Carsharing: biztos, hogy ez fogja forradalmasítani a céges autózást?

Carsharing: biztos, hogy ez fogja forradalmasítani a céges autózást?

Egyes kimutatások szerint a legtöbb céges autó kihasználatlan – ebben valószínűleg lehet is némi igazság, kár lenne tagadni.

Viszont ebből azt a következtetést levonni, hogy a vállalkozások számára egyértelműen a manapság egyre népszerűbb carsharing szolgáltatások jelentik a megoldást, erős túlzásnak tűnik.

Hogy miért?

Elég, ha csak megnézzük a gyakorlatot: vessük össze, hogy milyen igényei lehetnek egy vállalkozásnak, és hogy eközben hogyan működik egy ilyen szolgáltatás.

Kedvező ár? Igen, de csak ha nem rendszeres a használat

Az egyik legmeggyőzőbb érv a carsharing szolgáltatások mellett, hogy egyszerűbbek és olcsóbbak a hagyományos autóbérlésnél, vagy fenntartásnál.

Sőt, nem is lehet tagadni, hogy messze jobban megéri, mint egy autót fenntartani, ahol állandóan kell olyan költségekkel számolni, mint a karbantartás, szervizek, biztosítások, parkolási díjak, stb.

DE: ez csak akkor felel meg a valóságnak, ha csak néha-néha, városon belüli utakra használjuk a gépjárművet.

Amennyiben minden egyes nap ezzel járunk munkába, vagy akár többször is ingázunk telephely és egyéb célpontok között, akkor máris sokkal drágábbra jönnek ki az utazásaink, mintha egy saját céges autónk lenne.

Nem igaz tehát, hogy minden cégnek ideális megoldás lecserélni a cégautóit a carsharingért cserébe: az autó kihasználtsága legyen a döntő szempont, mert hosszú távon nagyon komoly költségeket jelenthet egy rossz választás.

Kényelmes? Igen, de csak ha szerencsések vagyunk

Kényelmes? Igen, de csak ha szerencsések vagyunk

Applikáción keresztül, mobilon foglalunk magunknak egy autót, kimegyünk érte, beszállunk, elindulunk, megállunk, kiszállunk, és alkalmazáson keresztül lezárjuk a folyamatot – ennyire egyszerű.

A kérdés csak az: mindenkinek?

Egyáltalán nem biztos, hogy az iroda közelében találni igénybe vehető autót egy adott pillanatban – ebben az esetben egy hosszabb sétára kell mennie az embernek, vagy esetleg tömegközlekedésre kell szállnia, hogy elérje?

De itt egy való életből vett példa is: találni az interneten olyan beszámolót, ami szerint Budapest bizonyos kerületeiben szinte lehetetlen teljesen feltöltött gépkocsit találni, mivel rengetegen veszik ezeket igénybe – szóval nem csak az a kérdés, hogy elérhető-e egyáltalán az autó, hanem hogy meddig tudunk elmenni vele.

Ezt a fajta bizonytalanságot nem minden cég engedheti meg magának.

Erre van megoldás: előre kell gondolkozni! Igaz, de még ekkor sincs garantálva semmi

Erre van megoldás: előre kell gondolkozni! Igaz, de még ekkor sincs garantálva semmi

Érthető (csak éppen nem mindig elfogadható) kényelmetlenség, hogy bizonyos nagyobb forgalmú időszakokban nem találunk kocsit – éppen ezért a kollégának, ha másnap fontos üzleti tárgyalása van, mindenképp érdemes jó előre lefoglalnia magának a megfelelő autót.

Csakhogy a tapasztalat azt mutatja, hogy ekkor sem mindig dőlhetünk hátra abban a hitben, hogy biztosan lesz számunkra autó.

Meghibásodások bármikor történhetnek: technikai problémák miatt előfordulhat, hogy a jármű mégsem hozzáférhető, esetleg valami meghibásodott benne, és el sem indul – egy saját céges autónál azért ilyen meglepetések ritkán érik az embert egyik napról a másikra.

Gondtalan autózás? Igen, ameddig nincs semmi problémánk…

Gondtalan autózás? Igen, ameddig nincs semmi problémánk…

Állandóan visszatérő kérdés az ilyen szolgáltatások esetében, hogy kinek a felelőssége az autó állapota, értve ez alatt mindent a tisztaságtól kezdve az esetleges sérülésekig.

Ha beszállunk a gépjárműbe, aminek a hátsó ülése tiszta sár, de nem értesítjük erről a szolgáltatót (mert mondjuk sietünk, és nincs időnk fotózgatni), akkor a cég (egyébként teljesen jogosan) feltételezi, hogy mi okoztuk azt, és rajtunk kéri számon a takarítás költségeit.

Kérdés, hogy van-e ideje és energiája egy vállalkozás alkalmazottjának ezzel az üggyel foglalkozni, aki mindemellett a munkáját is szeretné elvégezni.

Arról nem is beszélve, hogy a visszajelzések alapján az ügyfélszolgálatok (mint a legtöbb szolgáltatás esetén) nincsenek mindig a toppon: ha valami probléma van az autóval, könnyen lehet, hogy 40-50 perceket kell várni, mire telefonon keresztül tisztázható lesz a helyzet.

És akkor megint ott tartunk, hogy van erre ideje egy cégnek?

A bérelt autó nem a cégé – ez okozhat kellemetlenségeket

A legtöbb cégnél van legalább egy kolléga, aki táska helyett használja az autóját: a kesztyűtartók, az oldalzsebek és a csomagtartók maximálisan ki vannak használva, hogy minden kéznél legyen, ha szükség van rájuk.

Ez az, ami carsharingen keresztül nem lehetséges, hiszen ebben az esetben nem a miénk az autó.

