Kerékpár szállítási megoldások autóval – pro és kontra

Kerékpár szállítási megoldások autóval – pro és kontra

Néha el kell engedni egy kis időre a céges ügyeket, félretenni a gazdaság bíztató és kevésbé bíztató híreit, hogy egy kicsit ki tudjunk kapcsolni.

Így teszünk mi is ebben a cikkben, és most kivételesen egy könnyedebb témával foglalkozunk: elmegyünk biciklizni.

Kiváló lehetőség a feltöltődésre a kerékpározás, és erre 2020-ban, a koronavírus okozta korlátozások idején még sokkal többen jöttek rá, mint korábban.

De ez is akkor hasznos igazán, ha teljes nyugalomban tudjuk végezni, tehát ne a nyüzsgő városi forgalomban kezdjünk el tekerni, hanem menjünk ki a szabadba!

De hogyan vigyük ki a biciklit vidékre?

Milyen kerékpár szállítási lehetőségek vannak?

Milyen kerékpár szállítási lehetőségek vannak?

Bár már foglalkoztunk egy korábbi cikkben is a különböző kerékpár szállítási módokkal, most egy kicsit még részletesebben megyünk bele a témába.

Az autón belüli szállítást most hagyjuk is: ahhoz kifejezetten nagy belső térre van szükség, ráadásul nem is valószínű, hogy egyből tekerés után szeretnénk letakarítani a bicikliket, hogy ne koszoljuk össze az autót belülről.

A külső szállítási lehetőségek közül hármat fontos mindenképp megemlíteni:

  • a tetőre,
  • a hátsó ajtóra,
  • és a vonóhorogra szerelhető tartókat.

Hogy melyik a legjobb?

Attól függ, mik fontosak az Ön számára!

Éppen ezért most nem külön-külön elemezzük, hanem egymás mellé állítjuk őket, különböző szempontok szerint.

1. szempont: milyen autóra lehet szerelni?

1. szempont: milyen autóra lehet szerelni?

A tetőre szerelhető kerékpártartók a legkevésbé költséges megoldásnak számítanak – feltéve, hogy már van tetőcsomagtartó, tetősín az autónkon.

Ha nincs, akkor nem is tudjuk mire rögzíteni a kereszttartókat, ami a bicikliket tartaná, tehát ebben az esetben némi átalakításra van szükség az autón, ami viszont már komoly pénzbe kerülhet.

A hátsó ajtóra történő rögzítés viszonylag egyszerű, de ahány autó, annyi féle különböző eszközre lehet szükség, hiszen nem mindegy, hogy lépcsős, döntött, vagy egyenes a kocsi hátulja – egyszóval nagyon alaposan el kell olvasnunk a leírásokat, ha nem akarunk mellényúlni.

A vonóhorgos megoldás a legsokoldalúbb és legegyszerűbben használható – ami követelmény van hozzá, az természetesen a vonóhorog, aminek utólagos felszerelése ismét csak növeli a költségeket, amik egyébként sem alacsonyak ennél a megoldásnál.

2. szempont: a használat egyszerűsége

Elsősorban nem a szállítóeszköznek a felszerelésére gondolunk itt, hiszen terméke válogatja, melyiknél mennyire bonyolult ez.

A fontosabb kérdés inkább az, hogy magát a biciklit mennyire nehéz rögzíteni hozzá.

Magától értetődő módon a tetőcsomagtartós megoldás a legrosszabb ebből a szempontból, hiszen itt kell a legmagasabbra emelgetnünk, ráadásul a legtöbb esetben legalább két ember kell a rögzítéshez.

A hátsó ajtóra szerelés esetén könnyebb a dolgunk, hiszen itt már nem kell olyan komoly magasságokkal megküzdenünk – azt viszont meg kell jegyezni, hogy a csomagtartó kinyitása addig nem lesz lehetséges, amíg a bicikli is rajta van, ami okozhat kényelmetlenségeket az út során.

A vonóhorogra szerelt kerékpártartók talán a legjobbak ebből a szempontból: könnyen feltehetőek rá a kerékpárok, és ami még fontos: sokkal kisebb valószínűséggel karcoljuk meg az autót a pakolás során, mint az előző kettő változat esetében.

3. szempont: hatás a biciklire

3. szempont: hatás a biciklire

Tetőn szállítani nem éppen a legbiztonságosabb: ha Ön is látott már az autópálya szélén fekvő gazdátlan kerékpárt, azt valószínűleg tetőcsomagtartón próbálták szállítani.

Az egész csupán fizika: 100 km/h felett nem igazán lehet kerékpárt így szállítani, mert egy hirtelen sebességváltozásnál a rögzítési pontok elgyengülhetnek – azt pedig talán nem kell magyarázni, mi lesz ennek a következménye hosszú távon.

És ha ezzel nem is számolunk, azt ne felejtsük el, hogy folyamatosan ki lesz téve a bicikli a szélnek és a bogaraknak is, tehát valószínűleg elég komoly takarítással kell kezdeni, ha megérkezünk a helyszínre.

A hátsó ajtós és vonóhorgos rögzítést ebből a szempontból vehetjük egy kalap alá: mindkettő hátul, biztonságos helyen tartja a biciklit, tehát nem kell aggódnunk érte.

