2019 az utolsó év, amikor még jó áron lehet nagy teljesítményű autót venni

2019 az utolsó év, amikor még jó áron lehet nagy teljesítményű autót venni

95 g/km – ennyire csökkentette az értékesített új autóktól elvárt szén-dioxid mennyiséget az Európai Unió, és ez mindent megváltoztat az autópiacon 2020-tól kezdve.

Miért?

Mert a kitűzött határértéket elérni iszonyatosan nehéz a hagyományos, benzines, dízeles autókkal, de a büntetés összege viszont jó magas.

Annyira magas, hogy azt még az autók árának növelésén keresztül sem tudják teljes egészében a vásárlóikra „hárítani” az autógyártók – de nem kell félni, ettől még bőven lesz áremelkedés jövőre, csak még mellette legalább a választék is kisebb lesz.

De nézzük akkor meg részletesebben, miről szól ez az egész!

A CO2 kibocsátás elleni küzdelem új szakaszba ért

A CO2 kibocsátás elleni küzdelem új szakaszba ért

Az Európai Unió új szabályozásának értelmében a különböző márkák új autóinál a szén-dioxid kibocsátás átlagosan maximum 95 g/km lehet.

Értelemszerűen tehát flottaszinten kell nézni ezt az értéket, nem pedig autókra lebontva, de így is elég sok tisztán elektromos autót kéne a piacra dobnia egy-egy márkának ahhoz, hogy ezt az átlagot hozni tudja.

Valahogy mégis meg kell oldaniuk záros határidőn belül, mert az EU viszont szigorú: túllépés esetén grammonként 95 eurót kell majd fizetni: ebből következően például a Fordnál 2,7 milliárd eurós, a Kiánál pedig 475 millió eurós büntetésekre számítanak.

Nem lehet büntetés nélkül megúszni?

Rövid válasz: az autóipar jelenlegi állapotában nem.

A helyzet nem lehetetlen, hiszen egy benzines vagy dízeles autó esetében is be lehet lőni ezt az értéket célként, csak az olyan szintű változtatásokat és fejlesztéseket igényel az egyes modelleknél, amikre eddig magas költségeik miatt nem kerülhetett sor.

Fontos látni persze azt is, hogy a különböző márkákat az európai átlagaik alapján ellenőrzik, tehát az Unió egyes országaiban más-más értékeket fognak nézni: Magyarországgal szemben, ahol az autóparknál, ha a felére csökkentenénk az átlagos szén-dioxid kibocsátást, akkor se lennénk az előírt 95 g/km közelében, nyilván enyhébbek lesznek az elvárások.

A Kia itt 117 g/km-es átlagra számít, ami persze magában hordozza azt, hogy más országokban, ahol az elektromos autók piaca erősebb, a 95-nél is alacsonyabb értéket tűznek ki célul, hogy meglegyen az átlag.

De még így is számítani kell arra, hogy komoly büntetéseket fognak fizetni.

Nincs olyan gyártó, aki ezt megengedheti magának

Nincs olyan gyártó, aki ezt megengedheti magának

Nézzünk kicsit bele az autógyártás sajátosságaiba, de csak nagyon nagy vonalakban.

Egy új autó eladásán (hiába beszélünk milliós összegekről) alacsony az árrés, mivel a gyártási költségek magasak, a környezetvédelmi adók úgyszintén, és még emellé jönnek a kutatási, fejlesztési költségek, hogy az új modellek már megfeleljenek a különböző előírásoknak.

Ha mindezek tetejére még odateszünk egy büntetést (márpedig a gyártók többségénél ez fog történni), az már olyan szintű veszteséget jelent, amit nem lesz egyszerű pótolni.

Ezért lehet számítani drasztikus változásokra jövő évtől a piacon.

Az ár magasabb lesz, a választék pedig kisebb

Ahogy már mondtuk, ez a büntetés nem olyan mértékű, hogy annak egészét a vásárlókra lehetne terhelni: ennél többre is szükség van.

Alapvetően 2-300 ezer forintos drágulásra lehet számítani 2020-tól kezdődően a márkakereskedésekben, de ez még csak az első nagy változtatás.

Ezután következik az, hogy a nehezebb, nagyobb teljesítményű modelleket megszüntetik, illetve egyes autókat már nem lehet majd bizonyos motorváltozatokkal választani.

Ami miatt ez még nagyobb érvágás a gyártóknak, hogy épp ezek a komolyabb kocsik jelentik a legnagyobb bevételi forrást, hiszen ezeken van a legnagyobb árrés – de a szabályozást ettől még be kell tartaniuk.

Aki tehát erősebb autót akar venni még elérhetőbb áron, annak most kell valahogy megoldani a vásárlást, mert jövőre már nehéz dolga lesz.

Nagyot fog ugrani az újautó eladás 2019 végén – aztán még nagyobbat fog zuhanni

Nagyot fog ugrani az újautó eladás 2019 végén – aztán még nagyobbat fog zuhanni

Nem kell nagy jóstehetség ahhoz, hogy lássuk, az idei utolsó negyedévben igen sok új autót fognak forgalomba állítani – ez viszont nem az emberek autóvásárlási kedvét fogja visszatükrözni.

