Minden, amit az operatív lízingről tudnia kell egy magyar vállalkozásnak 2020-ban (és egy ajánlat, amit érdemes megfontolnia)

Minden, amit az operatív lízingről tudnia kell egy magyar vállalkozásnak 2020-ban

Háromféleképpen is lehet nézni az operatív lízingre:

  • tekinthetünk rá egy kedvezőbb cégautó beszerzési lehetőségként (ami sokkal jobb befektetés az autóvásárlásnál),
  • beszélhetünk róla úgy, mint egyfajta spórolásról (a különböző adók levonásán keresztül),
  • és mindezek mellett igen komoly kényelmi szempontok is szólnak mellette.

De azzal, hogy én ezt a 3 fontos tulajdonságot felsorolom, még nem győztem meg senkit.

Nézzük meg most egészen konkrétan, mélyen a részletekbe merülve, milyen előnyei vannak az operatív lízingnek (tartós bérletnek) egy magyar vállalkozás szempontjából.

Először nézzük át az operatív lízing tulajdonságait!

Csak hogy minden tiszta legyen, vegyük át, pontosan miről is szól ez a szolgáltatás.

Operatív lízing esetén

  • a bérbe vevő havidíj ellenében bérel autót a bérbe adó cégtől,
  • a havidíjba bele van kalkulálva minden biztosítás, rendszeres szerviz, gumicsere, valamint esetleges kárrendezés, stb. tehát ezek nem jelentenek már plusz költséget a bérbe vevőnek,
  • az autó tulajdonosa és üzemben tartója a bérbe adó cég,
  • a szerződés lejártával az autó tulajdonjoga a bérbe adó cégnél marad.

Vannak olyan pontok, amik már elsőre is előnyösnek tűnnek, de néhány kapcsán vannak kétségei?

Valójában mindegyik előny az Ön szempontjából: és megmutatom, hogy miért!

1. Jobb befektetés, mint az autóvásárlás

Jobb befektetés, mint az autóvásárlás

Miért jó lízingelni a céges autót, ha a végén nem is lesz az ügyfélé?

Erre egy elsőre furcsának ható kérdéssel válaszolnék vissza: biztos, hogy akarja majd azt az autót?

Tudjuk, hogy az autó a rendszeres használat mellett folyamatosan amortizálódik, és ebből következően az értékéből is napról-napra, évről-évre egyre többet veszít.

Ez főleg annak a problémája, aki a több éves használat után el akarja majd adni az autót: és itt jön be a fontos kérdés, hogy ki lesz ez a valaki!

  • Ha a cég megvásárolta az autót annak idején, akkor neki kell a használtautó eladással foglalkoznia – viszont kérdés, hogy a kereskedők ugyanolyan ajánlatokat kínálnak-e neki, mint mondjuk egy flottakezelőnek, akivel szoros partneri viszonyban vannak.
  • Ha viszont lízingelte, akkor ez az autó tulajdonoságnak, tehát a bérbe adó cégnek a „gondja”, tehát az ő kockázata, hogy el tudja-e adni az autót, vagy sem.

Nem is kell egy teljes autó árát kifizetni

Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy vajon mennyit „kaszál” az üzleten a bérbe adó cég, ha nem csak a bérleti díjat kapja meg, de utána az autót még értékesíti is.

Fontos azt tudni, hogy a bérleti díj megállapításakor előre meghatározunk egy maradványértéket, amit végül nem kell majd kifizetnie a bérbe vevőnek.

Magyarul tehát a tényleges áránál messze kevesebbet kell az autóra költenie Önnek a havidíjakon keresztül, és mégis kiélvezheti annak minden előnyét.

Ráadásul itt nincs szükség komoly önerőre sem, tehát nem kell hatalmas összegeket lekötni a cégautó miatt.

Ráadásul a bérleti díjba több mindent is beleszámolnak operatív lízingnél – hamarosan rá is térünk arra, hogy pontosan miket.

2. Az operatív lízing spórol

Az operatív lízing spórol

Csak hogy az előző vonalon maradjunk, íme még egy előny az autóvásárláshoz képest: operatív lízing esetén nincs áfa levonási tilalom.

Ez tehát azt jelenti, hogy a bérleti díj után járó áfa levonható a céges és magánhasználat arányában.

