3 módszer arra, hogyan szállítsunk kerékpárt autóval

Autóval indulni biciklizni?

Aki igazán szeret kerékpározni, annak egyáltalán nem ellentmondásos ez, sőt, az egyik legtermészetesebb dolog.

Az ember ugyanis szeret új helyeket megismerni, és olyan helyeken bringázni, ahol korábban sose járt még – és ehhez néha bizony érdemes autóba ülni, és magunkkal vinni a kétkerekűnket, hogy aztán a helyszínen fedezhessük fel azokat a vidékeket, amiket kocsival nem érhetnénk el.

Ilyenkor azonban fölmerül a kérdés: hogyan szállítsuk a bringákat?

Erre több megoldás is van, és most a népszerűbbeket végig is vesszük, minden előnyükkel és hátrányukkal együtt, hogy aztán mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbbet.

Egy bicikli még nem akadály, ezért gondolkodjunk nagyban – induljon az egész család, vagy a baráti társaság, és számoljunk 4db kerékpárral, amit az autónak valahogy el kell szállítania!

Nézzük, hol tárolhatjuk őket!

1. Utastérben

Utastérben

Forrás: autoexpress.co.uk

Kezdjük az elején, és próbáljuk az autón belül elhelyezni a bringákat!

Nagy autó esetében nincs gond, akár minden probléma nélkül megoldható a feladat.

Más esetben azonban már mindenképp kompromisszumokat kell kötni: üléseket kell lehajtani, esetleg a bringa első kerekét leszerelni, hogy biztosan elférjen.

Ennek a szállítási módnak az előnye a többivel szemben, hogy itt védve vannak a kerékpárok, tehát biztosan nem koszolódnak.

Hátránya azonban több is van:

  • az utastér tisztasága alaposan megsínyli ezt a megoldást;
  • elfoglalja a helyet a többi csomag, de főleg az utasok elől;
  • nehéz megfelelően rögzíteni a biciklit, és emiatt a biztonságunkat is veszélyezteti.

Ha valaki ezekkel együtt tud élni, akkor bátran alkalmazhatja ezt az egyszerűbbnek tűnő megoldást, de más esetben bizony az autón kívül van a kerékpár helye.

2. Tetőn

Tetőn

Az egyik legelterjedtebb megoldás, hogy a tetőn helyezzük el a bringákat, ehhez azonban bizonyos előfeltételek szükségesek - például sajnos nem minden modell alkalmas arra, hogy az alaptartót rászereljük.

Emellett meghatározó lehet, hogy milyen tetősín, korlát, esőcsatorna található az autó tetején, tehát minden esetben figyelni kell az egyedi tulajdonságokra.

Szerencsére a gyártók sok esetben előre elkészítik a megfelelő szerkezeteket az adott modellhez, amik beszerezhetők akár tőlük, akár az ezekre szakosodott boltokban is.

Amellett viszont, hogy ezzel a helyhiányt egészen könnyen megoldjuk, felléphetnek kellemetlenségek ezzel kapcsolatban is:

  • biciklit pakolni a tetőre elég kényelmetlen tud lenni, főleg mondjuk 4 kerékpár esetében, amikor a középső kettőt kell valahogy felrakni;
  • a tetőre szerelt bicajok komoly hatással vannak a vezetésre és a fogyasztásra (erről később bővebben is beszélünk);
  • a tetőterhelés korlátozva van, és ha minimum 15 kilós biciklikről beszélünk, és ehhez hozzávesszük a tartószerkezet súlyát is, elég könnyen túlléphetjük a megengedett értéket.

Biztonság tekintetében gyakorlatilag csak akkor megyünk biztosra, ha hajlandóak vagyunk a zsebünkbe nyúlni, és inkább drágább, de jobb minőségű biciklitartókat vásárolni.

Az ADAC tesztjei alapján (amelyek a YouTube-on is elérhetőek – érdemes megnézni őket) a legjobb tetőcsomagtartók még frontális ütközés esetén is a tetőn tudják tartani a kerékpárt.

