Milyen a jó operatív lízing ajánlat? A titok a maradványértékben rejlik!

Milyen a jó operatív lízing ajánlat? A titok a maradványértékben rejlik!

Mielőtt még bármibe is belekezdenénk, gyorsan vegyük át, mi a jó a tartós bérletben:

  • A bérleti díjért cserébe nemcsak egy autót kapunk, hanem egy szolgáltatás csomagot is, ami tartalmazza több más mellett a biztosítások, szervizek, valamint az ezekkel járó ügyintézés költségeit is.
  • Fix, előre kiszámítható költségekkel jár.
  • Mivel az autó a lízingbe adó tulajdonában van, ezért a futamidő végén annak továbbértékesítése is az ő feladata.
  • A bérleti díj után az áfa levonható, itt tehát nincs áfa levonási tilalom, ellentétben a céges autó vásárlással.
  • Az autóbeszerzéssel spórolni lehet a társasági adón.

Ez eddig rendben is van. A kérdés, hogy mitől lesz jobb az egyik operatív lízing ajánlat a másiknál?

Azt a döntést meghozni, hogy tartós bérleten keresztül szerezzük be a céges autónkat, még viszonylag egyszerű, hiszen az érvek magukért beszélnek.

De kinek az ajánlatát fogadjuk el?

Értelemszerűen ilyenkor több céget is keresünk, és igyekszünk összehasonlítani őket – most végigvesszük azt a 3 fontos elemet, amire mindenképp oda kell figyelnie Önnek is, ha jó döntést akar hozni!

Az első és legfontosabb: számoljunk reális maradványértékkel

Az első és legfontosabb: számoljunk reális maradványértékkel

Ez legyen mindig az első, amire rákérdezünk – de igazából már akkor kezdjünk el gyanakodni, ha erre rá kell kérdezni, és nem kapjuk meg egyből az ezzel kapcsolatos információkat.

A maradványérték ugyanis az, ami a legnagyobb mértékben befolyásolja a bérleti díjunkat.

Röviden összefoglalva a lényeg:

  • a lízingbe vett autó végig a lízingcég tulajdonában marad, még a szerződés lejártával is;
  • ebből következően ő fogja azt majd továbbértékesíteni, tehát eladni a használtautó piacon;
  • emiatt van az, hogy Önnek, mint lízingbe vevőnek nem kell egy teljes autó árát kifizetnie a bérleti díjakon keresztül;
  • hogy a díjak megfelelően legyenek megállapítva, a lízingcég végez egy előzetes becslést arra vonatkozóan, hogy az autó mennyit fog érni a szerződés lejártával;
  • értelemszerűen, minél nagyobb értéket állapít meg, annál kisebb bérleti díjakkal fog számolni.

Ez az operatív lízing igazi szépsége, emiatt választják ezt a megoldást sokan más konstrukciók helyett.

Amikor egy ajánlat túl szép ahhoz, hogy igaz legyen…

Igen, a maradványérték minden esetben jó pont – viszont ez nem jelenti azt, hogy a magas maradványérték = jó üzlet.

A megfelelő döntés érdekében mindig kérjünk több helyről is ajánlatot, hogy össze tudjuk hasonlítani őket, és legyünk gyanakvóak, ha az egyik meglepően kedvezőbbnek tűnik a másiknál.

Ha egy lízingcég a többinél látványosan jobb maradványértéket kínál, az mindig gyanús, hiszen nem valószínű, hogy annyival jobb kapcsolatokkal rendelkezne a piacon, hogy megengedhesse ezt magának.

A szomorú igazság az, hogy vannak olyan cégek, akik ilyen ajánlatokkal csalogatják magukhoz az ügyfeleket, és aztán rejtett költségeken keresztül kompenzálják maguknak a magas maradványértékkel kapcsolatos „kiesést” – és itt térünk rá a következő pontunkra.

A második, amire figyeljünk: a szerződés végi állapotfelmérés körülményei

A második, amire figyeljünk: a szerződés végi állapotfelmérés körülményei

Mivel a maradványérték egy becsült összeg lesz, ezért értelemszerűen a lízingcég össze fogja majd ezt vetni a valósággal akkor, amikor visszakapja az autót.

Nyilvánvalóan a több éves használat valamilyen szinten amortizálja az autót, de ez még nem jelent problémát – az állapotfelmérés lényege, hogy azokat a károkat, sérüléseket találják meg, amik a nem rendeltetésszerű, vagy gondatlan használatból erednek, ezeket ugyanis meg kell térítenie a lízingbe vevőnek.

Amennyiben egy lízingcég reális maradványértékkel számolt, itt nem szoktak komoly gondok lenni.

Ha azonban túl magas maradványértéket állapítottak meg annak idején (hogy ezért cserébe alacsony bérleti díjakkal csalogassák magukhoz az ügyfeleket), akkor bizony előfordulhat, hogy az állapotfelmérés során találnak majd olyan hibákat, amik miatt Önnek kell a zsebébe nyúlnia.

Pontosan ezért fontos, hogy ahogy fentebb is írtuk, mindig gondoljuk át, melyik ajánlat a legjobb, mert könnyen lehet, hogy az alacsony bérleti díjak később okoznak majd extra költségeket.

Ehhez kapcsolódik szorosan a következő pontunk is:

A harmadik, amire figyeljünk: a túlfutás/alulfutás kérdése

Alapvetően ez is az autó állapotához tartozik, de érdemes külön beszélni róla.

