Elektromos autó a cégnek? Nem biztos, hogy érdemes az utolsó pillanatig várni!

Elektromos autó a cégnek? Nem biztos, hogy érdemes az utolsó pillanatig várni!

Belátható időn belül megtörténik a nagy váltás?

Folyamatosan jelenti be egyre több ország a 2030-as, 2035-ös és egyéb határidőket, amikortól kezdve korlátozzák a belsőégésű motorokkal rendelkező autók eladását, és a legnagyobb autógyártók is csatlakoznak hozzájuk, akik hasonló időpontoktól terveznek kizárólag az elektromos járművek gyártására átállni.

Végnapjait éli akkor most a benzin és a dízel?

Élvezzük ki, amíg még van?

Vagy inkább tegyünk egy lépést előre, és már most szerezzünk elektromos autót?

Rengeteg cégnek már most ideális választás az elektromos autó – csak még nem tudják…

Nem, nem Dánia, Norvégia, és a hasonló országok vállalkozásaira gondolunk itt: bizony már a magyar cégeknek is érdemes elgondolkodniuk a zöld rendszámra váltáson.

Tény, hogy az elektromos járművek többe kerülnek, viszont a fenntartási költségeik messze alacsonyabbak, mint egy benzines, vagy dízeles autónak.

Ez alatt érthetünk nagyjából mindent, onnantól kezdve, hogy

  • kevesebb a meghibásodás, ami szervizköltségeket jelentene;
  • olcsóbb a tankolás (ráadásul a feltöltés áfája is levonható);
  • különféle adókedvezmények tartoznak ide;
  • Budapesten és egyre több nagyvárosban ingyenes a parkolás;

és még sorolhatnánk.

Mi az, ami még visszatart sokakat a villanyautóktól?

Mi az, ami még visszatart sokakat a villanyautóktól?

Hivatalosan az elektromos járművek közé soroljuk egyaránt a tisztán elektromos autókat, a plug-in, illetve a növelt hatótávolságú hibrid autókat, tehát az is ide tartozik, aminek meghajtásához üzemanyagra is szükség van.

Ezt csak azért fontos már itt az elején tisztázni, hogy lássuk, van miből választani – az egyik leggyakoribb kifogás a villanyautókkal szemben ugyanis a választék hiánya.

Másik hasonló tévhit, hogy túl drága, de ezzel az előző bekezdésben már foglalkoztunk, ráadásul a beszerzés sem olyan megterhelő egy vállalkozásnak, ha tartós bérletbe veszi az elektromos autóját: így nem kell egyből milliókat befektetnie, ráadásul egy komplex szolgáltatást is kap a pénzéért.

A fő kifogás: mekkora a hatótávolság?

Beszéljünk az elefántról a szobában: azért nem kapkodják az elektromos autókat, mert sokan még mindig attól félnek, hogy nem tudnak hosszabb utakat megtenni velük, vagy ha igen, akkor sem kényelmesen.

Kényelem alatt itt azt értjük, hogy ne kelljen minden út előtt pontosan megtervezni, hogy hol és mikor tudunk megállni tölteni, és imádkozni, hogy pont ne legyen foglalt, és működjön a töltőállomás.

Ha teljesen őszinték akarunk lenni, akkor tény, hogy azoknak, akik folyamatosan az országot járják, valóban nem a legtökéletesebb választás egy elektromos autó.

Bár azért azt is hozzá kell tenni, hogy az erősebb kocsik már 200-270 km-t is meg tudnak tenni egyetlen töltéssel, ráadásul a hazai töltőhálózat is folyamatosan bővül, úgyhogy nem biztos, hogy ez a jövőben is akkora problémát fog jelenteni.

Városon belül használná? Akkor viszont miért ne venne elektromos autót?

Városon belül használná? Akkor viszont miért ne venne elektromos autót?

Azok a vállalkozások, akik a céges autót mondjuk csak Budapest területén szokták használni, kifejezetten jó „üzletet” csinálhatnak, ha villanyautóra váltanak.

A parkolás ingyenes, töltőállomást könnyen lehet találni, ráadásul egy megbízható, 180-200 km-es hatótávolságú autó is bőven elég az ilyen hosszúságú utakra.

Ha pedig alkalmanként még előfordulna egy-egy nagyobb üzleti út is, akkor a biztonság kedvéért egy plug-in hibrid mellett is lehet dönteni, így biztos, hogy nem fog senki az út szélén maradni.

Hogyan érdemes egy vállalkozásnak átállni?

A szakértők általában két tényezőre szokták felhívni a figyelmet ezzel kapcsolatban: a technikai és a HR környezetre.

Az utóbbi esetben arra kell gondolni, hogy esetleg nem minden kolléga örül a váltásnak, vagy bízik az elektromos autókban – éppen ezért javasolják, hogy elsőre a kulcsos autók közül cseréljünk le néhányat, hogy meglegyen a választás lehetősége.

A technika tekintetében pedig egy irodai töltőállomás kialakítását is érdemes lehet tervbe venni, és akkor máris nem jelent külön problémát a „tankolni” járás.

