Alacsony bérleti díjakat lát, de szerződési feltételeket nem? Kezdjen el gyanakodni…

Alacsony bérleti díjakat lát, de szerződési feltételeket nem?

Mit néz 10-ből 9 cégvezető egy operatív lízing ajánlaton?

A havi bérleti díjakat.

És mi a baj ezzel?

Hogy a futamidő végén egy többszázezres számlát tehetnek elé, anélkül, hogy arra számíthatott volna.

Ha nem szeretne sokat olvasni, akkor már most elmondom a lényeget: ha egy cég csak az alacsony bérleti díjakkal próbálja meggyőzni, akkor érdemes kicsit elgondolkodni, mielőtt lecsapna a „kedvező” ajánlatra, mert lehet, hogy később fogja megbánni a céges kassza.

Ha érdeklik a részletek is, akkor olvasson tovább!

Nem elég csak a bérleti díjakat nézni

Nem elég csak a bérleti díjakat nézni

Létezik olyan szolgáltatás, aminek keretében egy cég felvállalja, hogy megkeresi Önnek a megfelelő cégautót a megfelelő bérleti feltételek mellett, és a sikeres szerződéskötés után kér csak egy kis jutalékot cserébe.

Jól hangzik, hiszen a legkedvezőbb ajánlatokat megtalálni elég komoly munka, és még úgy sem lehet biztos az ember, hogy elégedett lesz a végén – jobb tehát ezt profikra bízni.

De van ezzel egy kis probléma: egy ilyen szolgáltatás során szinte biztos, hogy egyedül a havi bérleti díjakat fogjuk látni – a szerződési feltételeket viszont csak később.

És ez jelenti a komoly veszélyt, ugyanis egy vonzó, alacsony bérleti díj még nem biztos, hogy valóban előnyös egy adott cégnek.

Ez nem csak autó – ez egy komplex (és lehetőleg személyre szabott) szolgáltatás

Ez nem csak autó – ez egy komplex (és lehetőleg személyre szabott) szolgáltatás

Lássuk a tényeket: azt nem nehéz megérteni, hogy egy multinacionális nagyvállalatnak mások az igényei, mint a magyar kis- és középvállalkozásoknak.

Ennek ellenére, ha egy céget bízunk meg azzal, hogy keressen nekünk megfelelő tartós bérlet ajánlatot, ő mindent össze fog gyűjteni nekünk, és csak az árakat fogja mutatni.

Papíron nézve nincs nagy különbség: egy kis cégnek és egy nagynak is ugyanarra az autóra lehet szüksége, ugyanazokkal az extrákkal és kiegészítő szolgáltatásokkal, tehát egyformán örülhetnek az alacsony bérleti díjnak.

A kérdés viszont az, hogy egyformán fognak-e reagálni arra is, amikor a túlfutásra, maradványértékre hivatkozva a futamidő végén még ki kell fizetniük, mondjuk félmillió forintot a bérleti díjon felül?

Mi történik a futamidő végén?

Elszámolás: megnézzük, hogy az autó milyen állapotban van, tehát hogy mekkora a piaci értéke, mennyiért lehet eladni.

Ez a maradványérték, amivel már a szerződéskötéskor, a bérleti díj megállapításakor számolunk – azt viszont már flottakezelője válogatja, hogyan.

Van egy nagyon egyszerű ökölszabály, ami sajnos az esetek nagy többségében igaz: az alacsony bérleti díj magas becsült maradványértéket takar.

A bérbe adó tehát azzal számol, hogy az autót, amit a futamidő végén „visszakap”, jó áron tudja majd eladni, és emiatt nem is kér túl magas összegeket a bérbe vevőtől.

A gond ezzel az, hogy a maradványérték egy becsült érték: rengeteg minden mellett, a használtautó piac és a gazdasági helyzet is jelentősen befolyásolja.

Arról persze nem Ön tehet, hogy pl. a 2020-as válságos időszak miatt az autó kevesebbet ér a futamidő végén, mint azt három-négy évvel korábban megállapították, viszont ettől függetlenül még lehet, hogy Önnek kell megtéríteni a „kárt”.

Az állapot elszámolásra kell nagyon figyelni

Az állapot elszámolásra kell nagyon figyelni

Képzeljen maga elé egy nagy, nemzetközi vállalatot, ami 11.000 autót ad bérbe egy adott időszakban.

Magas maradványértéket állapít meg mindegyiknél, és ennek köszönhetően a bérleti díjat alacsonyan tudja tartani – emiatt vonzó a kis cégek szemében is.

Mi történik akkor, ha mindegyik autó csak 150.000 forinttal ér kevesebbet az előre megállapítottnál?

11.000x150.000, azaz 1 milliárd 650 millió forintja megy a levesbe?

Ezt elég nehéz elképzelni – a valóság az, hogy ebben az esetben át fogja vizsgálni az autó minden négyzetcentiméterét, és minden karcolást be fog venni a szerződés végi állapot elszámolásba.

Fontos kiemelni: ezt teljesen jogosan, sőt, korrekt módon teszi, hiszen a szerződés mellé is ki fogja már a legelején küldeni a katalógusát, amiben képekkel illusztrálva látszódik, hogy egy kőfelverődés, egy karc egészen pontosan hány forintot jelent majd – tehát elméletileg nem érhetik Önt meglepetések.

Nem minden szolgáltatás való mindenkinek

Legyünk őszinték: egy 4 éven át folyamatosan használt autót körbejárva nem nehéz akár 500.000 forintot érő kárt találni, még akkor sem, ha nagyon-nagyon óvatosak voltunk.

