet érni 3 év múlva?

A válasz pedig az, hogy igen, és szerencsére erre vonatkozó kutatások és felmérések szinte minden évben készülnek.

Nézzük meg, melyik márka kerül sokba most, és melyik ér többet a használtautó piacon később!


Ezért éri meg MOST autót bérelni, és nem két hónap múlva!

Ezért éri meg MOST autót bérelni, és nem két hónap múlva!

Közeledik az év vége, és tudom, hogy ez sok vállalkozásnál inkább már a nagy számolások időszaka.

Ilyenkor szokás megnézni, mekkora nyereséget lehet elkönyvelni az idén, hogyan lehet tervezni a következő évre, min kell változtatni, stb.

Én pedig mégis azt mondom, hogy most éri meg cégautót bérelnie a vállalkozása számára!

Mielőtt még bármi félreértés történne: nem egy különleges akcióra, vagy „hihetetlen év végi ajánlatra” akarom most felhívni a figyelmet, hanem egy lehetőségre.

Egy lehetőségre, ami minden évben itt van, és akkor is Ön előtt állna, ha én most nem beszélnék róla.

Sikerült kíváncsivá tennem?

Akkor válaszoljon a következő kérdésre:


Beszéljünk a túlfutásról – még egy dolog, amire oda kell figyelnie szerződéskötéskor

A mai téma: alul- és túlfutás

Egy korábbi cikkben már beszéltünk arról, hogy hogyan tudnak egyes flottakezelő cégek egy kicsivel több pénzt kicsikarni az ügyfeleikből annál, mint amiről eredetileg szó volt.

Emlékszik még, mi volt akkor a lényeg?

Hogy elég egyetlen tényezőt a maguk javára fordítani (akkor éppen az autók maradványértékét), és máris teljesen legálisan tudnak néhány százezerrel többet kérni a szerződéses összegnél.

A tanulság pedig az, hogy éppen ezért figyelni kell az ezekre vonatkozó pontokra, és nem szabad engedni, hogy átverjenek.

Nem árulok el nagy titkot azzal, ha elmondom, hogy ennek a cikknek is pontosan ez lesz az üzenete – ezúttal viszont egy másik flottakezelői csalárdságra fogom felhívni az Ön figyelmét.

Ahogy legutóbb, úgy most is leszögezem, hogy ez nem egy általános visszaélés, és nem azért írom most ezt az anyagot, hogy lerántsam a leplet bármelyik versenytársunkról - ez pusztán egy jelenség, amivel igenis foglalkozni kell.


Okos megoldás, vagy veszélyes ügyeskedés? Beszéljünk a négyévszakos gumikról

Okos megoldás, vagy veszélyes ügyeskedés? Beszéljünk a négyévszakos gumikról

Azt mondják, ami mindenre jó, az valójában semmire sem.

Pontosan emiatt az aranyszabály miatt érzünk kétségeket, mikor a négyévszakos gumiabroncsokra gondolunk, viszont kérdés, hogy mennyire jogos ez az előítélet.

Egy biztos: még az egész éves gumi is jobb a semminél.

A Michelin felmérései szerint Európában az autósok 60%-a egész évben nyári gumit használ (értelemszerűen, ahol a téli kötelező, ott ez a szám jóval alacsonyabb), és szintén szép számmal vannak olyanok is, akik nyáron is a téli garnitúrát koptatják (mondjuk tény, hogy ez sokkal ritkább).

Talán nem kell kifejteni, milyen óriási veszélybe sodorja mindkét sofőrtípus nem csak önmagát, de autóstársait is.

Ez a két lehetőség tehát egy felelősségteljes ember számára egyáltalán nem megengedhető, de mi a helyzet a négyévszakos gumikkal?

Jelentenek valamiféle biztonságot, vagy csupán szemfényvesztés?

Tényleg létezhet olyan, hogy egy gumiabroncs esőben, hóban, forróságban is jó?


Mit válasszak: gyárit, vagy utángyártottat?

Mit válasszak: gyárit, vagy utángyártottat?

Ha valami már egynél több alkatrészből áll, akkor máris 100% hogy fölmerül vele kapcsolatban a kérdés: az eredetit, gyárit válasszuk, vagy elégedjünk meg az utángyártottal?

Tessék, már én magam is azt írtam, hogy „megelégedni”, holott ebben a cikkben éppen arra akarom felhívni a figyelmet, hogy ideje leszámolni az ilyen előítéletekkel.

Valahogy ösztönös, hogy a gyári termékek bizalmat ébresztenek bennünk, már ami a minőséget illeti, míg az utángyártottban hajlamosak vagyunk kockázatot látni.

Kivéve persze, ha már tapasztaltak vagyunk, és volt szerencsénk kiválóan működő, utángyártott alkatrészt vásárolni.

