Ön számol a kötelező szervizek költségeivel? Könnyen érhetik meglepetések…

Ön számol a kötelező szervizek költségeivel?

Egy ideális világban kifizetné a céges autó árát, és onnantól kezdve már nem kellene a költségek miatt aggódnia, igaz?

A valóság azonban nem ilyen – kell fizetni:

  • az üzemanyagért;
  • a biztosításért;
  • a parkolásért;
  • a rendszeres karbantartásért;
  • és még hosszan sorolhatnánk…

És még ha ezeket mind figyelembe is vesszük a vásárlás előtt, akkor is elfeledkezhetünk még egy nehezen követhető, „rejtett” költségről.

A szervizköltségeken múlik, mennyibe kerül egy cégnek valójában a céges autó?

Aki cégautót vásárol, tisztában van vele, hogy a költségek kapcsán nem az autó ára feltétlenül a legfontosabb, hiszen ezzel lehet előre számolni, nem különösebben érhetnek meglepetések.

Ezzel szemben az autóval járó szervizköltségek már sokkal kevésbé kiszámíthatóak: nyilván tudjuk, hogy egy autót rendszeres időközönként kell ellenőriztetni a megfelelő működés érdekében, viszont erre jöhetnek rá a különféle balesetek, vagy az esetleges meghibásodások javításának díjai.

De van még ezen felül is olyan költség, amivel sokan nem számolnak: a kötelező szervizek!

Mennyire kötelező valójában ez a szerviz?

Mennyire kötelező valójában ez a szerviz?

A név elsőre kicsit megtévesztő, mert a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással (kgfb), vagy a műszaki vizsgával ellentétben semmilyen törvény vagy jogszabály nem írja elő az időszakos szervizeket.

Akkor miért hívjuk mégis így?

Mert nem a hatóságok, hanem a márkák, az autógyártók teszik számunkra valójában kötelezővé – ha ugyanis ezt nem végeztetjük el, a garanciánkat veszíthetjük el.

A gyártók pedig nagyon szigorúan veszik ezt

Teljesen érthető, hogy nem kíván egy márka felelősséget vállalni egy olyan autóért, amit nem rendeltetésszerűen használnak és tartanak karban – éppen ezért határoznak meg feltételeket a garanciákhoz.

A rendszeres, időszakos szervizekhez meghatároznak egy gyakoriságot időben (pl. egy év) és futásteljesítményben (pl. 30.000 km), amikről ma már az autó fedélzeti számítógépe küld nekünk értesítést.

Amennyiben ezt figyelmen kívül hagyjuk, és elhalasztjuk az ellenőrzést, az máris a garancia korlátozásával, vagy súlyosabb esetben teljes elvesztésével jár.

(Megjegyzés: sok esetben természetesen létezik egyfajta „túlfutási idő”, amin belül még nem kell szankciókra számítanunk, például 1 hónap, vagy 1.000 kilométer, de jellemző, hogy a gyártók egyre szigorúbban veszik ezeket, így nem érdemes sokáig halogatnunk a szervizt).

Mi történik egy kötelező szerviz során?

Mi történik egy kötelező szerviz során?

Adott gyártó határozza meg, hogy mik a legfontosabbak ilyenkor, de a leggyakoribbak ezek szoktak lenni:

  • olaj és olajszűrő csere;
  • pollenszűrő csere;
  • gyújtógyertyák ellenőrzése;
  • fékbetétek cseréje;
  • ékszíjcsere;
  • váltóolaj csere;
  • vezérműszíj/lánc csere.

Persze ezekre nincs feltétlenül mindig szükség: az adott szerviz szakemberei bírálják el az ellenőrzést követően, pontosan milyen javítások kellenek az autó további megfelelő működéséhez.

Na, de mennyibe kerül egy ilyen szerviz?

Ez az a kérdés, ami a legtöbb esetben a probléma forrása – hiszen nem lenne semmi baj a kötelező feladatokkal, ha nem kéne még a zsebünkbe is nyúlni miattuk.

Amikor árajánlatot kérünk, sokszor látunk meglepően magas összegeket, de még nem is ez a gond, hanem az, hogy sokan gyanútlanul kiválasztják az első szervizt, amit találnak, gondolva azt, hogy nem lehetnek olyan hatalmas eltérések az árakat tekintve.

És ez a tévedés!

Lehet ugyanis, hogy az egyik szerviz a kilométeróra állása alapján számol, míg mások az autó életkorát veszik figyelembe – a kettő pedig (főleg egy céges autó esetén) nem feltétlenül arányos egymással.

Könnyen előfordulhat ezen felül, hogy egy műhely olyan munkákat is beleszámol az ajánlatába, amik egyébként nem lennének kötelezőek (pl. fékhatásmérést).

Az ilyen apróságok miatt fordulhat elő, hogy egyik szerviz közel kétszer annyit kér egy kötelező szervizért, mint egy másik.

És nem csak szervizekről lehet szó: beszéljünk az „egyszerű” ellenőrzésekről is!

És nem csak szervizekről lehet szó: beszéljünk az „egyszerű” ellenőrzésekről is!

Van olyan márka, cégcsoport is, ami ellenőrző szervizeket is hasonlóan „kötelezővé” tesz.

Ilyen esetekben a sofőr csak annyit vesz észre, hogy az autó jelzi: eljött a szerviz ideje.

