Visszatekert kilométerórák! Kik vernek át kiket, és hogyan lehet elkerülni a bajt?

Visszatekert kilométerórák!

Több mint félmillió autóról készült jelentést ellenőriztek, és tudja, mi született belőle?

Összeállítottak egy TOP 15-ös listát azokról a kocsikról, amiknek a kilométeróráját a leggyakrabban tekerik vissza a csaló használtautó kereskedők.

A dolog ott válik igazán érdekessé (legalábbis számunkra), hogy ebben a listában van néhány olyan modell is, amit kifejezetten cégautónak szoktak használni.

Megint előkerül tehát a kérdés: miért érdemesebb inkább flottakezelőtől, tehát attól a cégtől venni a használt autót, akinek a tulajdonában volt eddig?

És a másik: miért kéne végre elfelejteni, hogy a kilométeróra reális képet ad egy autó állapotáról?

Megnézték, melyik kilométerórát éri meg a legjobban visszatekerni

A carVertical egyik legfontosabb szolgáltatása, hogy az alvázszám alapján ellenőrzi egy autó előéletét, ami kifejezetten hasznos lehet autóvásárlás előtt mind cégeknek, mind magánszemélyeknek.

Elég komoly adatbázissal rendelkeznek, és nemrég közzétették kutatásukat arról, hogy 2019 és 2020 októbere között milyen autók esetében találkoztak komoly visszatekerésekkel.

De nem csak a modelleket nézték, hanem az évjáratokat, és azt is, hogy pontosan melyik országokban élnek vissza a csaló használtautó kereskedők a vevőik bizalmával (alapvetően Magyarország, Franciaország, Lettország, Bulgária, Szerbia, Horvátország, Ukrajna, Szlovákia, Szlovénia, Románia, Oroszország, Lengyelország, Csehország és az USA adatait nézték).

Ami pozitív, hogy Magyarország elég messze áll ezen a téren a lista élétől – de ne siessünk ennyire előre!

Toronymagasan a BMW-k vezetik a sort

Toronymagasan a BMW-k vezetik a sort

Íme, a lista, ami megmutatja, melyik modell hány százalékánál találtak visszatekert kilométerórát az ellenőrzések során:

  1. BMW 7-es sorozat – 34,0%
  2. BMW X5 – 29,5%
  3. BMW 5-ös sorozat – 27,5%
  4. BMW 3-as sorozat – 21,0%
  5. BMW X3 – 17,1%
  6. BMW 1 Series – 16,2%
  7. Audi A6 – 10.1 %
  8. Volkswagen Touareg – 7,9%
  9. Audi A5 – 6,9%
  10. Mercedes-Benz E-Class – 6,7%
  11. Volkswagen Passat – 6,7%
  12. Skoda Superb – 6,3%
  13. Audi A4 – 6,3%
  14. Skoda Octavia 6,3%
  15. Volkswagen Transporter – 6,1%

Ami még a kutatásból kiderült

Ami még a kutatásból kiderült

  • A visszatekert kilométerórájú használt autók nagy része dízelüzemű (egyes modelleknél szinte csak az).
  • A német gyártmányú kocsiknál a legvalószínűbb a visszatekerés.
  • Egy prémium autóhoz sokkal hamarabb nyúlnak hozzá a csalók, mint egy átlagoshoz.
  • Minél idősebb a kocsi, annál több a vele kapcsolatos visszaélés.
  • A legrosszabb ebből a szempontból Románia, ahol az autók 11,50%-ának tekerik vissza az óráját.
  • Magyarország a 6. helyen áll a rangsorban a maga 5,77%-ával (amivel jobb helyen van, mint Németország).

(Talán meglepő módon) Bulgáriában a legjobb a helyzet (2,99%).

Mi az, ami ezekben az adatokban összecseng?

Mi az, ami ezekben az adatokban összecseng?

Ez nem összeesküvés elmélet, hiszen maga a carVertical is ezt állapítja meg a saját kutatása alapján: leginkább a nyugat-európai használtautók azok, amiket keletre hozva igyekeznek „feljavítani” az ilyen jellegű csalásokkal.

Egy korábbi cikkünkben már mi is írtunk a külföldről behozott használtautók veszélyeiről, de ez most még egy nyomós érv ellenük: soha nem tudhatjuk, kik és mikor nyúltak be a műszerfal mögé.

A nagy számok törvénye azt mutatja a kutatás során, hogy az idősebb (10+ éves), prémium kategóriájú modellek azok, amiken a legnagyobb hasznot tudják húzni a csalók – éppen ezért kell ezeknél nagyon gyanakodni.

Miért tekerik vissza egyáltalán a kilométerórákat?

Mert még mindig él az a tévhit, hogy ez hiteles képet ad az autó állapotáról.

Ha egy autó 100.000 kilométert ment, az már jobban „elhasználódott”, mint egy 50.000 kilométeres, igaz?

Hát, nem egészen…

A valódi kérdés az, hogyan használták az autót ezalatt.

Rövid távokat ment vele a sofőr, városon belül (ami alatt be se tudott melegedni rendesen a motor), vagy autópályán ment több száz kilométert egyszerre?

Megvoltak a rendszeres olajcserék?

Hónapokat töltött a garázsban, vagy minden nap használták?