Arról lesz szó ugyanis, hogy a nagy márkakereskedések már idén forgalomba fogják helyezni az új autókat, még azokat is, amikre nincsenek vevőik, ugyanis így a 2020-tól életbe lépő szabályozás még nem fog vonatkozni rájuk.

Ezen kívül pedig számítani lehet a most következő hónapokban a különböző akciókra, hogy még időben felkeltsék a vásárlási kedvet az emberekben – jövő évben pedig valószínűleg drasztikusan fog csökkeni az eladások száma.

Mi lesz még itt a távoli jövőben?

2030-ra a tervek szerint már 58 g/km lesz a szén-dioxid kibocsátás felső határa, magyarul az autógyártóknak nincs sok idejük arra, hogy még nagyobb előrelépéseket tegyenek környezetbarát autók fejlesztését illetően.

Az ilyen szintű szigorítások nem csak az árakon és az autópalettán fognak meglátszani, de a szakértők meglátása szerint a kisebb gyártók eltűnésére is számítani lehet, mivel ezek nem lesznek képesek versenyben maradni a nagyokhoz képest, akiknek van kapacitásuk a különböző fejlesztésekre.

Az motorok átalakításán túl az autókat könnyebbé, áramvonalasabbá is kell tenni, ami plusz tervezéssel, és drágább anyagok felhasználásával jár, amit nem minden márka engedhet meg magának jelenleg: sőt, Európában még a Fordnak is megállapodást kell kötnie a Volkswagennel az alkatrészek gyártását illetően.

2020-tól már más lesz autót venni

2020-tól már más lesz autót venni

Nem lenne akkora gond az uniós irányelvekkel, ha mindezzel párhuzamosan nem a nehezebb, erősebb, nagyon szén-dioxid kibocsátású autók lennének a legnépszerűbbek.

Értelemszerűen meg kell oldani a gyártóknak, hogy a nagyobb teljesítmény valahogy párosuljon az alacsony károsanyag-kibocsátással, de egyelőre ez még nem elérhető.

Aki mai árakon akar venni autót, annak már csak néhány hónapja van hátra, mert 2020-tól kezdve új világ fog jönni – ez a legfontosabb tanulság, a többi pedig már a gyártókon múlik.

Kérjen visszahívást itt!

"Ezúton szeretném megköszönni azt a magas szintű kiszolgálást, amit péntek este nyújtottatok. Nagyra értékelem. Egy jó barátom, aki mellettem ült a meccsen, le volt nyűgözve, hogy a meccs alatt telefonon el tudtam intézni az autó elvitelét és a csere autót. Mivel számára is aktuálissá vált az autó cseréje, ezért kérte, hogy adjam meg az elérhetőségeteket. Ezt megtettem utólagos engedelmeddel. Még egyszer köszönöm a hozzáállást."

Bartha László


"Nagyon köszönöm hírlevelét, tartalmas, megbízható segítségnek tartom. Mérlegképes könyvelőként dolgozom, a cégeimnek segítségként továbbítom az ön üzeneteit, hogy igény szerint használják fel."

Zádori Ágnes


"Tisztelt Molnár úr! 22 éve vezetek, ebből 19 évet úgy hogy céges autót.Vezettem multinál és kis pár fős cégnél ,de csak mint használó.Az autók mindig közel álltak hozzám,de a hozzájuk kapcsolódó költségek nem foglalkoztattak,hiszen ez a "tulaj gondja-baja".Persze véleményem mindig volt,hogy mit kellene venni,de ezt csak mint alkalmazott tettem. A közelmúltban egy barátom kereset meg,hogy induló vállalkozásához gépkocsikat kell beszereznie,mit gondolok tudnék-e ebben segíteni neki. Persze azt gondoltam igen,de mondtam neki,hogy nekem is fel kell készülnöm, utána kell néznem dolgoknak. Az interneten keresgetve találtam az önök honlapjára. Egyből meg tetszett és feliratkoztam a "Amit a cégautó választás előtt tudnia kell" című levélsorozatunkra.Számos új és fontos információt és választási szempontot tudtam meg. Azt gondolom,hogy most még nem tudok annyit mint önök,hiszen ez is egy szakma,de rávilágított,hogy miért érdemes itt is profikhoz fordulni. Viszont az önök álltál adott információkat felhasználva el tudok indulni és tudom mire kell odafigyelnem egy tárgyaláson hogy a lehető legoptimálisabban tudjuk kiválasztani a számunkra legjobb cégautókat."

Habele Gyula


"Nagyon tetszett az 5 lépéses anyag. Tanulságos, érthető és nagyon részletes. Profi munka, gratulálok hozzá. Én a másik oldalon - a javítók területén - dolgozom, de így is nagyon sok hasznos információval lettem okosabb."

Együd Imre
Opel Molnár


"Meddig használjunk egy cégautót? Mire jó a flottakezelés? Nem hogy a választ nem tudtam, de a kérdés sem fogalmozódott meg bennem soha. A kocsik költségét is lehet minimalizálni, tudatosan tervezni? Ez volt a legnagyobb újdonság, amit az 5 részes levélsorozatból megtanultam."

Illyés György
OM Audit Kft.