Hogyan kapjuk, és hogyan adjuk vissza a céges autót? – Ezeket ellenőrizze a szerződés kezdetén és végén:

Hogyan kapjuk, és hogyan adjuk vissza a céges autót?

Két olyan időszak van, amikor még a szokottnál is nagyobb alapossággal át kell néznünk az autót kívülről-belülről.

Az egyik az a pillanat, amikor átvesszük, hiszen biztosak akarunk lenni benne, hogy egy tökéletes állapotú céges autóval gazdagodunk.

A másik, amikor a szerződés lejár, hiszen egyáltalán nem mindegy a lízingcég számára sem, hogy milyen autót kap vissza.

Nézzük meg, mikre kell figyelni egyik és másik esetben!

Figyeljünk oda, hogy tényleg azt az autót vegyük át, amit szerettünk volna

Az új céges autó átvételéhez általában kétféleképp állnak hozzá:

  • vagy egy ünnepélyes, nagy pillanat, amit már izgatottan várt az illető;
  • vagy egy egyszerű, hétköznapi rutinfeladat, amit szeretne a lehető leggyorsabban letudni.

Mindkét esetben megvan az esélye annak, hogy nem kellő alapossággal, figyelmességgel nézi át az új autót.

Persze alapvetően a bizalom a legfontosabb, és csak a legritkább esetben fordul elő, hogy az új autóval valami baj lenne – de azért mi is szeretjük, ha erről az ügyfeleink saját maguk győződnek meg, hogy a későbbi félreértések, problémák elkerülhetőek legyenek.

Járjuk körbe az autót, mielőtt elvisszük!

Járjuk körbe az autót, mielőtt elvisszük!

Kezdjük a leginkább szembeötlő dolgokkal: először is nézzük meg, hogy azt a típust és színt kaptuk-e, amit kértünk.

Nézzük végig a karosszériát, illetve belül is minden felületet: nem valószínű ugyan, hogy lenne ilyen, de ha mégis, akkor a legjobb, ha már most észrevesszük az esetleges gyártási hibákat, esetleg a szállítás során keletkezett sérüléseket.

Ezután térjünk rá a felszereltségre: a legalapvetőbb elemek közé tartozik itt a pótkerék, az emelő, a szerszámok, és persze a kötelező tartozékok, mint az elsősegélydoboz, vagy az elakadásjelző.

Végül pedig nézzük meg, hogy minden extra megvan-e, amit kértünk.

A biztonság kedvéért érdemes egyeztetni a szerződésben szereplő adatokat is, gondolva itt olyan magától értetődő dolgokra, mint a rendszám, a gyártási év, stb., csak hogy itt is minden tisztázva legyen.

Egy extra tipp az új autóhoz, amit sokan elfelejtenek: a bejáratás fontossága

Hiába a modern, számítógépek által vezérelt, precíziós gyártási folyamat, a közhiedelemmel ellentétben az új autó bejáratására ugyanúgy szükség van, mint akár húsz, harminc évvel ezelőtt.

A szabad szemmel észrevehetetlen, mikroszkopikus felületi egyenetlenségek miatt még mindig komoly súrlódás lehet a motor különböző alkatrészei között, éppen ezért még mindig jobb az, ha legalább az első 1000 kilométeren még kíméljük az autót, amíg ezek „összekoptatása” megtörténik.

Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy kerüljük a nagyobb terhelést, amennyire csak lehet, a komoly emelkedőket, a teljes gázos elindulást, valamint a tartósan túl nagy, vagy éppen túl alacsony fordulatszámot.

Ugorjunk most egy nagyot az időben! Hogyan adjuk vissza az autót?

Ugorjunk most egy nagyot az időben! Hogyan adjuk vissza az autót?

Letelik a bérleti szerződés időszaka: eljött az ideje a váltásnak.

Ilyenkor viszont nemcsak azon kell elgondolkodni, hogy milyen új autót akarunk, hanem azt is alaposan meg kell nézni, hogy milyen állapotban van az, amit eddig használtunk.

Ahogy arról több másik cikkünkben is beszéltünk, a tartós bérleti szerződések egyik legfontosabb eleme a maradványérték: a lízingcég előre tesz egy becslést arra vonatkozóan, hogy az autó a szerződés lejártával milyen összegért lesz értékesíthető a használtautó piacon.