Az áfáról pedig csak annyit, hogy az új szabályok értelmében egy max. 50%-os áfa levonáshoz még nem kell útnyilvántartással bizonyítani a céges használat arányát.

Ezen kívül, mivel a lízingbe adó az autó tulajdonosa, ezért a cégautó és gépjármű adó is őt terheli (bár ezeket azért bizonyos mértékben bele is kalkulálja a bérleti díjba).

Van azonban egy olyan terület, ahol egyértelműen sokat spórolhat meg az, aki elég szemfüles, hogy észrevegye az operatív lízingben rejlő lehetőségeket.

Megspórolja a társasági adót

Erről a témáról beszéltünk már korábban egy másik cikkben, de nem lenne teljes ez az oldal, ha itt kihagynánk.

Egy cégnek van egy bizonyos éves eredménye, ami után be kell fizetnie a jelenleg 9%-os társasági adót – ez mindenkinek tiszta.

Magyarul a vállalkozás keres X millió forintot egy évben, de annak elveszíti majdnem az egytizedét adó formájában.

A nagy kérdés, hogy hogyan lehetne ezt az összeget „megmenteni” úgy, hogy azért mégiscsak hasznos helyre kerüljön a pénz.

Ebben jelent nagy lehetőséget az operatív lízing, itt ugyanis a bérleti díjakat gyakorlatilag egy, a munka szempontjából is hasznos eszközbe forgattuk, ami ráadásul még időt és pénzt is spórol nekünk.

Ahelyett tehát, hogy a bankszámlán pihentetnénk a pénzt, és hagynánk, hogy az adó elvigye egy komoly részét, érdemes inkább befektetni.

3. Az operatív lízing kényelmet jelent

Az operatív lízing kényelmet jelent

A flottakezelő cég, aki a lízingbe adó szerepét tölti be, nem csak arra vállal felelősséget, hogy autót biztosít az ügyfelének.

A bérleti díjért cserébe az autó biztosítása, rendszeres szervizelése is az ő felelőssége, amit egyébként partneri kapcsolatainak köszönhetően olcsóbban is tud elintézni, mint mások.

Ezen kívül az ügyintézés, az autómentés, a csereautó biztosítás is az adott cég feladata, tehát tényleg mindig és minden körülmények között el kell érnie, hogy Ön, vagy alkalmazottja volán mögé tudjon ülni.

Ez persze már az a rész, ahol főleg magunkról, a saját szolgáltatásainkról tudunk beszélni: hogy melyik flottakezelőnek mi fér bele a szerződésébe, az egy másik kérdés, de mi itt a FLOTTAUTO Lízingnél vállaljuk a fentebb leírtakat.

Előre tervezhető költségek – nincsenek meglepetések

Előre tervezhető költségek – nincsenek meglepetések

Ne felejtsük el azt sem, hogy maga az operatív lízing, vagy más néven tartós bérlet a könyvelés szempontjából is egy bizonyos kényelmet jelent.

A havidíjak fixen meghatározottak, tehát nem kell attól tartani, hogy bármiféle meglepetés érne minket: gyakorlatilag évekre előre tudunk számolni az autóval kapcsolatos költségekkel.

Azt pedig talán nem kell magyaráznom, hogy ez mekkora előnyt jelent egy vállalkozás szempontjából.

Ha a fenti érvek alapján már Ön is látja az operatív lízing előnyeit, ne habozzon: kérjen visszahívást tőlünk, hogy megbeszélhessük a részleteket!

Élő példa egy konkrét ajánlaton keresztül, hogy könnyebb legyen a számolás

Élő példa egy konkrét ajánlaton keresztül, hogy könnyebb legyen a számolás

Forrás: skoda.hu

Hogy ne csak elméletekben beszéljünk a költségekről, megmutatom egyik ajánlatunkat.

Az autó, amit kínálunk egy Skoda Scala Style, 48 hónapos futamidővel, nettó 96.212 forintos havi bérleti díjért, ami a következőkből áll össze:

  • finanszírozás (60.982 Ft)
  • Standard csomag, amiben benne van a cégautó adó, a kötelező és casco biztosítás, és persze mindazok a szolgáltatások, amikről fentebb olvashatott (35.230 Ft)

Egyszóval látszik, hogy a havidíjon keresztül nem csak olcsóbban szerezhet autót a cégének (a fenti autó listaára 7.330.350 Ft), de még egy nem akármilyen szolgáltatást is kap a pénzéért, aminek köszönhetően Önnek már tényleg csak a vezetésre kell figyelnie az autóval kapcsolatban.