Az még hagyján, hogy személyes tárgyakat emiatt nem helyezhetünk el benne hosszabb távra, viszont kifejezetten kellemetlen lehet, ha akár csak véletlenül is, de fontos céges iratok maradnak a hátsó ülésen, amiket aztán a gyanútlan következő ügyfél elvisz az autóval együtt.

Banálisnak tűnik elsőre, de egy vállalkozásnak az ilyen apróságokra is ügyelnie kell.

A carsharing jó megoldás lehet – de korántsem mindenkinek

A carsharing jó megoldás lehet – de korántsem mindenkinek

Nem azt mondjuk, hogy a carsharing szolgáltatás ördögtől való, és semmilyen vállalkozásnak nem válhat előnyére.

Abban az esetben, ha az idő nagy részében a céges autó csak áll az iroda parkolójában, közben pedig megy a pénz a karbantartásra, a gumiszervizre, a biztosításokra, akkor tagadhatatlan, hogy ehelyett arra a néhány alkalomra, amire használják, érdemesebb inkább az alkalmi autóbérlést választani.

Az pedig tagadhatatlan, hogy a környezetvédelem szempontjából óriási jelentősége van annak, ha a közösségi autózással „spóroljuk meg” rengeteg új gépkocsi legyártását és futását.

Viszont mindig vegyük figyelembe, hogy mik a cég valódi igényei, és hogy hosszú távon milyen költségekkel kell számolnunk: a tapasztalatok alapján a vállalkozások komoly százalékának még mindig inkább a saját, mindig kéznél levő, megbízható autójára van szüksége.

Egy vállalkozás számára a legfontosabb, hogy előre tudjon számolni a költségeivel, éppen ezért érdemes olyan módon beszerezni és finanszírozni az autóját, ami ezt biztosítani tudja.

A flottakezelő cégek egyedi megoldásokat nyújthatnak

Korábban a következő kép volt az általános a céges flottákat illetően: a cég juttatásként személyes használatú autókat adott bizonyos alkalmazottaknak, másoknak pedig pool carok voltak elérhetők, amennyiben egy-egy céges útra szükség volt rájuk (illetve ezeket lehetett igénybe venni, ha a személyes használatú autók javítás/sérülés miatt kiestek).

Manapság az olyan flottakezelő cégek, mint mi, már saját rent-a-car parkot fejlesztenek, hogy ügyfeleiknek bármikor autót tudjanak biztosítani, amikor csak szükség van rá, valamint csereautókat is biztosítunk, hogy semmiképp se maradjon a vállalat autó nélkül.

Ha tehát minden eshetőségre fel akar készülni, akkor a legszerencsésebb, ha profi flottakezelő cégre bízza magát – amennyiben kérdése van ezzel kapcsolatban, keressen minket!

Kérjen visszahívást itt!

"Ezúton szeretném megköszönni azt a magas szintű kiszolgálást, amit péntek este nyújtottatok. Nagyra értékelem. Egy jó barátom, aki mellettem ült a meccsen, le volt nyűgözve, hogy a meccs alatt telefonon el tudtam intézni az autó elvitelét és a csere autót. Mivel számára is aktuálissá vált az autó cseréje, ezért kérte, hogy adjam meg az elérhetőségeteket. Ezt megtettem utólagos engedelmeddel. Még egyszer köszönöm a hozzáállást."

Bartha László


"Nagyon köszönöm hírlevelét, tartalmas, megbízható segítségnek tartom. Mérlegképes könyvelőként dolgozom, a cégeimnek segítségként továbbítom az ön üzeneteit, hogy igény szerint használják fel."

Zádori Ágnes


"Tisztelt Molnár úr! 22 éve vezetek, ebből 19 évet úgy hogy céges autót.Vezettem multinál és kis pár fős cégnél ,de csak mint használó.Az autók mindig közel álltak hozzám,de a hozzájuk kapcsolódó költségek nem foglalkoztattak,hiszen ez a "tulaj gondja-baja".Persze véleményem mindig volt,hogy mit kellene venni,de ezt csak mint alkalmazott tettem. A közelmúltban egy barátom kereset meg,hogy induló vállalkozásához gépkocsikat kell beszereznie,mit gondolok tudnék-e ebben segíteni neki. Persze azt gondoltam igen,de mondtam neki,hogy nekem is fel kell készülnöm, utána kell néznem dolgoknak. Az interneten keresgetve találtam az önök honlapjára. Egyből meg tetszett és feliratkoztam a "Amit a cégautó választás előtt tudnia kell" című levélsorozatunkra.Számos új és fontos információt és választási szempontot tudtam meg. Azt gondolom,hogy most még nem tudok annyit mint önök,hiszen ez is egy szakma,de rávilágított,hogy miért érdemes itt is profikhoz fordulni. Viszont az önök álltál adott információkat felhasználva el tudok indulni és tudom mire kell odafigyelnem egy tárgyaláson hogy a lehető legoptimálisabban tudjuk kiválasztani a számunkra legjobb cégautókat."

Habele Gyula


"Nagyon tetszett az 5 lépéses anyag. Tanulságos, érthető és nagyon részletes. Profi munka, gratulálok hozzá. Én a másik oldalon - a javítók területén - dolgozom, de így is nagyon sok hasznos információval lettem okosabb."

Együd Imre
Opel Molnár


"Meddig használjunk egy cégautót? Mire jó a flottakezelés? Nem hogy a választ nem tudtam, de a kérdés sem fogalmozódott meg bennem soha. A kocsik költségét is lehet minimalizálni, tudatosan tervezni? Ez volt a legnagyobb újdonság, amit az 5 részes levélsorozatból megtanultam."

Illyés György
OM Audit Kft.