Mindenképp a vállalkozásoknak kell diktálniuk az ütemet

Mindenképp a vállalkozásoknak kell diktálniuk az ütemet

Tény, hogy egyre népszerűbbek itthon az elektromos autók, de azért még nagyon messze vagyunk attól, hogy ezek legyenek túlsúlyban.

Érdemes figyelembe venni, hogy az utakon járó autók több mint a fele vállalkozások tulajdonában van, akik egyelőre még mindig a dízeles mellett teszik le a voksukat, míg inkább a magánszemélyek azok, akik érdeklődnek a villanyautók iránt.

Ha viszont megtörténik a nagy váltás, és a cégek is felismerik az ebben rejlő lehetőségeket, akkor valószínűleg hamar fog egészen más képet mutatni a hazai autópiac.

Összegezve: kinek érdemes elektromos autóban gondolkodnia?

Hosszú távon mindenkinek, hiszen a tervek szerint egy idő után már nem is lesz más lehetőség.

Egyelőre viszont most még azoknak is elég, akik

  • főként városon belüli, rövidebb utakra tervezik használni;
  • szeretnék kihasználni az alacsonyabb fenntartási költségekben rejlő lehetőségeket;
  • és nem utolsó sorban fontos számukra a környezet védelme.

Az elektromos autó alapvetően a „kellemest a hasznossal” tipikus esete azoknak, akik látják benne a potenciált.

Segítség kéne a céges autó beszerzésben? Bízza flottakezelőre!

Segítség kéne a céges autó beszerzésben? Bízza flottakezelőre!

Bár az elektromos autó beszerzésére is vannak különféle támogatások, azért az elmondható, hogy a tartós bérlet (operatív lízing) még ebben az esetben is egy határozottan előnyös megoldás, hiszen ekkor nem csak egy autót kapunk, hanem különféle egyéb szolgáltatásokat is.

Ha tehát élne a villanyautók nyújtotta lehetőséggel, akkor bátran forduljon hozzánk, de ha a hagyományos úton maradna, és dízeles, vagy benzines cégautót szeretne, akkor is vegye fel velünk a kapcsolatot bátran!

Kérjen visszahívást itt!

"Ezúton szeretném megköszönni azt a magas szintű kiszolgálást, amit péntek este nyújtottatok. Nagyra értékelem. Egy jó barátom, aki mellettem ült a meccsen, le volt nyűgözve, hogy a meccs alatt telefonon el tudtam intézni az autó elvitelét és a csere autót. Mivel számára is aktuálissá vált az autó cseréje, ezért kérte, hogy adjam meg az elérhetőségeteket. Ezt megtettem utólagos engedelmeddel. Még egyszer köszönöm a hozzáállást."

Bartha László


"Nagyon köszönöm hírlevelét, tartalmas, megbízható segítségnek tartom. Mérlegképes könyvelőként dolgozom, a cégeimnek segítségként továbbítom az ön üzeneteit, hogy igény szerint használják fel."

Zádori Ágnes


"Tisztelt Molnár úr! 22 éve vezetek, ebből 19 évet úgy hogy céges autót.Vezettem multinál és kis pár fős cégnél ,de csak mint használó.Az autók mindig közel álltak hozzám,de a hozzájuk kapcsolódó költségek nem foglalkoztattak,hiszen ez a "tulaj gondja-baja".Persze véleményem mindig volt,hogy mit kellene venni,de ezt csak mint alkalmazott tettem. A közelmúltban egy barátom kereset meg,hogy induló vállalkozásához gépkocsikat kell beszereznie,mit gondolok tudnék-e ebben segíteni neki. Persze azt gondoltam igen,de mondtam neki,hogy nekem is fel kell készülnöm, utána kell néznem dolgoknak. Az interneten keresgetve találtam az önök honlapjára. Egyből meg tetszett és feliratkoztam a "Amit a cégautó választás előtt tudnia kell" című levélsorozatunkra.Számos új és fontos információt és választási szempontot tudtam meg. Azt gondolom,hogy most még nem tudok annyit mint önök,hiszen ez is egy szakma,de rávilágított,hogy miért érdemes itt is profikhoz fordulni. Viszont az önök álltál adott információkat felhasználva el tudok indulni és tudom mire kell odafigyelnem egy tárgyaláson hogy a lehető legoptimálisabban tudjuk kiválasztani a számunkra legjobb cégautókat."

Habele Gyula


"Nagyon tetszett az 5 lépéses anyag. Tanulságos, érthető és nagyon részletes. Profi munka, gratulálok hozzá. Én a másik oldalon - a javítók területén - dolgozom, de így is nagyon sok hasznos információval lettem okosabb."

Együd Imre
Opel Molnár


"Meddig használjunk egy cégautót? Mire jó a flottakezelés? Nem hogy a választ nem tudtam, de a kérdés sem fogalmozódott meg bennem soha. A kocsik költségét is lehet minimalizálni, tudatosan tervezni? Ez volt a legnagyobb újdonság, amit az 5 részes levélsorozatból megtanultam."

Illyés György
OM Audit Kft.