Ezek azok, amire a legtöbb mezei használtautó kereskedő nem tud válaszolni, és ezért mutat inkább a kilométerórára helyette.

Egy flottakezelő cég azonban már hitelesebb információkat is tud adni.

Egykori céges autót venni biztonságosabb

Egykori céges autót venni biztonságosabb

Ez elsőre merészebb kijelentésnek tűnhet, tekintve, hogy a fenti listában több tipikus cégautó modell is szerepel (gondolok itt pl. a két Skodára), de ne felejtsük el, hogy ebben a kutatásban nem az autó előző tulajdonosa a bűnös, hanem az, aki utána el akarja adni.

Egy flottakezelő cégnek azonban semmi oka nincs visszatekerni a kilométerórát, hiszen sokkal erősebb (és őszintébb) ütőkártyák vannak a kezében, amikor az autó eladása kerül szóba:

  • ott van nála minden szervizszámla, amivel bizonyítani tudja, hogy a szükséges karbantartás rendszeresen megtörtént (megj.: a szervizkönyv ehhez még kevés lenne – itt a valódi, hivatalos számlákról beszélünk);
  • hiteles baleseti jegyzőkönyvek állnak rendelkezésre, amikből pontosan látszik az autó előélete;
  • és bátran el lehet mondani, hogy az autónak valóban csak egy gazdája volt korábban (sőt, mi általában név szerint ismerjük az illetőt).

Egyszóval minden szükséges dokumentum elérhető, amiből valóban kiderül, milyen állapotban van a kocsi – és ez a legfontosabb, nem?

Egy visszatekert kilométerórával Önt sem lehet átverni, igaz?

Az tehát már pontosan látszik, hogy a kilométeróra szerepe nem sokat ér – akár visszatekerték, akár nem.

Ha pedig figyelembe se vesszük azt, amivel át akarnak venni, akkor nem találnak rajtunk fogást.

Ha használtautót vesz, akkor az előzménydokumentumokat kell kérnie, és semmi mást ahhoz, hogy a megfelelő döntést tudja hozni.

Ha tehát autót venne, érdemes a flottakezelők ajánlatait megnézni, de akkor is jó helyen jár, ha új autót szeretne kedvező feltételek mellett szerezni vállalkozásának.

Keressen minket bizalommal, bármilyen kérdése van ezzel kapcsolatban!

Kérjen visszahívást itt!

"Ezúton szeretném megköszönni azt a magas szintű kiszolgálást, amit péntek este nyújtottatok. Nagyra értékelem. Egy jó barátom, aki mellettem ült a meccsen, le volt nyűgözve, hogy a meccs alatt telefonon el tudtam intézni az autó elvitelét és a csere autót. Mivel számára is aktuálissá vált az autó cseréje, ezért kérte, hogy adjam meg az elérhetőségeteket. Ezt megtettem utólagos engedelmeddel. Még egyszer köszönöm a hozzáállást."

Bartha László


"Nagyon köszönöm hírlevelét, tartalmas, megbízható segítségnek tartom. Mérlegképes könyvelőként dolgozom, a cégeimnek segítségként továbbítom az ön üzeneteit, hogy igény szerint használják fel."

Zádori Ágnes


"Tisztelt Molnár úr! 22 éve vezetek, ebből 19 évet úgy hogy céges autót.Vezettem multinál és kis pár fős cégnél ,de csak mint használó.Az autók mindig közel álltak hozzám,de a hozzájuk kapcsolódó költségek nem foglalkoztattak,hiszen ez a "tulaj gondja-baja".Persze véleményem mindig volt,hogy mit kellene venni,de ezt csak mint alkalmazott tettem. A közelmúltban egy barátom kereset meg,hogy induló vállalkozásához gépkocsikat kell beszereznie,mit gondolok tudnék-e ebben segíteni neki. Persze azt gondoltam igen,de mondtam neki,hogy nekem is fel kell készülnöm, utána kell néznem dolgoknak. Az interneten keresgetve találtam az önök honlapjára. Egyből meg tetszett és feliratkoztam a "Amit a cégautó választás előtt tudnia kell" című levélsorozatunkra.Számos új és fontos információt és választási szempontot tudtam meg. Azt gondolom,hogy most még nem tudok annyit mint önök,hiszen ez is egy szakma,de rávilágított,hogy miért érdemes itt is profikhoz fordulni. Viszont az önök álltál adott információkat felhasználva el tudok indulni és tudom mire kell odafigyelnem egy tárgyaláson hogy a lehető legoptimálisabban tudjuk kiválasztani a számunkra legjobb cégautókat."

Habele Gyula


"Nagyon tetszett az 5 lépéses anyag. Tanulságos, érthető és nagyon részletes. Profi munka, gratulálok hozzá. Én a másik oldalon - a javítók területén - dolgozom, de így is nagyon sok hasznos információval lettem okosabb."

Együd Imre
Opel Molnár


"Meddig használjunk egy cégautót? Mire jó a flottakezelés? Nem hogy a választ nem tudtam, de a kérdés sem fogalmozódott meg bennem soha. A kocsik költségét is lehet minimalizálni, tudatosan tervezni? Ez volt a legnagyobb újdonság, amit az 5 részes levélsorozatból megtanultam."

Illyés György
OM Audit Kft.