A kérdés viszont, hogy ez az 500.000 forint kinek mennyire fáj?

Egy multinacionális vállalatnál ez sok esetben nem jelent gondot: ott az a lényeg, hogy a vezetőség, vagy a részvényesek az alacsony bérleti díjakat lássák, a futamidő végi elszámolás viszont már teljesen más költségkeretet érint, így ez belefér.

Egy kkv azonban már nem valószínű, hogy egy vállrándítással el tud intézni egy ekkora meglepetést, hiszen teljesen más büdzsével dolgozik.

És ez itt a lényeg: bizonyos tartós bérlet ajánlatokat nagy cégeknek, míg másokat kisebbeknek találtak ki – de ahhoz, hogy ez látható legyen, a bérleti díjak mögé is kell nézni, a szerződés részleteibe.

Létezik olyan, hogy pozitív visszatérítés a futamidő végén?

Létezik olyan, hogy pozitív visszatérítés a futamidő végén?

A mi esetünkben a válasz egy határozott igen.

Az egyik legfontosabb előnyünknek tartjuk, hogy a maradványérték után teljes mértékben elszámolunk, és adott esetben visszatérítjük azt az összeget, amivel a bérleti díj magasabbnak bizonyult.

Miért féljen attól egy ügyfél, hogy a futamidő végén még 500.000 forintot ki kell fizetnie, amikor kaphatna ő is helyette 250.000-et?

Ez persze értelemszerűen azzal jár, hogy a havidíjak magasabbak – ez viszont nagyobb mozgásteret, kiszámíthatóságot, egyszóval biztonságot jelent.

Minden azon múlik, hogy a megfelelő, személyre szabott szolgáltatást tudja-e megtalálni – mi pedig ezt nyújtjuk Önnek.

A fő tanulság: ne csak az árakat, hanem a szerződési feltételeket is ellenőrizze

Egy vállalkozás, ami a jövőben is talpon akar maradni, nem engedheti meg magának, hogy csak az árcédulát nézze mindenen.

A flottakezelés nem csak egy autóról szól: ahogy már írtam fentebb, ez egy komplex szolgáltatás, egyedi feltételekkel és egy kifejezetten sok részletre kiterjedő szerződéssel – egyszóval ezt nem lehet félvállról venni.

Ha szeretne megbízható, kiszámítható keretek között cégautót szerezni vállalkozásának, akkor várjon el minden fontos információt ezzel kapcsolatban, és kérjen pontos árajánlatot!

Kollégáink várják jelentkezését!

Kérjen visszahívást itt!

"Ezúton szeretném megköszönni azt a magas szintű kiszolgálást, amit péntek este nyújtottatok. Nagyra értékelem. Egy jó barátom, aki mellettem ült a meccsen, le volt nyűgözve, hogy a meccs alatt telefonon el tudtam intézni az autó elvitelét és a csere autót. Mivel számára is aktuálissá vált az autó cseréje, ezért kérte, hogy adjam meg az elérhetőségeteket. Ezt megtettem utólagos engedelmeddel. Még egyszer köszönöm a hozzáállást."

Bartha László


"Nagyon köszönöm hírlevelét, tartalmas, megbízható segítségnek tartom. Mérlegképes könyvelőként dolgozom, a cégeimnek segítségként továbbítom az ön üzeneteit, hogy igény szerint használják fel."

Zádori Ágnes


"Tisztelt Molnár úr! 22 éve vezetek, ebből 19 évet úgy hogy céges autót.Vezettem multinál és kis pár fős cégnél ,de csak mint használó.Az autók mindig közel álltak hozzám,de a hozzájuk kapcsolódó költségek nem foglalkoztattak,hiszen ez a "tulaj gondja-baja".Persze véleményem mindig volt,hogy mit kellene venni,de ezt csak mint alkalmazott tettem. A közelmúltban egy barátom kereset meg,hogy induló vállalkozásához gépkocsikat kell beszereznie,mit gondolok tudnék-e ebben segíteni neki. Persze azt gondoltam igen,de mondtam neki,hogy nekem is fel kell készülnöm, utána kell néznem dolgoknak. Az interneten keresgetve találtam az önök honlapjára. Egyből meg tetszett és feliratkoztam a "Amit a cégautó választás előtt tudnia kell" című levélsorozatunkra.Számos új és fontos információt és választási szempontot tudtam meg. Azt gondolom,hogy most még nem tudok annyit mint önök,hiszen ez is egy szakma,de rávilágított,hogy miért érdemes itt is profikhoz fordulni. Viszont az önök álltál adott információkat felhasználva el tudok indulni és tudom mire kell odafigyelnem egy tárgyaláson hogy a lehető legoptimálisabban tudjuk kiválasztani a számunkra legjobb cégautókat."

Habele Gyula


"Nagyon tetszett az 5 lépéses anyag. Tanulságos, érthető és nagyon részletes. Profi munka, gratulálok hozzá. Én a másik oldalon - a javítók területén - dolgozom, de így is nagyon sok hasznos információval lettem okosabb."

Együd Imre
Opel Molnár


"Meddig használjunk egy cégautót? Mire jó a flottakezelés? Nem hogy a választ nem tudtam, de a kérdés sem fogalmozódott meg bennem soha. A kocsik költségét is lehet minimalizálni, tudatosan tervezni? Ez volt a legnagyobb újdonság, amit az 5 részes levélsorozatból megtanultam."

Illyés György
OM Audit Kft.