Ha viszont nem a tetőn szállítjuk, akkor ott az utánfutó.

Erről sokat nem kell beszélni, a megoldás itt egyszerű, viszont egy kérdés: ha már úgyis van vonóhorog az autón, akkor miért ne választanánk egy egyszerűbb és kényelmesebb megoldást?

3. Vonóhorogra szerelhető biciklitartón

A harmadik lehetőség ugyanis a méltán egyre népszerűbb, vonóhorogra szerelhető tartó, aminek összesen a vonóhorog megléte a legkomolyabb követelménye.

Kezdjük ebben az esetben egy hátránnyal: ez a megoldás jóval drágább, mint az átlagos, tetőre szerelhető biciklitartó, és ebből is inkább a komolyabb márkákat kell választani.

Az az ADAC tesztjeiből is kiderül ugyanis, hogy az árak általában fedik a minőséget, így ebben az esetben tényleg nem lehet és nem is szabad garasoskodni.

Viszont éppen emiatt, ha nincs vonóhorog az autón, és külön csak ezért szereltetnénk rá, akkor gondoljuk át a dolgot, mert így az összeg csak még tovább emelkedik.

Alapvetően azoknak ajánlott a vonóhorgos verzió, akik gyakran mennek ilyen biciklizős utakra, és így bőven ki tudják használni ennek az előnyeit:

  • a kerékpárokat könnyű elhelyezni rajta, nem kell a kocsi tetejéig emelni;
  • aerodinamikai szempontból is ideálisabb;
  • a megfelelő típusok esetében a csomagtartó ugyanúgy elérhető marad;
  • nem növeli komoly mértékben a fogyasztást (tetőre szerelt tartó esetében 2 literrel többet is fogyaszthat az autó, míg ebben az esetben körülbelül fél liter pluszról beszélhetünk a különböző tesztek alapján).

Vonóhorogra szerelhető biciklitartón

Forrás: autobild.de

Azonban természetesen ez sem tökéletes

Az ADAC tesztvideókon látszik, hogy könnyen megbillenhetnek, elmozdulhatnak, sőt az esetek nagyon nagy százalékában egy frontális ütközéskor a hátra szerelt kerékpárok konkrétan betörik a hátsó ablakot, ezzel okozva igen komoly kárt az autóban.

Emellett megoldást kell találni a lámpák és a rendszámtábla kérdésére, amik értelemszerűen takarásba kerülnek egy ilyen szerkezet esetében.

A drágább verziók azonban erre is megoldást jelentenek, ugyanis ezeken alapból találhatunk egy lámpasort, valamint helyet arra, hogy a hátsó rendszámtáblánkat az előírásoknak megfelelően áthelyezhessük rá.

Autózás biciklivel – mikre figyeljünk?

Látjuk, hogy milyen szállítási, tárolási lehetőségek állnak rendelkezésünkre, de ne feledkezzünk el arról, hogy az autóra kívülről szerelt kerékpárok több szempontból is hatással lehetnek a vezetésre.

Főleg a tetőre, de valamilyen mértékben még a vonóhorogra rögzített tartók esetében is számítanunk kell arra, hogy más légellenállási tulajdonságokkal fog rendelkezni az autó, hiszen gyakorlatilag kiálló tárgyakról beszélünk.

Pontosan emiatt kell számítanunk más fogyasztási jellemzőkre is, melyek bizonyos sebesség alatt nem jelentenek olyan óriási különbséget, de úgy 100km/h fölött már megmutatják hatásukat.

Emellett a tetőre szerelt tartó esetében az autó súlypontja megváltozik, növekedhet a billenési hajlam, ami komoly odafigyelést követel meg a sofőrtől.

Mikor melyiket válasszuk?