Érdekelné ez az autó ilyen feltételek mellett?

Akkor már most érdemes lecsapnia rá, ugyanis ismerve az autóárak folyamatos emelkedését (amit a forint gyengülése csak még tovább súlyosbít), már egy hónap múlva is lehet, hogy drágább lesz ez az autó, mint most.

Egy kis érdekesség: csak 2009 és 2019 között 29%-kal emelkedett az új autók ára világszerte, és a növekedés mértéke még nagyobbat fog ugrani most, hogy életbe lépnek az eddiginél szigorúbb környezetvédelmi irányelvek.

Minden évben lehet számítani egy átlag 2%-os árnövekedésre az autópiacon, ezért semmiképp se várjon ölbe tett kézzel, ha már most megtalálta az autót, amire a vállalkozásának szüksége van!

Vegye fel velünk a kapcsolatot, és küldjük a részletes bérleti ajánlatunkat!

Kérjen visszahívást itt!

"Ezúton szeretném megköszönni azt a magas szintű kiszolgálást, amit péntek este nyújtottatok. Nagyra értékelem. Egy jó barátom, aki mellettem ült a meccsen, le volt nyűgözve, hogy a meccs alatt telefonon el tudtam intézni az autó elvitelét és a csere autót. Mivel számára is aktuálissá vált az autó cseréje, ezért kérte, hogy adjam meg az elérhetőségeteket. Ezt megtettem utólagos engedelmeddel. Még egyszer köszönöm a hozzáállást."

Bartha László


"Nagyon köszönöm hírlevelét, tartalmas, megbízható segítségnek tartom. Mérlegképes könyvelőként dolgozom, a cégeimnek segítségként továbbítom az ön üzeneteit, hogy igény szerint használják fel."

Zádori Ágnes


"Tisztelt Molnár úr! 22 éve vezetek, ebből 19 évet úgy hogy céges autót.Vezettem multinál és kis pár fős cégnél ,de csak mint használó.Az autók mindig közel álltak hozzám,de a hozzájuk kapcsolódó költségek nem foglalkoztattak,hiszen ez a "tulaj gondja-baja".Persze véleményem mindig volt,hogy mit kellene venni,de ezt csak mint alkalmazott tettem. A közelmúltban egy barátom kereset meg,hogy induló vállalkozásához gépkocsikat kell beszereznie,mit gondolok tudnék-e ebben segíteni neki. Persze azt gondoltam igen,de mondtam neki,hogy nekem is fel kell készülnöm, utána kell néznem dolgoknak. Az interneten keresgetve találtam az önök honlapjára. Egyből meg tetszett és feliratkoztam a "Amit a cégautó választás előtt tudnia kell" című levélsorozatunkra.Számos új és fontos információt és választási szempontot tudtam meg. Azt gondolom,hogy most még nem tudok annyit mint önök,hiszen ez is egy szakma,de rávilágított,hogy miért érdemes itt is profikhoz fordulni. Viszont az önök álltál adott információkat felhasználva el tudok indulni és tudom mire kell odafigyelnem egy tárgyaláson hogy a lehető legoptimálisabban tudjuk kiválasztani a számunkra legjobb cégautókat."

Habele Gyula


"Nagyon tetszett az 5 lépéses anyag. Tanulságos, érthető és nagyon részletes. Profi munka, gratulálok hozzá. Én a másik oldalon - a javítók területén - dolgozom, de így is nagyon sok hasznos információval lettem okosabb."

Együd Imre
Opel Molnár


"Meddig használjunk egy cégautót? Mire jó a flottakezelés? Nem hogy a választ nem tudtam, de a kérdés sem fogalmozódott meg bennem soha. A kocsik költségét is lehet minimalizálni, tudatosan tervezni? Ez volt a legnagyobb újdonság, amit az 5 részes levélsorozatból megtanultam."

Illyés György
OM Audit Kft.