Itt ugyanis nincs fekete és fehér: vannak olcsó, és kifejezetten drága utángyártott alkatrészek, épp úgy, ahogy vannak silány és kiváló minőségűek – és ugyanez igaz a gyáriakra is.

Akkor viszont mi alapján kéne választani?

Hogy ebben segítsek, megmutatom, mi a valódi különbség a kétféle termék között!


Így lopják el a legmodernebb kocsikat pillanatok alatt

Az első tesztek

A wireless technológia kényelmet hoz az életünk majdnem minden területére, ide értve az autózást is.

Évek óta járják az utakat olyan autók, amiknél csupán egy gombnyomáson, vagy még annyin se múlik az ajtónyitás, és akár a motor beindítása.

Ez a jövő – gondolhatjuk, de kérdés, hogy pontosan milyen árat fizetünk a kényelemért?

Az utóbbi idők tapasztalatai alapján elég nagyot, ugyanis folyamatosan jelentik be a kulcs nélküli belépő rendszerrel rendelkező kocsik tulajdonosai, hogy autóikat pillanatok alatt törik fel a tolvajok valamilyen ismeretlen eszközzel.


3 módszer arra, hogyan szállítsunk kerékpárt autóval

Utastérben

Autóval indulni biciklizni?

Aki igazán szeret kerékpározni, annak egyáltalán nem ellentmondásos ez, sőt, az egyik legtermészetesebb dolog.

Az ember ugyanis szeret új helyeket megismerni, és olyan helyeken bringázni, ahol korábban sose járt még – és ehhez néha bizony érdemes autóba ülni, és magunkkal vinni a kétkerekűnket, hogy aztán a helyszínen fedezhessük fel azokat a vidékeket, amiket kocsival nem érhetnénk el.

Ilyenkor azonban fölmerül a kérdés: hogyan szállítsuk a bringákat?

Erre több megoldás is van, és most a népszerűbbeket végig is vesszük, minden előnyükkel és hátrányukkal együtt, hogy aztán mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbbet.

Egy bicikli még nem akadály, ezért gondolkodjunk nagyban – induljon az egész család, vagy a baráti társaság, és számoljunk 4db kerékpárral, amit az autónak valahogy el kell szállítania!

Nézzük, hol tárolhatjuk őket!


Minden, amit tudnia kell az autó assistance szolgáltatásról

Nem segít a hagyományos biztosító?

Már az is épp elég kellemetlen, ha itthon robban le az autónk, és ezt az érzést felszorozhatjuk százzal, mikor ugyanez valahol külföldön történik meg.

Szervizt keresni, autómentőt hívni, rosszabb esetben ideiglenes szállást vagy csereautót találni egy országban, ahol talán még megértetni sem egyszerű magunknak – ezt a terhet veszi le rólunk a gépjármű assistance, persze csak akkor, ha még utazás előtt megkötjük.

Egy korábbi cikkben beszéltünk már különféle biztosításokról, de ezek elsősorban az autóra vonatkoztak – most viszont valami olyasmit szeretnék bemutatni Önnek, ami ezeknél egy fokkal még többet ígér.


Óvatosság vagy túlbiztosítás? – mindent a GAP biztosításról

Miért lenne egyáltalán szükségem vételár biztosításra?

KGFB – teljesen egyértelmű, a nevében is benne van, hogy kötelező, mindenki megköti.

CASCO – itt sincs kérdés, aki biztonságban akarja tudni autóját, illetve inkább a pénzét, az azonnal elintézi ezt is.

GAP – ezzel kapcsolatban viszont sokakban vannak kétségek.

A vételár biztosítás pontosan arra jött létre, hogy fedezze nekünk azt az összeget is, amit esetleg a CASCO nem tesz meg.

Lehet erre példa? – Igen.

Előfordulhat, hogy nincs rá szükség? – Igen.

Fontos mindent megtudni róla? – Ha helyes döntést akarunk hozni, akkor igen, és pontosan ezért érdemes most Önnek továbbolvasnia!


Gyanúsan jó ajánlatok, és a tudtunkon kívül vállalt kockázatok

Min múlik a bérleti díj?

Ön két majdnem teljesen azonos ajánlat közül melyiket választja?

Erre lehet sokatmondóan azt válaszolni, hogy „a kedvezőbbet”, de ezzel igazából épp, hogy semmit nem mondtunk, hiszen mitől lesz egy ajánlat kedvező, és mitől nem?

Az olcsóbbat” – na, ez már egy valódi válasznak tűnik… csak éppen rossz.