És végül rövid összefoglalásképp nézzük meg, a három felsorolt megoldás közül melyik mikor ideális:

  • Az autón belül akkor van hely a kerékpárnak, ha a szó szoros értelmében van rá hely: tehát a nagy autóval rendelkezők viszonylag kényelmesen megoldhatják a bicikliszállítás problémáját.
  • Ha már amúgy is van tetőcsomagtartó, és nem olyan gyakori az ilyen bringás kiruccanás, akkor a tetőre szerelt tartó a legegyszerűbb megoldás.
  • Akkor érdemes vonóhorogra támaszkodni, ha már eleve van az autón, hiszen ha külön kell csináltatni emiatt, akkor árban máris nem biztos, hogy megéri. De ettől függetlenül az ezzel járó befektetés mindenképp jó üzlet azoknak a bringásoknak, akik nem is tudják elképzelni a nyaralást egy jó biciklis túra nélkül.

Mindhárom módszernél rengeteget jelent a különböző kiegészítő eszközök minősége, így ha vásárlásba kezdünk, mindenképp körültekintően válasszunk – hiszen az egyszeri nagyobb költség talán még mindig kifizetődőbb, mint a sérült, összetört kerékpár, vagy autó.

Kérjen visszahívást itt!

"Ezúton szeretném megköszönni azt a magas szintű kiszolgálást, amit péntek este nyújtottatok. Nagyra értékelem. Egy jó barátom, aki mellettem ült a meccsen, le volt nyűgözve, hogy a meccs alatt telefonon el tudtam intézni az autó elvitelét és a csere autót. Mivel számára is aktuálissá vált az autó cseréje, ezért kérte, hogy adjam meg az elérhetőségeteket. Ezt megtettem utólagos engedelmeddel. Még egyszer köszönöm a hozzáállást."

Bartha László


"Nagyon köszönöm hírlevelét, tartalmas, megbízható segítségnek tartom. Mérlegképes könyvelőként dolgozom, a cégeimnek segítségként továbbítom az ön üzeneteit, hogy igény szerint használják fel."

Zádori Ágnes


"Tisztelt Molnár úr! 22 éve vezetek, ebből 19 évet úgy hogy céges autót.Vezettem multinál és kis pár fős cégnél ,de csak mint használó.Az autók mindig közel álltak hozzám,de a hozzájuk kapcsolódó költségek nem foglalkoztattak,hiszen ez a "tulaj gondja-baja".Persze véleményem mindig volt,hogy mit kellene venni,de ezt csak mint alkalmazott tettem. A közelmúltban egy barátom kereset meg,hogy induló vállalkozásához gépkocsikat kell beszereznie,mit gondolok tudnék-e ebben segíteni neki. Persze azt gondoltam igen,de mondtam neki,hogy nekem is fel kell készülnöm, utána kell néznem dolgoknak. Az interneten keresgetve találtam az önök honlapjára. Egyből meg tetszett és feliratkoztam a "Amit a cégautó választás előtt tudnia kell" című levélsorozatunkra.Számos új és fontos információt és választási szempontot tudtam meg. Azt gondolom,hogy most még nem tudok annyit mint önök,hiszen ez is egy szakma,de rávilágított,hogy miért érdemes itt is profikhoz fordulni. Viszont az önök álltál adott információkat felhasználva el tudok indulni és tudom mire kell odafigyelnem egy tárgyaláson hogy a lehető legoptimálisabban tudjuk kiválasztani a számunkra legjobb cégautókat."

Habele Gyula


"Nagyon tetszett az 5 lépéses anyag. Tanulságos, érthető és nagyon részletes. Profi munka, gratulálok hozzá. Én a másik oldalon - a javítók területén - dolgozom, de így is nagyon sok hasznos információval lettem okosabb."

Együd Imre
Opel Molnár


"Meddig használjunk egy cégautót? Mire jó a flottakezelés? Nem hogy a választ nem tudtam, de a kérdés sem fogalmozódott meg bennem soha. A kocsik költségét is lehet minimalizálni, tudatosan tervezni? Ez volt a legnagyobb újdonság, amit az 5 részes levélsorozatból megtanultam."

Illyés György
OM Audit Kft.