4. szempont: hatás a fogyasztásra

Szorosan kapcsolódik az előző pontunkhoz, hiszen megint azt nézzük, hogy vezetés közben hol vannak pontosan a kerékpárok.

Hátul nem jelentenek problémát – értelemszerűen egy plusz tömeget ezek is jelentenek az autónak, de ez az az ár, amivel mindenképp számolunk.

A fő kérdés igazából a légellenállás: a tetőn álló biciklik ebből a szempontból komoly hátrányt jelentenek, nincsenek szélárnyékban, és ebből következően jócskán növelik a fogyasztást is.

Van olyan szempont, amiben a tetőcsomagtartók nyernek?

Van olyan szempont, amiben a tetőcsomagtartók nyernek?

A fentebbiek alapján úgy tűnhet, hogy nem éppen a legjobb választás a tetőre szerelni a kerékpárt.

Három érv azonban még mindig van, ami ezek mellett szól:

  • ezek a legrugalmasabbak abban a tekintetben, hogy milyen biciklit szerelhetünk rájuk, hiszen szinte bármilyen típushoz megfelelnek, ha tehát nem mindig ugyanazzal a kerékpárral utazunk, akkor ez egy biztonságos választás;
  • az áruk még mindig a legalacsonyabb, akár vásárlásról, akár bérlésről beszélünk, szóval ha csak alkalmanként használnánk, akkor ez egy gazdaságos megoldás;
  • nem takarják sem a rendszámot, sem a lámpákat, tehát nem kell hozzájuk semmilyen plusz kiegészítőt venni.

Bár szerencsére már a hátra szerelt bicikliszállítók esetén sem kell kötelezően végigjárni a szürke rendszám igénylésével kapcsolatos procedúrát, az tény, hogy ha a rendszám, vagy a lámpák takarásban vannak, akkor ezeket a tartón kell láthatóvá tenni.

Erre vannak különböző eszközök, ezek viszont megint csak plusz költséget jelentenek, amivel megéri számolni.

A fentebbi érvek figyelembe vétele mellet már könnyebb eldönteni, melyik kerékpár szállítási mód a megfelelő az Ön számára: gondolja át a lehetőségeket, és szervezze meg a biciklis kirándulását minél hamarabb!

Kérjen visszahívást itt!

"Ezúton szeretném megköszönni azt a magas szintű kiszolgálást, amit péntek este nyújtottatok. Nagyra értékelem. Egy jó barátom, aki mellettem ült a meccsen, le volt nyűgözve, hogy a meccs alatt telefonon el tudtam intézni az autó elvitelét és a csere autót. Mivel számára is aktuálissá vált az autó cseréje, ezért kérte, hogy adjam meg az elérhetőségeteket. Ezt megtettem utólagos engedelmeddel. Még egyszer köszönöm a hozzáállást."

Bartha László


"Nagyon köszönöm hírlevelét, tartalmas, megbízható segítségnek tartom. Mérlegképes könyvelőként dolgozom, a cégeimnek segítségként továbbítom az ön üzeneteit, hogy igény szerint használják fel."

Zádori Ágnes


"Tisztelt Molnár úr! 22 éve vezetek, ebből 19 évet úgy hogy céges autót.Vezettem multinál és kis pár fős cégnél ,de csak mint használó.Az autók mindig közel álltak hozzám,de a hozzájuk kapcsolódó költségek nem foglalkoztattak,hiszen ez a "tulaj gondja-baja".Persze véleményem mindig volt,hogy mit kellene venni,de ezt csak mint alkalmazott tettem. A közelmúltban egy barátom kereset meg,hogy induló vállalkozásához gépkocsikat kell beszereznie,mit gondolok tudnék-e ebben segíteni neki. Persze azt gondoltam igen,de mondtam neki,hogy nekem is fel kell készülnöm, utána kell néznem dolgoknak. Az interneten keresgetve találtam az önök honlapjára. Egyből meg tetszett és feliratkoztam a "Amit a cégautó választás előtt tudnia kell" című levélsorozatunkra.Számos új és fontos információt és választási szempontot tudtam meg. Azt gondolom,hogy most még nem tudok annyit mint önök,hiszen ez is egy szakma,de rávilágított,hogy miért érdemes itt is profikhoz fordulni. Viszont az önök álltál adott információkat felhasználva el tudok indulni és tudom mire kell odafigyelnem egy tárgyaláson hogy a lehető legoptimálisabban tudjuk kiválasztani a számunkra legjobb cégautókat."

Habele Gyula


"Nagyon tetszett az 5 lépéses anyag. Tanulságos, érthető és nagyon részletes. Profi munka, gratulálok hozzá. Én a másik oldalon - a javítók területén - dolgozom, de így is nagyon sok hasznos információval lettem okosabb."

Együd Imre
Opel Molnár


"Meddig használjunk egy cégautót? Mire jó a flottakezelés? Nem hogy a választ nem tudtam, de a kérdés sem fogalmozódott meg bennem soha. A kocsik költségét is lehet minimalizálni, tudatosan tervezni? Ez volt a legnagyobb újdonság, amit az 5 részes levélsorozatból megtanultam."

Illyés György
OM Audit Kft.