Megmutatom Önnek, hogy mire gondolok:

Ha elkezd válogatni a flottakezelők ajánlatai között, szinte biztos, hogy elő fog fordulni az az eset, amikor két cég bérleti díja között egy egyáltalán nem kicsi, szabad szemmel is jól látható összegnyi különbséget talál.

Miért adja két különböző szolgáltató ugyanazt a szolgáltatást ennyire különböző áron?

És a másik kérdés: biztos, hogy az olcsóbb ajánlat a „kedvezőbb”?

Ez utóbbira most azonnal válaszolok: nem, egyáltalán nem biztos.

De ezt nem fogom ennyivel letudni – most végigvesszük az egész témát, megmutatom, milyen tényezők határozzák meg a bérleti díjakat, és aztán Önre bízom, hogy igazat ad-e nekem, vagy sem.

Kezdjük az alapoknál!


Mitől öregedik a magyar autópark? Okok és megoldások

Mitől öregedik a magyar autópark? Okok és megoldások

Egyre idősebb autók járnak a hazai utakon – ez derült ki Fodor László szakértő tévés interjújából nemrég, és azóta szinte mindenki átvette már a hírt.

Ezt megcáfolni nem tudjuk, és nem is akarjuk, hiszen valóban így van: a magyar autóvásárlók inkább választanak régebbi gyártású személyautókat, mint újakat, és egyértelmű, hogy az árak közötti különbség erre a magyarázat.

Nézzük meg azonban kicsit részletesebben, hogy mi állhat a jelenség mögött: mikor kezdődött, honnan indult, és hogyan lehetne változtatni rajta?

És persze egy minket érintő kérdést is megvizsgálunk: üzleti célra használt, céges autók esetében is helytállóak az autók életkorával kapcsolatos adatok?


Ha most venne cégautót: a turbómotor már nem jelenti a jövőt

Ha most venne cégautót: a turbómotor már nem jelenti a jövőt

Aki már otthonosan mozog az autós hírek világában, akár napi szinten is, annak nehéz újat mondani, így minden bizonnyal nem is lepődött meg, mikor a címet olvasta.

Egy cég esetében viszont, ahol lehet, hogy csak 5 évenként kerül szóba a téma az új autók vásárlása kapcsán, ott általában sok lemaradást kell utólag pótolni, ami az újdonságokat illeti.

A mostani témánkat tehát kifejezetten azoknak ajánljuk, akiknél az autós téma parkolópályán volt az utóbbi években, ugyanis egy olyan hírről beszélünk, aminek két végpontját is meg kell említenünk: a turbómotorok korszakának kezdetét, és végét.


Így készítse fel autóját a tavaszi szezonra

Így készítse fel autóját a tavaszi szezonra

Az autók nem alszanak téli álmot, sőt, a tél még jobban meg is terheli őket, mint bármilyen más évszak, és éppen ezért kell őket ellenőrizni a melegebb napok beköszönte előtt.

A karbantartás alapvetően minden szezonváltáskor kötelező kéne, hogy legyen, sokan mégis inkább a zordabb időjárástól félnek, és csak ősszel gondolkodnak előre.

Ha biztonságosan, a járművünket megóvva szeretnénk autózni az év további részében is, fel kell mérnünk, milyen hatással voltak a mínuszok autónk részeire, és mindent ki kell cserélni, ami már nem tud tovább rendeltetésszerűen szolgálni minket.

Nézzük végig, pontosan milyen lépéseket kell végrehajtanunk a tavaszi felkészítés során!


Becsapós kereszteződések Budapesten – ne büntesse meg magát figyelmetlenségből!

Becsapós kereszteződések Budapesten – ne büntesse meg magát figyelmetlenségből!

Forrás: Google Street View

A budapesti közlekedés bármikor tartogathat nekünk valamilyen kellemetlen meglepetést, és ez gyakran a pénztárcánknak fáj a legjobban.

Rendszeresen halljuk a híreket a különböző „becsapós” útszakaszokról és kereszteződésekről, amik miatt autósok tömegeinek kell bírságot fizetni.

Tilos jobbra kanyarodni ott, ahol ezelőtt évtizedekig lehetett, kötelező haladási irány ott, ahol eddig sose volt – az ilyen változások főleg a rutinból autózók számára jelentenek veszélyt, de bizonyos helyeken annyira nem tűnnek ésszerűnek a szabályok, hogy a vidékről érkező sofőrök is beleszaladnak egy-egy komolyabb büntetésbe.

És nem kis összegekről beszélünk: az olyan szabálysértés, mint például a kötelező haladási irány be nem tartása, közigazgatási bírságot von maga után, ami nem kevesebb, mint 50.000 forintot jelent.

Hogy miben érint ez minket?


A hóláncról – mikor, hol, hogyan kell használni?

A hóláncról – mikor, hol, hogyan kell használni?

