Kell flottakezelés egyetlen autóhoz?

Kell flottakezelés egyetlen autóhoz?

Lehet egyetlen autót flottának nevezni?

Nem igazán, de nem is ez a valódi kérdés, hanem az, hogy:

Lehet egyetlen autót flottaként használni?

Na, ez már egy érdekesebb téma, és a válasz: igen, az ember kihasználhatja a flottakezelésben rejlő előnyöket 1 db autó esetében is.

Nem kell, hogy a cégnek óriási flottája legyen – elég, ha a szolgáltató, akitől bérbe veszi az autót, rendelkezik egy nagyobb autóparkkal, és rajta keresztül máris élvezhetjük mi is az ezzel járó előnyöket.

Hogyan működik ez?

Beszélgessünk erről egy kicsit!

Mikortól flotta a flotta?

A legtöbben a flottakezelést még mindig a nagyvállalatok, a multik számára kitalált szolgáltatásnak tartják.

Hiszen kinek van szüksége ilyenre?

Nyilván azoknak, akik 50+, de inkább 100+ autóból álló, valódi flottákkal rendelkeznek, nem?

Ez teljesen igaz, az viszont óriási tévedés, hogy a kisebb céges autóparkok ne használhatnák ki a flottakezelésben rejlő előnyöket.

5, 3, de akár 1 autó mellett is jobban megéri a flottakezelők segítségét igénybe venni – megmutatom, pontosan miért.

Ha kicsit feljebb görget, az oldalunk fejlécében megtalálja a mi fő üzenetünket: „Cégautó és flottakezelés cégeknek, akiknek ugyan nincs 100 autójuk, de szeretnék, hogy a szervizek, biztosítók és autókereskedések úgy bánjanak velük, mintha annyi lenne”.

Szedjük szét ezt a mondatot apróbb részleteire, és máris érthetővé válik, mi is a flottakezelés legnagyobb előnye.

Kezdjük a végén: beszéljünk az autókereskedőkről!

Az autóbeszerzés így nem nagy teher

Az autóbeszerzés így nem nagy teher

Önnek nem kell nagy flottával rendelkeznie ahhoz, hogy a kereskedőktől kedvezményeket kapjon.

A flottakezelő, akin keresztül beszerzi majd a kiválasztott autóját, már eleve rendelkezik a megfelelő kapcsolatokkal ahhoz, hogy kedvezőbb árakon jusson hozzá a gépjárműhöz.

Ezen a ponton szokott viszont előjönni az a kifogás a flottakezeléssel, azon belül is a tartós bérlettel, mint finanszírozási formával szemben, hogy itt az autó nem az ügyfélé lesz.

Az autó tulajdonosa a bérbe adó: ő veszi meg az autót, amit bérleti díjért cserébe ad át használatra Önnek.

Hol éri ez meg?

Az még csak egy dolog, hogy a szolgáltató ebben az esetben jobb árakat kap az autókereskedőtől, mintha az ügyfél maga sétálna be egy kereskedésbe – de ezen kívül is vannak még más, pénzben mérhető előnyök.

Előre látható, és elszámolható költségek

Előre látható, és elszámolható költségek

Nézzük, mi történik, ha a cég maga veszi meg az autót: nagy valószínűséggel hitelt vesz fel hozzá, aminek ugye van egy olyan tulajdonsága, hogy kamatozik, tehát ha egy 5 milliós autót veszünk, akkor a futamidő végére annál egy nagyobb összeget fogunk kifizetni.

És mit kapunk cserébe?

Egy eszközt, ami folyamatosan amortizálódik, rendszeres karbantartásra szorul, ami plusz költségekkel, na meg persze ügyintézéssel jár.

Ezzel szemben tartós bérlet mellett nem kell senkinek sem egyből megfizetnie az autó teljes vételárát: az autó az Öné, cserébe pedig csak a szerződésben leírt bérleti díjat kell fizetni minden hónapban.

Egy állandó, fix költségről beszélünk, amiben minden benne van, cserébe pedig stabilan lehet vele számolni.

Ráadásul a bérleti díj után járó áfa levonható a céges használat arányában – erről bővebben olvashat az 50%-os átalányról szóló cikkünkben.

És mi jár pontosan MÉG a bérleti díjért cserébe?

Több ez cégautó finanszírozásnál

Több ez cégautó finanszírozásnál

Ha pusztán egy autóbérlésről lenne szó, akkor esetleg még érthető lenne azok kételkedése a tartós bérlet kapcsán, akik azt kifogásolják, hogy a szerződés lejárta után a bérbeadóé marad az autó.

Viszont a flottakezelés többet jelent ennél: ez egy komplex szolgáltatás, ami anyagi mellett kényelmi szempontból is komoly előnyöket tartogat.

Menjünk csak vissza az alap mondatunkhoz: az autókereskedések mellett a szervizek és biztosítók voltak még benne megemlítve.

Röviden ez azt jelenti, hogy ha bármi baj történik az autóval, akkor az a bérbeadó gondja, hogy megoldja minél hamarabb: egyrészt, mert a szerződés is kötelezi erre, másrészt, mert a józanész is ezt diktálja, hiszen az ő tulajdonában lévő autóról beszélünk, amit később valószínűleg értékesíteni akar majd.