Ennek megállapítása különböző egyedi paraméterek alapján történik: nézheti a számítógép a hidegindítások számát, a lassulások/gyorsulások intenzitását, de figyelheti az olaj viszkozitását vagy a fordulatszám változásait is.

Természetesen ilyenkor is elmegyünk a szervizbe, ahogy arra az autó „utasít”, viszont könnyen előfordulhat, hogy konkrét szerelésre nem is kerül sor, csupán egy alaposabb átnézésre, ami viszont így is igen magas óradíjat jelent.

A rutinosabbak pedig már sejthetik, hogy ha megpróbáljuk figyelmen kívül hagyni a jelzést, és nem megyünk el az ellenőrzésre, akkor megint csak ott tartunk, hogy elveszítjük a garanciát, tehát sok választásunk valójában nincs.

Fontos: ne csak a garancia miatt járjunk szervizbe

A fentiek alapján csupán felesleges nyűgnek tűnhetnek a kötelező szervizek és ellenőrzések, de valójában ezekre nagyon is szükség van.

Általános szabály, hogy az autót évente legalább egyszer vigyük el egy autószerelőhöz, de valójában még ennél is gyakrabban, félévente lenne erre szükség (felkészülve a téli és nyári időszak közötti változásokra).

Azonban tudjuk, hogy a javaslatok önmagukban nem sokat jelentenek sok autósnak – éppen ezért döntöttek úgy a gyártók, hogy amennyire csak lehet, kötelezővé, tehát az autó tulajdonosának érdekévé teszik ezeket az ellenőrzéseket.

Nem kell, hogy az Ön feje fájjon a szervizek miatt is

Nem kell, hogy az Ön feje fájjon a szervizek miatt is

Nyilvánvaló, hogy a mindennapi munka mellett se idő, se energia nem áll rendelkezésre ahhoz, hogy valaki még a kötelező szervizekkel kapcsolatos ajánlatokkal is foglalkozzon.

Egy flottakezelő azonban meg tudja ezt spórolni Önnek és cégének, hiszen a kiterjedt kapcsolati háttérnek köszönhetően biztosan a legjobb ajánlatokat kapja majd az autószervizektől.

Ha szeretné, hogy cégautóival kapcsolatban valóban csak a vezetéssel és a tankolásokkal kelljen foglalkoznia, vegye fel velünk a kapcsolatot!

Kérjen visszahívást itt!

"Ezúton szeretném megköszönni azt a magas szintű kiszolgálást, amit péntek este nyújtottatok. Nagyra értékelem. Egy jó barátom, aki mellettem ült a meccsen, le volt nyűgözve, hogy a meccs alatt telefonon el tudtam intézni az autó elvitelét és a csere autót. Mivel számára is aktuálissá vált az autó cseréje, ezért kérte, hogy adjam meg az elérhetőségeteket. Ezt megtettem utólagos engedelmeddel. Még egyszer köszönöm a hozzáállást."

Bartha László


"Nagyon köszönöm hírlevelét, tartalmas, megbízható segítségnek tartom. Mérlegképes könyvelőként dolgozom, a cégeimnek segítségként továbbítom az ön üzeneteit, hogy igény szerint használják fel."

Zádori Ágnes


"Tisztelt Molnár úr! 22 éve vezetek, ebből 19 évet úgy hogy céges autót.Vezettem multinál és kis pár fős cégnél ,de csak mint használó.Az autók mindig közel álltak hozzám,de a hozzájuk kapcsolódó költségek nem foglalkoztattak,hiszen ez a "tulaj gondja-baja".Persze véleményem mindig volt,hogy mit kellene venni,de ezt csak mint alkalmazott tettem. A közelmúltban egy barátom kereset meg,hogy induló vállalkozásához gépkocsikat kell beszereznie,mit gondolok tudnék-e ebben segíteni neki. Persze azt gondoltam igen,de mondtam neki,hogy nekem is fel kell készülnöm, utána kell néznem dolgoknak. Az interneten keresgetve találtam az önök honlapjára. Egyből meg tetszett és feliratkoztam a "Amit a cégautó választás előtt tudnia kell" című levélsorozatunkra.Számos új és fontos információt és választási szempontot tudtam meg. Azt gondolom,hogy most még nem tudok annyit mint önök,hiszen ez is egy szakma,de rávilágított,hogy miért érdemes itt is profikhoz fordulni. Viszont az önök álltál adott információkat felhasználva el tudok indulni és tudom mire kell odafigyelnem egy tárgyaláson hogy a lehető legoptimálisabban tudjuk kiválasztani a számunkra legjobb cégautókat."

Habele Gyula


"Nagyon tetszett az 5 lépéses anyag. Tanulságos, érthető és nagyon részletes. Profi munka, gratulálok hozzá. Én a másik oldalon - a javítók területén - dolgozom, de így is nagyon sok hasznos információval lettem okosabb."

Együd Imre
Opel Molnár


"Meddig használjunk egy cégautót? Mire jó a flottakezelés? Nem hogy a választ nem tudtam, de a kérdés sem fogalmozódott meg bennem soha. A kocsik költségét is lehet minimalizálni, tudatosan tervezni? Ez volt a legnagyobb újdonság, amit az 5 részes levélsorozatból megtanultam."

Illyés György
OM Audit Kft.