4 kifogás az operatív lízinggel szemben, amit már jó lenne elfelejteni

4 kifogás az operatív lízinggel szemben, amit már jó lenne elfelejteni

Ha egy vállalkozásnak cégautóra van szüksége, alapvetően két lehetőség áll előtte: az autóvásárlás, és a lízing.

Lízingből többféle is van, mi most emeljük ki ezek közül a legelőnyösebbet, az operatív lízinget (ha érdekli, miért gondoljuk így, ezt a cikket is érdemes elolvasnia.

Egyre többen ismerik fel az ebben rejlő lehetőségeket, de még mindig sokan vannak azok is, akik kötik az ebet a karóhoz, mondván, hogy az az autó éri a legtöbbet, amelyik valóban a cég tulajdonában van.

És őszintén meg kell mondanunk: teljesen megérthető ez a fajta hozzáállás – csak nem feltétlenül helyes.

A kifogások, amiket az operatív lízing kapcsán a legtöbben felhoznak, nem igazán állnak meg a lábukon.

Most megnézzük a 4 leggyakoribbat, amiről hallani/olvasni lehet a témában kicsit részletesebben is!

Kifogás 1: az operatív lízing drága

Kifogás 1: az operatív lízing drága

Mi az alapja?

Az általános tapasztalat, miszerint ha valamiért részletekben fizetek, az a végén sokkal drágábbra jön ki, mintha egyetlen összegben vásároltam volna meg.

Egy tartós bérleti szerződésnél a havidíjak bizony magasnak tűnhetnek valakinek az autó értékéhez viszonyítva – de érdemes kicsit közelebbről is megnézni ezeket a számokat!

Mi a valóság?

Nézzük csak meg, mit tartalmaz a havi bérleti díj!

Nem csak az autó „árát”, hanem bizonyos egyéb szolgáltatásokat, úgy mint:

  • biztosítási díjakat és az ezekkel kapcsolatos ügyintézést;
  • szervizeltetési költségeket;
  • a cégautó adót;
  • és egyéb szolgáltatási díjakat (pl. csereautó biztosítása).

És ne felejtsük el azt sem, hogy míg az autóvásárlásra ÁFA levonási tilalom vonatkozik, addig a bérleti díj utáni ÁFA levonható, ami megint csak komoly összegeket jelent.

Tanulság

Ha új autót veszünk, akkor soha ne csak az éppen aktuális értékével számoljunk, hanem minden egyéb költséggel is, ami hozzá tartozik.

Ha a fentebbi szolgáltatásokat mind Önnek kéne intéznie, valószínűleg sokkal rosszabbul jönne ki anyagilag – egyszerűen azért, mert a flottakezelő rendelkezik olyan kedvezményekkel a biztosítóknál és szervizeknél, amiknek köszönhetően mindezt olcsóbban tudja kínálni.

Hosszú távon tehát több pénzt tud megtakarítani a cég, ha tartós bérleten keresztül szerzi meg az autóját, mint ha megvásárolná.

Kifogás 2: minek fizessek egy autóért, ha nem is az enyém?

Kifogás 2: minek fizessek egy autóért, ha nem is az enyém?

Mi az alapja?

Ez talán a leggyakrabban felhozott érv az operatív lízinggel szemben, hiszen valóban igaz, hogy a szerződés értelmében az autó tulajdonosa a bérbe adó cég, és nála is marad az autó a szerződés lejárta után.

Viszont itt jön egy fontos kérdés: biztos, hogy ez baj?

Mi a valóság?

Tény, hogy az autó az operatív lízing szerződés végén nem kerül a bérbe vevő, tehát az Ön tulajdonába.

De mit is „nyer” ezzel a flottakezelő?

  • az ő feladata marad az, hogy az autót értékesítse valahogy a használtautó piacon (amit Ön is tenne egyébként ennyi év használat után);
  • és emiatt a szerződés teljes ideje alatt az ő érdeke leginkább az, hogy az autó állapotát megóvja (ezért is vállalja azt a rengeteg kiegészítő szolgáltatást, amiről fentebb beszéltünk).

És mindemellett azt se felejtsük el, hogy nem a teljes autót kell kifizetni a bérleti díjakon keresztül!

A szerződés megkötésekor mindig megállapít a bérbe adó egy maradványértéket, amin valószínűleg (hiszen becsült értékről beszélünk) el tudja majd adni az autót – és természetesen ezt az összeget Önnek már nem kell kifizetnie neki.

A tanulság:

Most is hasonló a helyzet, mint az előző kifogás esetében: meg kell nézni, hogy hosszú távon milyen költségek és feladatok hárulnak ránk, ha megvesszük, és ha béreljük a céges autót.

Egy flottakezelő cégnek persze megvannak a kapcsolatai ahhoz, hogy a futamidő lejártával könnyen tudja értékesíteni a piacon az autót – de ez annak köszönhető, hogy évek óta ezen a területen mozog.

Kifogás 3: rengeteg a papírmunka és a fejfájás

Kifogás 3: rengeteg a papírmunka és a fejfájás

Mi az alapja?

Az operatív lízing sokaknak csak egy újabb szerződést jelent, amit meg kell kötni, és aztán folyamatosan ellenőrizni – tömören megfogalmazva tehát plusz egy feladatot, amivel egy, már amúgy is elfoglalt cégvezető, vagy kolléga még foglalkozhat.

Mi a valóság?

Görgessen csak vissza az első kifogásnál a felsorolásunkhoz!

Biztosítások, szervizek, adók, fenntartási költségek… a szerződésekben még a gumicseréket is megtaláljuk a legtöbb esetben – mennyi papírmunkát jelentene, ha a cégnek mindezt magának kellene intéznie?