Ez az Ön szempontjából azért fontos, mert (nagyon leegyszerűsítve) minél magasabb a maradványérték, annál alacsonyabbak a bérlés költségei.

Éppen ezért elengedhetetlen, hogy Ön is ismerje ezt a becsült értéket – léteznek azonban olyan cégek, akik nem tüntetik fel a maradványértéket: ezeket kell minél messzebbre elkerülni, hiszen ökölszabály az üzleti életben, hogy nem írunk alá olyan szerződést, aminek nem ismerjük minden elemét.

Ha viszont az autó állapota nem megfelelő, felmerülhetnek utólagos költségek

Az autó leadásakor a lízingcég értelemszerűen egy állapotfelmérést fog végezni, hogy megállapítsa, valóban egy olyan autót kap vissza, aminek értéke megfelel az általa megbecsültnek.

Amennyiben az ellenőrzés során mindent rendben találnak, igazából nincs probléma – akkor kell csak extra köröket futni, ha az autó „leharcoltabb” állapotba került, mint az indokolt lenne.

Éppen ezért érdemes a különböző horpadásokat, karcolásokat még időben javíttatni (főleg akkor, ha a biztosítási díj még fedezi is ezeket), valamint az autót rendesen kitisztíttatni - nagyjából úgy, mintha mi magunk akarnánk eladni használtautóként.

Vannak elfogadható és nem elfogadható hibák az autón

Vannak elfogadható és nem elfogadható hibák az autón

A legtöbb lízingcég rendelkezik egy igen részletes útmutatóval azt illetően, hogy milyen sérülések „férnek még bele” számukra, és milyenek nem.

Értelemszerűen senki nem várja el, hogy az autó négy év állandó használat után is úgy csillogjon-villogjon, mint újkorában: a legtöbb ilyen útmutató igyekszik életszerű példákat hozni, arra, mik számítanak rendeltetésszerű használatból származó elhasználódásnak, és mik gondatlanságból (vagy szélsőséges esetben szándékosságból) eredő kárnak.

Néhány példa arra, miket szoktak megemlíteni:

  • felületi karcolások, amíg még polírozással eltüntethetőek, vagy nem károsítják a rozsdásodást gátló bevonatot, még az „elfogadható” kategóriába esnek, de ezek is csak meghatározott mennyiségben és hosszúságban;
  • kisebb horpadások is elfogadhatóak, de csak bizonyos átmérőig, és ezek maximális száma is meghatározott;
  • a korrózió, rozsdásodás általában a nem elfogadható kategóriába tartozik;
  • a komolyabb anyagveszteséggel járó sérülések (értsd: letört, kitört darabok), szintén megtérítendő kárnak számítanak;
  • valamint az autóra ragasztott matricáktól, feliratoktól is meg kell szabadulni, valamint annak nyomait is el kell tűntetni.

Javítsuk ki mi magunk a hibákat, mielőtt visszaadjuk az autót? Igen, de nem akárhogy…

Nyilvánvalóan egyszerűbb úgy minden, ha egy olyan autót adunk át, ami rendszeres és alapos karbantartáson esett át – ebbe pedig beletartoznak a szükséges javítások is.

Alapvetően ez nem szokott problémát jelenteni, hiszen a szervizt igénylő beavatkozásokról egyébként is érdemes értesíteni a lízingcéget, hiszen ő kapcsolatban áll a megfelelő autószerelő műhelyekkel, és az ezzel kapcsolatos feladatokat át tudja venni tőlünk (sőt, adott esetben csereautót is tud biztosítani).

Ennek ellenére mégis fordulnak elő olyan esetek, hogy egy autó értéke azért csökken, mert valaki nem megfelelő szakemberre bízta a javítását, és ennek jelei meglátszódnak – fontos tudni, hogy hiába „funkcionál” az autó, ha a szerelés minősége hagy kívánnivalót maga után akár esztétikai, akár egyéb szempontból, akkor az szintén befolyásolja a maradványértéket.

Reálisan kiszámított maradványérték mellett nem okoz stresszt az állapotfelmérés

Bár alapvetően alacsonyabb bérleti díjat eredményez, mégis fontos észben tartani, hogy komoly kockázatot jelent a túl nagyra becsült maradványérték – nemcsak a lízingcégnek, de Önnek is.

A futamidő alatt ugyanis nemcsak az autó, de a használtautó-piac is rengeteget változhat: 3-5 év alatt komoly változások történhetnek, amik befolyásolhatják egy autó értékét.