Minél több kilométer van egy autóban, annál kisebb az értéke – ez eddig világos, éppen ezért érthető az is, hogy a szerződések meghatároznak egy felső határt az autóval megtett kilométerek tekintetében.

Ha többet megyünk annál, mint ami a szerződésben szerepel, abban az esetben fizetnünk kell egy előre meghatározott kilométerenkénti összeget – ez viszont egyáltalán nem egységes.

Éppen ezért, amikor egy ajánlatról döntünk, mindenképp nézzük meg, hogy mennyire ésszerű a túlfutási díj, mert könnyen lehet, hogy az alacsony bérleti díjakat egyes cégek ezekkel próbálják kompenzálni saját maguk számára.

Sokféleképp lehet tehát extrát fizetni a futamidő végén – működik ez fordítva is?

Sokféleképp lehet tehát extrát fizetni a futamidő végén – működik ez fordítva is?

Nem lehet itt egységesen az egész piacról beszélni, de a saját magunk nevében elmondhatjuk, hogy IGEN, létezik olyan, hogy a szerződés végén az elszámolás során még mi fizetünk az ügyfélnek.

Van ugyanis olyan eset, hogy egy céges autó olyan jó, megkímélt állapotban kerül vissza hozzánk, hogy az értéke magasabb a használtautó piacon, mint azzal mi eredetileg kalkuláltunk.

A gondos ellenőrzések, karbantartások és szervizek, valamint a kevesebb megtett kilométer a végén még kedvezőbbé is tehet egy egyébként magasabb bérleti díjat tartalmazó szerződést – ezt is érdemes tehát figyelembe venni.

A jó operatív lízing ajánlat kulcsa tehát a maradványérték

A jó operatív lízing ajánlat kulcsa tehát a maradványérték

Bármerre is indulunk el egy tartós bérleti szerződés kapcsán, végül mindig ugyanoda lyukadunk ki: a maradványértékhez, hiszen ez befolyásol mindent.

És itt nem működik az ökölszabály, hogy keressük a legmagasabbat, a legkedvezőbbet – ebben az esetben meg kell találnunk ezek közül azt, amelyik a leginkább reális, ugyanis hosszú távon ez fog minket megvédeni az esetleges utólagos költségektől.

Amennyiben céges autót szeretne reálisan megállapított maradványértékekkel, széleskörű szolgáltatások mellett, akár a szerződés végi pozitív elszámolás lehetőségével, akkor vegye fel velünk a kapcsolatot minél hamarabb!

Kérjen visszahívást itt!

"Ezúton szeretném megköszönni azt a magas szintű kiszolgálást, amit péntek este nyújtottatok. Nagyra értékelem. Egy jó barátom, aki mellettem ült a meccsen, le volt nyűgözve, hogy a meccs alatt telefonon el tudtam intézni az autó elvitelét és a csere autót. Mivel számára is aktuálissá vált az autó cseréje, ezért kérte, hogy adjam meg az elérhetőségeteket. Ezt megtettem utólagos engedelmeddel. Még egyszer köszönöm a hozzáállást."

Bartha László


"Nagyon köszönöm hírlevelét, tartalmas, megbízható segítségnek tartom. Mérlegképes könyvelőként dolgozom, a cégeimnek segítségként továbbítom az ön üzeneteit, hogy igény szerint használják fel."

Zádori Ágnes


"Tisztelt Molnár úr! 22 éve vezetek, ebből 19 évet úgy hogy céges autót.Vezettem multinál és kis pár fős cégnél ,de csak mint használó.Az autók mindig közel álltak hozzám,de a hozzájuk kapcsolódó költségek nem foglalkoztattak,hiszen ez a "tulaj gondja-baja".Persze véleményem mindig volt,hogy mit kellene venni,de ezt csak mint alkalmazott tettem. A közelmúltban egy barátom kereset meg,hogy induló vállalkozásához gépkocsikat kell beszereznie,mit gondolok tudnék-e ebben segíteni neki. Persze azt gondoltam igen,de mondtam neki,hogy nekem is fel kell készülnöm, utána kell néznem dolgoknak. Az interneten keresgetve találtam az önök honlapjára. Egyből meg tetszett és feliratkoztam a "Amit a cégautó választás előtt tudnia kell" című levélsorozatunkra.Számos új és fontos információt és választási szempontot tudtam meg. Azt gondolom,hogy most még nem tudok annyit mint önök,hiszen ez is egy szakma,de rávilágított,hogy miért érdemes itt is profikhoz fordulni. Viszont az önök álltál adott információkat felhasználva el tudok indulni és tudom mire kell odafigyelnem egy tárgyaláson hogy a lehető legoptimálisabban tudjuk kiválasztani a számunkra legjobb cégautókat."

Habele Gyula


"Nagyon tetszett az 5 lépéses anyag. Tanulságos, érthető és nagyon részletes. Profi munka, gratulálok hozzá. Én a másik oldalon - a javítók területén - dolgozom, de így is nagyon sok hasznos információval lettem okosabb."

Együd Imre
Opel Molnár


"Meddig használjunk egy cégautót? Mire jó a flottakezelés? Nem hogy a választ nem tudtam, de a kérdés sem fogalmozódott meg bennem soha. A kocsik költségét is lehet minimalizálni, tudatosan tervezni? Ez volt a legnagyobb újdonság, amit az 5 részes levélsorozatból megtanultam."

Illyés György
OM Audit Kft.