Tegyük fel, hogy lerobban az autó…

Ilyenkor nem Önnek kell a biztosítóval, meg az autószervizzel telefonálgatnia, és hosszasan intézkednie.

Mivel mi, a bérbeadó, mindent tudunk az adott autóról, akár anélkül tudunk új alkatrészt szerezni, hogy külön fel kéne mérnünk a kárt, arról nem is beszélve, hogy a szervizeknél is igen komoly kedvezményekkel rendelkezünk.

A világon minden szolgáltató jobban bánik azokkal az ügyfelekkel, akik gyakran térnek vissza hozzájuk, akik nagy tételben „vásárolnak” náluk: így van ez azokkal a biztosítókkal és a szervizekkel is, akik a mi flottánkba tartozó autókkal foglalkoznak.

De ha nagyobb lenne a gond, mi akkor is azt vállaltuk a szerződésben, hogy az ügyfelünknek autója lesz, így a csereautó biztosítása is a mi feladatunk.

Miért éri meg tehát egyetlen autót is flottaként kezelni?

Miért éri meg tehát egyetlen autót is flottaként kezelni?

Összegezzük a flottakezelés előnyeit az Ön szemszögéből néhány pontban:

  • az autóbeszerzés nem jelent akkora terhet, mintha magunk vásárolnánk autót,
  • nem kell egy értékvesztő tárgyba fektetni hatalmas összegeket,
  • az autó árának 30-50%-át is megspórolhatjuk, hiszen a maradványértéket sosem kell kifizetni,
  • a bérleti díj költségként elszámolható,
  • az autóval kapcsolatos költségek tervezhetővé válnak,
  • az autó szervizelésével kapcsolatos ügyintézés, az autómentés, csereautó biztosítás stb. mind-mind a flottakezelő feladata,
  • az autókereskedéseknél, szervizeknél és biztosítóknál jelentős kedvezményekre számíthat az is, akinek nincs nagy autóflottája.

Egyetlen mondatban összefoglalva tehát: mindenkinek megéri flottakezelésben gondolkodni, aki szeretné, hogy úgy bánjanak vele a szolgáltatók, mintha valóban 100-nál is több autója lenne.

Kérjen visszahívást itt!

"Ezúton szeretném megköszönni azt a magas szintű kiszolgálást, amit péntek este nyújtottatok. Nagyra értékelem. Egy jó barátom, aki mellettem ült a meccsen, le volt nyűgözve, hogy a meccs alatt telefonon el tudtam intézni az autó elvitelét és a csere autót. Mivel számára is aktuálissá vált az autó cseréje, ezért kérte, hogy adjam meg az elérhetőségeteket. Ezt megtettem utólagos engedelmeddel. Még egyszer köszönöm a hozzáállást."

Bartha László


"Nagyon köszönöm hírlevelét, tartalmas, megbízható segítségnek tartom. Mérlegképes könyvelőként dolgozom, a cégeimnek segítségként továbbítom az ön üzeneteit, hogy igény szerint használják fel."

Zádori Ágnes


"Tisztelt Molnár úr! 22 éve vezetek, ebből 19 évet úgy hogy céges autót.Vezettem multinál és kis pár fős cégnél ,de csak mint használó.Az autók mindig közel álltak hozzám,de a hozzájuk kapcsolódó költségek nem foglalkoztattak,hiszen ez a "tulaj gondja-baja".Persze véleményem mindig volt,hogy mit kellene venni,de ezt csak mint alkalmazott tettem. A közelmúltban egy barátom kereset meg,hogy induló vállalkozásához gépkocsikat kell beszereznie,mit gondolok tudnék-e ebben segíteni neki. Persze azt gondoltam igen,de mondtam neki,hogy nekem is fel kell készülnöm, utána kell néznem dolgoknak. Az interneten keresgetve találtam az önök honlapjára. Egyből meg tetszett és feliratkoztam a "Amit a cégautó választás előtt tudnia kell" című levélsorozatunkra.Számos új és fontos információt és választási szempontot tudtam meg. Azt gondolom,hogy most még nem tudok annyit mint önök,hiszen ez is egy szakma,de rávilágított,hogy miért érdemes itt is profikhoz fordulni. Viszont az önök álltál adott információkat felhasználva el tudok indulni és tudom mire kell odafigyelnem egy tárgyaláson hogy a lehető legoptimálisabban tudjuk kiválasztani a számunkra legjobb cégautókat."

Habele Gyula


"Nagyon tetszett az 5 lépéses anyag. Tanulságos, érthető és nagyon részletes. Profi munka, gratulálok hozzá. Én a másik oldalon - a javítók területén - dolgozom, de így is nagyon sok hasznos információval lettem okosabb."

Együd Imre
Opel Molnár


"Meddig használjunk egy cégautót? Mire jó a flottakezelés? Nem hogy a választ nem tudtam, de a kérdés sem fogalmozódott meg bennem soha. A kocsik költségét is lehet minimalizálni, tudatosan tervezni? Ez volt a legnagyobb újdonság, amit az 5 részes levélsorozatból megtanultam."

Illyés György
OM Audit Kft.