Azok a cégek, akik magas maradványértéket állapítanak meg (csak azért, hogy kedvezőbb bérleti díjakat kínálhassanak), komoly gondba kerülnek, ha végül a piac változásai húzzák keresztül a számításaikat.

Ezt próbálhatják meg kompenzálni azzal, hogy az állapotfelmérések során kihasználják a kiskapukat, hiszen bármilyen részletes is az útmutatójuk ezzel kapcsolatban, sok hiba súlyossága szubjektív módon állapítható meg.

Éppen ezért jobban jár hosszú távon Ön is, ha reálisan kiszámított maradványérték mellett lízingeli céges autóját, mert így nem kell attól félnie, hogy a lízingcég majd a kisebb túlfutásokon vagy a parkolási karcokon lovagolva próbálja megtéríttetni a „kárát”.

Mindenki érdeke, hogy a cégautó a lehető legjobb állapotban legyen

Mindenki érdeke, hogy a cégautó a lehető legjobb állapotban legyen

Az autó átadásakor mi, a visszaadásakor pedig Ön fog figyelni arra, hogy a céges autó, amit a szerződés ideje alatt használ a lehető legjobb állapotban legyen.

A problémamentes együttműködés legfontosabb eleme, hogy mindannyian odafigyeljünk az autóra.

Ha szeretne Ön is a lehető legjobb feltételek mellett céges autót, keressen minket bátran!

Kérjen visszahívást itt!

"Ezúton szeretném megköszönni azt a magas szintű kiszolgálást, amit péntek este nyújtottatok. Nagyra értékelem. Egy jó barátom, aki mellettem ült a meccsen, le volt nyűgözve, hogy a meccs alatt telefonon el tudtam intézni az autó elvitelét és a csere autót. Mivel számára is aktuálissá vált az autó cseréje, ezért kérte, hogy adjam meg az elérhetőségeteket. Ezt megtettem utólagos engedelmeddel. Még egyszer köszönöm a hozzáállást."

Bartha László


"Nagyon köszönöm hírlevelét, tartalmas, megbízható segítségnek tartom. Mérlegképes könyvelőként dolgozom, a cégeimnek segítségként továbbítom az ön üzeneteit, hogy igény szerint használják fel."

Zádori Ágnes


"Tisztelt Molnár úr! 22 éve vezetek, ebből 19 évet úgy hogy céges autót.Vezettem multinál és kis pár fős cégnél ,de csak mint használó.Az autók mindig közel álltak hozzám,de a hozzájuk kapcsolódó költségek nem foglalkoztattak,hiszen ez a "tulaj gondja-baja".Persze véleményem mindig volt,hogy mit kellene venni,de ezt csak mint alkalmazott tettem. A közelmúltban egy barátom kereset meg,hogy induló vállalkozásához gépkocsikat kell beszereznie,mit gondolok tudnék-e ebben segíteni neki. Persze azt gondoltam igen,de mondtam neki,hogy nekem is fel kell készülnöm, utána kell néznem dolgoknak. Az interneten keresgetve találtam az önök honlapjára. Egyből meg tetszett és feliratkoztam a "Amit a cégautó választás előtt tudnia kell" című levélsorozatunkra.Számos új és fontos információt és választási szempontot tudtam meg. Azt gondolom,hogy most még nem tudok annyit mint önök,hiszen ez is egy szakma,de rávilágított,hogy miért érdemes itt is profikhoz fordulni. Viszont az önök álltál adott információkat felhasználva el tudok indulni és tudom mire kell odafigyelnem egy tárgyaláson hogy a lehető legoptimálisabban tudjuk kiválasztani a számunkra legjobb cégautókat."

Habele Gyula


"Nagyon tetszett az 5 lépéses anyag. Tanulságos, érthető és nagyon részletes. Profi munka, gratulálok hozzá. Én a másik oldalon - a javítók területén - dolgozom, de így is nagyon sok hasznos információval lettem okosabb."

Együd Imre
Opel Molnár


"Meddig használjunk egy cégautót? Mire jó a flottakezelés? Nem hogy a választ nem tudtam, de a kérdés sem fogalmozódott meg bennem soha. A kocsik költségét is lehet minimalizálni, tudatosan tervezni? Ez volt a legnagyobb újdonság, amit az 5 részes levélsorozatból megtanultam."

Illyés György
OM Audit Kft.