Százezreket költeni cégautó adóra? Tudná ezt a pénzt másra is fordítani, igaz?

Százezreket költeni cégautó adóra? Tudná ezt a pénzt másra is fordítani, igaz?

Cégautó adót kell fizetni akkor is, ha magánszemély tulajdonában van a kocsi?

Kinek kell fizetni lízingelt autóknál?

Mitől olyan magas az egyik autónál, és miért alacsonyabb a másiknál?

Lehet valahogy spórolni rajta?

Van ennek köze a gépjármű adóhoz?

Rengeteg a kérdés a cégautó adó kapcsán, és nagyon sok olyan van még, amire sokan nem is gondolnak, pedig komoly összegek múlhatnak rajta.

Vegyük most át szépen pontról pontra, hogyan is néz ki ez az adó!

(Megjegyzés: ez most nem cégautó adó kalkulátor lesz, sem pedig a törvénykönyvek paragrafusainak idézgetése. Gyakorlatias szemmel nézzük meg, mit is jelent a cégautó adó egy vállalkozás számára!)

Milyen autó után kell fizetni cégautó adót?

Rövid válasz: cégautó után.

Hosszabb (és pontosabb) válasz: céges használatban álló személygépjárművek után, amik belföldi hatósági nyilvántartásba vannak véve.

Magyarul tehát a cég tulajdonában lévő tehergépjárművek nem tartoznak ide, van viszont más, amire sokan nem gondolnak.

Ha ugyanis van egy magánszemélyként vásárolt autóm, amit én néha üzleti célokra is használok, és ennek mértékében elszámolást végzek (pl. üzemanyagköltség, szervizdíj, stb. után), akkor bizony ez a jármű is cégautónak számít.

Sőt, azt is sokan elfelejtik, hogy ha külföldön bérelnek autót, és ezt költségként számolják el utólag, akkor is cégautó adó alannyá válnak.

Nem is olyan egyszerű tehát ez a kérdés, mint elsőre tűnik, de azért ökölszabályként megállapítható, hogy ha üzleti célra használtunk egy autót, akkor az arra az időre cégautónak minősül.

Mennyi a cégautó adó?

Mennyi a cégautó adó?

Ez attól függ, hogy milyen autóról beszélünk.

A cégautóadó megállapítása az autó környezetvédelmi besorolásán, illetve a teljesítményén múlik.

Anélkül, hogy nagyon belemennénk a kilowattokba és a magyar, illetve Uniós környezetvédelmi kategóriákba, a lényeg nagyjából ennyi: minél környezetszennyezőbb és minél nagyobb teljesítményű az autó, annál magasabb a cégautó adó is.

Egy 0. és 4. osztályjelzés, valamint 91 és 120 kW teljesítmény közötti autó esetén akár 33.000 forintról is beszélhetünk havonta, ami egy évben 396.000 forintot jelent.

Az adót negyedévente kell befizetni, az azt követő hónap 20. napjáig.

Százezreket költeni csak a cégautó adóra?

Sok kritika éri a cégautó adót a sávos rendszer bonyolultságától kezdve egészen addig, hogy nem feltétlenül tűnik mindig igazságosnak.

Mire gondolnak ez alatt sokan?

Arra, hogy egy öregebb, de még mindig jól működő autó után sokkal többet kell fizetni, mint adott esetben egy messze nagyobb teljesítményű, de újabb, és emiatt jobb környezetvédelmi besorolású autó után.

Arról nem is beszélve, hogy ha közel 400.000 forintot kell fizetni évente (a többi adóval és költséggel nem számolva) egy olyan autó után, aminek a piaci értéke már alig 2.000.000 forint, az a kisebb cégeknek nem feltétlenül a legszerencsésebb.

Lehet spórolni a cégautó adón?

Lehet spórolni a cégautó adón?

Igen, ha behozzuk a képbe a gépjárműadót is.

A kettős adóztatás elkerülése érdekében ugyanis létezik olyan törvény, ami kimondja, hogy azokban a hónapokban, amikor cégautó adót és gépjárműadót is kellene fizetni egyszerre, az utóbbi összeg levonható az előbbiből.

Magyarul tehát a negyedévek bizonyos hónapjaiban megszabadulhatunk a gépjárműadó egy jelentős részétől.

Fontos viszont, hogy ez csak akkor lehetséges, ha a két adó alanya megegyezik: a cégautó adó esetén a tulajdonosról, gépjárműadónál viszont az üzembentartóról beszélünk.

Lízingelt autó esetén mi a helyzet?

Ez attól függ, hogy milyen lízingről beszéltünk.

  • Zárt- és nyíltvégű pénzügyi lízingnél egyaránt a lízingbe vevőnek, tehát Önnek kell fizetnie az adót.
  • Operatív lízing (tartós bérlet) esetében viszont az autó tulajdonosát, a lízingbe adót (tehát minket) terhel a cégautó adó.

Ebből a szempontból az operatív lízing mindenképp a kedvezőbb megoldás az Ön szempontjából, hiszen így az adózással kapcsolatos ügyintézéssel, és a fizetési határidők betartásával sem Önnek kell foglalkoznia.

Oda kell figyelni a lízingszerződésnél!