Jócskán a tél derekán járunk már, de mind jól tudjuk, hogy még a tavaszi hónapokban is ébredhetünk arra, hogy hó vagy jég borítja az utakat.

A szakemberek már 7 fok alatt előírják a téli gumi használatát, de van, amikor ez sem elég a biztonságos autózáshoz.

Ilyen helyzetben az ember legjobb barátja a hólánc, már persze ha van nála, és tudja is, hogyan kell használni.

Nézzük át, pontosan mit kell tudni hazánk, és szomszédaink törvényeiről a hóláncot illetően, és vegyük át azt is, pontosan hogyan kell felszerelni a kerékre egy ilyen eszközt, ha szükségünk van rá.


Megszűnne a tartós bérlet? – Oszlassunk el néhány tévhitet!

Megszűnne a tartós bérlet? – Oszlassunk el néhány tévhitet!

Vége a tartós bérletnek!

Tartós bérlet? Felejtse el!

Ilyen, és ehhez hasonló kijelentések lepték el az internetet 2016 tavasza-nyara óta, hirdetve, hogy a törvénymódosítások miatt az operatív lízing előnyei megszűntek a pénzügyi lízinggel szemben.

A tavaly elfogadott adócsomag idén január 1-jével lépett hatályba, és ennek kapcsán rengeteg emberben egy mondat ragadt meg: a gépjárműadóról szóló törvényből kikerül a tartós bérlet fogalma.

Ezt aztán rengetegen fordították le magukban úgy, hogy a tartós bérlet intézményét törölték, az operatív lízing megszűnt, mindenki kereshet magának más megoldást.

Ezeket a híreket hallva/olvasva mi csak fogtuk a fejünket, hiszen egy-egy ilyen cikkben nem kevés pontatlanságot, és óriási tévedést találtunk.


Kérjen visszahívást itt!

"Ezúton szeretném megköszönni azt a magas szintű kiszolgálást, amit péntek este nyújtottatok. Nagyra értékelem. Egy jó barátom, aki mellettem ült a meccsen, le volt nyűgözve, hogy a meccs alatt telefonon el tudtam intézni az autó elvitelét és a csere autót. Mivel számára is aktuálissá vált az autó cseréje, ezért kérte, hogy adjam meg az elérhetőségeteket. Ezt megtettem utólagos engedelmeddel. Még egyszer köszönöm a hozzáállást."

Bartha László


"Nagyon köszönöm hírlevelét, tartalmas, megbízható segítségnek tartom. Mérlegképes könyvelőként dolgozom, a cégeimnek segítségként továbbítom az ön üzeneteit, hogy igény szerint használják fel."

Zádori Ágnes


"Tisztelt Molnár úr! 22 éve vezetek, ebből 19 évet úgy hogy céges autót.Vezettem multinál és kis pár fős cégnél ,de csak mint használó.Az autók mindig közel álltak hozzám,de a hozzájuk kapcsolódó költségek nem foglalkoztattak,hiszen ez a "tulaj gondja-baja".Persze véleményem mindig volt,hogy mit kellene venni,de ezt csak mint alkalmazott tettem. A közelmúltban egy barátom kereset meg,hogy induló vállalkozásához gépkocsikat kell beszereznie,mit gondolok tudnék-e ebben segíteni neki. Persze azt gondoltam igen,de mondtam neki,hogy nekem is fel kell készülnöm, utána kell néznem dolgoknak. Az interneten keresgetve találtam az önök honlapjára. Egyből meg tetszett és feliratkoztam a "Amit a cégautó választás előtt tudnia kell" című levélsorozatunkra.Számos új és fontos információt és választási szempontot tudtam meg. Azt gondolom,hogy most még nem tudok annyit mint önök,hiszen ez is egy szakma,de rávilágított,hogy miért érdemes itt is profikhoz fordulni. Viszont az önök álltál adott információkat felhasználva el tudok indulni és tudom mire kell odafigyelnem egy tárgyaláson hogy a lehető legoptimálisabban tudjuk kiválasztani a számunkra legjobb cégautókat."

Habele Gyula


"Nagyon tetszett az 5 lépéses anyag. Tanulságos, érthető és nagyon részletes. Profi munka, gratulálok hozzá. Én a másik oldalon - a javítók területén - dolgozom, de így is nagyon sok hasznos információval lettem okosabb."

Együd Imre
Opel Molnár


"Meddig használjunk egy cégautót? Mire jó a flottakezelés? Nem hogy a választ nem tudtam, de a kérdés sem fogalmozódott meg bennem soha. A kocsik költségét is lehet minimalizálni, tudatosan tervezni? Ez volt a legnagyobb újdonság, amit az 5 részes levélsorozatból megtanultam."

Illyés György
OM Audit Kft.