A tartós bérleti szerződés esetében azonban (ahogy már elhangzott) a bérbe adó felelőssége, hogy az autóval minden rendben menjen, ezért szinte természetes, hogy ezeket a feladatokat magára vállalja.

Az autó az ő partneréhez kerül majd szervizbe, a már bejáratott biztosítónál köttetnek a megfelelő szerződések, és így tovább… Önnek pedig csak a vezetéssel kell törődnie.

A tanulság:

Az operatív lízing a valóságban nem csak egyetlen szolgáltatást jelent: valójában sokkal nagyobb terhet vesz le a vállunkról, mint azt elsőre gondolnánk.

A különböző autóval kapcsolatos ügyintézés komoly órákat vehet el egy kolléga munkaidejéből – egy teljes flottánál már egész napokról beszélhetünk, amiket így viszont megspórolhat magának a cég.

Kifogás 4: a tartós bérlet csak a multiknak éri meg

Kifogás 4: a tartós bérlet csak a multiknak éri meg

Mi az alapja?

Céges autóflotta, flottakezelés: már az elnevezés is azt mutatja, hogy itt több autóról van szó, amik folyamatos használatban vannak – ez pedig nem feltétlenül a kkv-kra jellemző.

És tény, korábban valóban így is volt: de azóta már eltelt néhány év(tized) és a helyzet igencsak megváltozott.

Mi a valóság?

A gyakorlat azt mutatja, hogy akár egyetlen autót is megéri flottakezelőre bízni, amiről már írtunk is egy korábbi cikkünkben.

És ha ez elsőre furcsának hat, akkor elég, ha a fentebb felsoroltakon újra végigmegyünk!

A tartós bérlet előnyei már egyetlen autón is megmutatkoznak: miért ne érné meg akkor bárkinek igénybe venni?

A tanulság

Mi kifejezetten azon az elven működünk, hogy azok is megkapják a nagy autóflották tulajdonosainak járó kedvezményeket és előnyöket, akiknek akár csak egyetlen autója van.

Az operatív lízing rengeteg időt és pénzt spórol meg egy kis- vagy középvállalkozásnak is – mi többre lehetne ennél még szükségük?

Maradt még kérdés az operatív lízing kapcsán?

Ebben a cikkben csak a 4 leggyakrabban hallott kifogásról beszéltünk, de ettől függetlenül persze lehet, hogy vannak még komoly, és teljesen jogos kérdések ezzel a témával kapcsolatban.

Cikkeinkben igyekszünk ezeknek a végére járni, hogy mindenki a lehető legtöbb és legpontosabb információ alapján tudjon döntést hozni.

Szeretne többet megtudni?

Jelentkezzen „5 költségcsökkentő tényező, amit a cégautó választás előtt tudnia kell!” című levélsorozatunkért, vagy vegye fel velünk a kapcsolatot most!

Kérjen visszahívást itt!

"Ezúton szeretném megköszönni azt a magas szintű kiszolgálást, amit péntek este nyújtottatok. Nagyra értékelem. Egy jó barátom, aki mellettem ült a meccsen, le volt nyűgözve, hogy a meccs alatt telefonon el tudtam intézni az autó elvitelét és a csere autót. Mivel számára is aktuálissá vált az autó cseréje, ezért kérte, hogy adjam meg az elérhetőségeteket. Ezt megtettem utólagos engedelmeddel. Még egyszer köszönöm a hozzáállást."

Bartha László


"Nagyon köszönöm hírlevelét, tartalmas, megbízható segítségnek tartom. Mérlegképes könyvelőként dolgozom, a cégeimnek segítségként továbbítom az ön üzeneteit, hogy igény szerint használják fel."

Zádori Ágnes


"Tisztelt Molnár úr! 22 éve vezetek, ebből 19 évet úgy hogy céges autót.Vezettem multinál és kis pár fős cégnél ,de csak mint használó.Az autók mindig közel álltak hozzám,de a hozzájuk kapcsolódó költségek nem foglalkoztattak,hiszen ez a "tulaj gondja-baja".Persze véleményem mindig volt,hogy mit kellene venni,de ezt csak mint alkalmazott tettem. A közelmúltban egy barátom kereset meg,hogy induló vállalkozásához gépkocsikat kell beszereznie,mit gondolok tudnék-e ebben segíteni neki. Persze azt gondoltam igen,de mondtam neki,hogy nekem is fel kell készülnöm, utána kell néznem dolgoknak. Az interneten keresgetve találtam az önök honlapjára. Egyből meg tetszett és feliratkoztam a "Amit a cégautó választás előtt tudnia kell" című levélsorozatunkra.Számos új és fontos információt és választási szempontot tudtam meg. Azt gondolom,hogy most még nem tudok annyit mint önök,hiszen ez is egy szakma,de rávilágított,hogy miért érdemes itt is profikhoz fordulni. Viszont az önök álltál adott információkat felhasználva el tudok indulni és tudom mire kell odafigyelnem egy tárgyaláson hogy a lehető legoptimálisabban tudjuk kiválasztani a számunkra legjobb cégautókat."

Habele Gyula


"Nagyon tetszett az 5 lépéses anyag. Tanulságos, érthető és nagyon részletes. Profi munka, gratulálok hozzá. Én a másik oldalon - a javítók területén - dolgozom, de így is nagyon sok hasznos információval lettem okosabb."

Együd Imre
Opel Molnár


"Meddig használjunk egy cégautót? Mire jó a flottakezelés? Nem hogy a választ nem tudtam, de a kérdés sem fogalmozódott meg bennem soha. A kocsik költségét is lehet minimalizálni, tudatosan tervezni? Ez volt a legnagyobb újdonság, amit az 5 részes levélsorozatból megtanultam."

Illyés György
OM Audit Kft.