Oda kell figyelni a lízingszerződésnél!

Kár lenne tagadni, hogy a különböző adónemek jelentette költségek is bele vannak kalkulálva a bérleti díjba, tehát bizonyos szempontból még a tartós bérlet sem szabadít meg ettől az adótól (a vele járó adminisztrációtól viszont teljes mértékben).

Viszont nagyon fontos, hogy alaposan átolvassuk a lízingszerződést, amit aláírni készülünk!

Előfordulhat ugyanis bizonyos szolgáltatóknál, hogy a tulajdonos a lízingbe adó, az üzembentartó viszont a lízingbe vevő lesz.

A fentebb említett törvény értelmében viszont a gépjárműadó csak akkor vonható le a cégautó adóból, ha az adóalanyok megegyeznek: ha nincs így, akkor könnyen lehet, hogy cégautó adót ugyan nem, de gépjárműadót már kell fizetnünk.

Az operatív lízing a jó válasz a cégautó adóra?

Az operatív lízing a jó válasz a cégautó adóra?

A fentebbi pontok fényében alapvetően úgy látszik, hogy igen.

Vegyük csak most a mi esetünket, ahol az üzembentartó és a tulajdonos is a FLOTTAUTO Lízing marad, tehát Önnek tényleg nem kell a különböző adókkal foglalkoznia.

  • A cégautóadó, gépjárműadó, stb. helyett egy bérleti díjat kell fizetnie (amibe ezek mellett minden egyéb költség is bele van kalkulálva), amiért cserébe egy új, minden igényének megfelelő autót kap.
  • A bérleti díj után az áfa elszámolható a céges használat arányában.
  • Az autó mellé egy komplett szolgáltatás is jár, amibe beletartoznak a szervizek, gumicserék, biztosítások, stb.
  • A szerződés lejárta után pedig a használt autó eladásával sem Önnek kell bajlódnia.

Ezzel szemben egy öregedő autót megtartani ma nem feltétlenül a legjobb ötlet egy vállalkozás számára, hiszen az adók egyre magasabbak lesznek, miközben a kocsi értéke folyamatosan csökken.

Ha esetleg szeretne többet megtudni a tartós bérlet egyéb előnyeiről is, keressen minket bátran!

Kérjen visszahívást itt!

"Ezúton szeretném megköszönni azt a magas szintű kiszolgálást, amit péntek este nyújtottatok. Nagyra értékelem. Egy jó barátom, aki mellettem ült a meccsen, le volt nyűgözve, hogy a meccs alatt telefonon el tudtam intézni az autó elvitelét és a csere autót. Mivel számára is aktuálissá vált az autó cseréje, ezért kérte, hogy adjam meg az elérhetőségeteket. Ezt megtettem utólagos engedelmeddel. Még egyszer köszönöm a hozzáállást."

Bartha László


"Nagyon köszönöm hírlevelét, tartalmas, megbízható segítségnek tartom. Mérlegképes könyvelőként dolgozom, a cégeimnek segítségként továbbítom az ön üzeneteit, hogy igény szerint használják fel."

Zádori Ágnes


"Tisztelt Molnár úr! 22 éve vezetek, ebből 19 évet úgy hogy céges autót.Vezettem multinál és kis pár fős cégnél ,de csak mint használó.Az autók mindig közel álltak hozzám,de a hozzájuk kapcsolódó költségek nem foglalkoztattak,hiszen ez a "tulaj gondja-baja".Persze véleményem mindig volt,hogy mit kellene venni,de ezt csak mint alkalmazott tettem. A közelmúltban egy barátom kereset meg,hogy induló vállalkozásához gépkocsikat kell beszereznie,mit gondolok tudnék-e ebben segíteni neki. Persze azt gondoltam igen,de mondtam neki,hogy nekem is fel kell készülnöm, utána kell néznem dolgoknak. Az interneten keresgetve találtam az önök honlapjára. Egyből meg tetszett és feliratkoztam a "Amit a cégautó választás előtt tudnia kell" című levélsorozatunkra.Számos új és fontos információt és választási szempontot tudtam meg. Azt gondolom,hogy most még nem tudok annyit mint önök,hiszen ez is egy szakma,de rávilágított,hogy miért érdemes itt is profikhoz fordulni. Viszont az önök álltál adott információkat felhasználva el tudok indulni és tudom mire kell odafigyelnem egy tárgyaláson hogy a lehető legoptimálisabban tudjuk kiválasztani a számunkra legjobb cégautókat."

Habele Gyula


"Nagyon tetszett az 5 lépéses anyag. Tanulságos, érthető és nagyon részletes. Profi munka, gratulálok hozzá. Én a másik oldalon - a javítók területén - dolgozom, de így is nagyon sok hasznos információval lettem okosabb."

Együd Imre
Opel Molnár


"Meddig használjunk egy cégautót? Mire jó a flottakezelés? Nem hogy a választ nem tudtam, de a kérdés sem fogalmozódott meg bennem soha. A kocsik költségét is lehet minimalizálni, tudatosan tervezni? Ez volt a legnagyobb újdonság, amit az 5 részes levélsorozatból megtanultam."

Illyés György
OM Audit Kft.